Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #26 Skrevet 15. september 2008 Jeg er enig med HI i at det er frykteig å ta abort og helt feil løsning men jeg tror ikke på gud. Det jeg tror på heter karma og dette er ne dre vil få igen for det kan jeg banne på. Men tror det stiller seg veldig annerledes om fosteret eller mor er i fare.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #27 Skrevet 15. september 2008 ... kanskje det da var tidligerere karmaer som kom å beit de i rompa da når de ble abortert??? Hvorfor stiller det seg anderledes da hvis fostret eller mor er i fare? Har ikke karmaen på ført deg denne posisjonen da?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #28 Skrevet 15. september 2008 Tenk at det går ann a, å bli så sinna som mange blir her inne. kommer med stygge sjeldsord og kaller HI feig som ikke står fram med nick! er sikker på at du som kallte henne feig har signert med anonym flere ganger selv, og hvis du ikke har fått det med deg så er dette et anonym forum. abort er synd. og det kommer dere til å bli dømt for. men dere er så stae at dere gidder ikke å høre en gang. makan for en vond og elendig verden vi lever i. Og jeg dømmer ingen. har selv tatt abort. Only God can judge me..
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #29 Skrevet 15. september 2008 Hva er du for en dritt som sitter der og tror du veit alt og kan alt om alt og alle. Hvilken straff vil jeg får, nå eller i neste liv? Jeg kunne hatt en sønn som kunne blitt 19 år i november. Jeg var 15 år, og gravid, jeg sa ikke noe til noen for jeg visste at jeg ikke ville kunne klare å "drepe" barnet mitt, til tross for at jeg selv bare var et barn. Mine foreldre fant ut at jeg var gravid, jeg aner til dags dato ikke hvordan dem fikk det til, men jeg blei tvunget til sykehus og psykologer ol. MOT min vilje. Av den bedritne danske legen fikk jeg vite at jeg kunne fått en gutt. Jeg var 18 uker på vei, da foreldrene mine "tvang" meg gjennom en abort. Men du skal vite at selv om dette er snart 19 år siden har det aldri gått en eneste dag uten at jeg tenker på dette.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 15. september 2008 #30 Skrevet 15. september 2008 Nei ,jeg har ikke brukt anonym knappen her inne fordi jeg tør og stå for det jeg gjør og sier...
Gjest Skrevet 15. september 2008 #31 Skrevet 15. september 2008 Ikke døm din neste. Tror faktisk det er en av budene i de 10 bud Hva med alle de som får spontanabort? Og må inn til utskraping? Skal de dømmes? For å fjerne rester av et liv. Hva med alle liv legene redder hvert år ved operasjoner? Ved hjelp av de samme legene som tar bort uønskede embryoer på 16 år gamle jenter. Jenter som for øvrig ikke har fått nok info om sex og graviditet pga mennesker som mener sex er skittent og det ikke burde snakkes om. Skal de dømmes fordi de også endrer naturens gang og det "gud" har bestemt? Hva med alle vaksinene vi tar? Det endrer jo også livets gang. Polio, brennkopper og røde hunder. Det ville faktisk vært en mye mindre befolket jord ved å stoppe alle medisiner. Tenk om hitler`s mor hadde valgt abort? Hvor mange liv ville ikke vi spart da? Tenk om alle de embryoene vi aborterer bort egentlig var forutbestemt en skjebne som massemorder? Da har vi jammen gjort en god gjerning ved å fjerne de fra denne verden! Har du virkelig tenkt godt igjennom dette og sett på alle aspekter som spiller inn i ens liv før en abort var en mulighet? Det å fjerne et embryo som man ikke engang vet om kommer til å bli noe av kan vel ikke måles med alle de livene som fortsetter videre pga dagens forskning. Om "Gud" ville at det ikke skulle vært mulig å endre livets gang ville han ikke gitt oss vårt eget herredømme. Om du virkelig kan si meg og mene at et ufødt liv er mer verdt enn et liv som har vært i live i flere år, så er det på lik linje med at du mener at ingen mennesker har rett på legebehandling.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #32 Skrevet 15. september 2008 Hallo? Er dere helt teite hele gjengen? Gud eksisterer jo ikke. Bibelen blei jo berre mekka sammen på ett dårlig nachspiel!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #33 Skrevet 16. september 2008 Meesah, du må huske på at mye av det som står i Det Gamle Testamentet ikke gjelder lengre, etter at Jesus døde for våre synder. Så det du referer til er opphevet. Og det hjelper ikke bare å ha lest Bilbelen (eller Koranan for den saks skyld) fra perm til perm. Det handler om å sette seg ordentlig inn i det og se sammenhengene. Men forøvrig mener jeg HI sitt innlegg er bare bullshit!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #34 Skrevet 16. september 2008 Slutt å dømme andre mennesker for deres valg. Pass på deres eget liv dere. Må være fantastisk godt å være så perfekt da....
maimamma:) Skrevet 16. september 2008 #35 Skrevet 16. september 2008 Den lille har et hjerte som slår! er ingen unnskyldning hverken det ene eller andre, et menneske er et menneske uansett hvor lite det er.
millie+2klumper Skrevet 16. september 2008 #36 Skrevet 16. september 2008 skjønner jo at dette innlegget er ment for å PROVOSERE. det blir rett og slett for dumt og respondere noe særlig på d...
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #37 Skrevet 16. september 2008 HI: hva mener du da om spiral som prevensjon?? Eggene befruktes jo, bare for å bli støtt ut av en ståltråd i livmoren. Der snakker man altså månedlig "abort" i årevis? Er det like ille??
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #38 Skrevet 16. september 2008 har aldri tatt abort, men såpass vet jeg, du skal ikke dømme andre uten du vet grunnen for det.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #39 Skrevet 16. september 2008 Jeg er glad jeg tok abort som 18 åring. Ellers hadde jeg ikke hatt utdannelse, møtt mannen min å fått sønnen min. Har aldrig angret på det eller tenkt på det. Verre og sette et barn til verden som alene mor, og uten en far som bryr seg, og dårlig økonomi. Alle barn fortjener og være ønsket av to foreldre.
maimamma:) Skrevet 16. september 2008 #40 Skrevet 16. september 2008 Alle barn fortjener å leve sier nå jeg. utannelse økonomi blablabla, man veit da ikke hvordan det hadde vært om man hadde fått ungen. en unge stanser ikke hele livet vårt vettu stakkars barn som blir fjerna fra magen til mamma fordi mamma ville heller ha en utdannelse med en gang enn å få meg.. om barnet kunne fått velge om det ville vokse opp med mamma eller aldri få leve, hva tror tror dere det ville valgt? man tar jo ikke abort fordi man tenker at nei huff stakkar unge som må vokse opp med meg, nei man gjør det av komplett egoisme. !!!!
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 16. september 2008 #41 Skrevet 16. september 2008 Jeg tror ikke jødene er enig i det der..men hva skal vi med det gamle testamentet da? I det nye skal jo alt tilgis hvis du bekjenner dine synder og angrer (nesten), kort sammenfattet altså
millie+2klumper Skrevet 16. september 2008 #42 Skrevet 16. september 2008 maimamma: stakkars deg som lever i en så firkantet "fisefin" verden.
millie+2klumper Skrevet 16. september 2008 #43 Skrevet 16. september 2008 hvor gammel er du forresten?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #44 Skrevet 16. september 2008 Meesah og HattiFnattene♡: Fluer??!Faktisk?? Det var jo mektig sammenlignbart med et foster,du.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #45 Skrevet 16. september 2008 Slutt å dømme andre mennesker for deres valg. Pass på deres eget liv dere. Må være fantastisk godt å være så perfekt da....
Libido- Skrevet 16. september 2008 #46 Skrevet 16. september 2008 Hvem skal straffe meg da? gud? jeg tror at gud er like mye oppspinn som alle andre vandrehistorier og eventyr.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #47 Skrevet 16. september 2008 HI, HVIS DU TROR PÅ GUD SÅ DET ER DU SOM BLIR STRAFFET AV GUD FOR Å DØMME ANDRE. DET ER KUN HAN SOM KAN DØMME! DU ER BARE EN LITEN DUM FLUE, DU!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #48 Skrevet 16. september 2008 hva med angrepillen da??? eller p-pillen?? eller en kondom?? eller å avstå fra sex?? hmm..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå