Kokkeli nyter våren:) Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Bruker dere det?? Jeg har hørt nå i det siste at man ikke må bruke dette. Noen som vet eller har hørt noe om dette? Slike ammeinnlegg i Natusan, kan vi ikke bruke de? Hva skal man da bruke??
Herkules Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Det går mye rykter om produkter så jeg skal ikke gå inn på det Ville bare si at Natusan sine ammeinnlegg har lett for å klebe seg fast i puppen når det blir vått. Da er de vanskelige å få av og kan gi såre brystvorter. Noen sier de ikke har problemer med det. Når det gjelder babyprodukter så er min hovedregel at jeg bruker mest rent vann.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 14. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. september 2008 Ja jeg brukte natusan sine ammeinnlegg sist gang og hadde ikke problemer. men hadde ikke noe problemer med såre vorter heller untatt litt istarten.. Men har liksom nå plutselig hørt så mange rykter ja.. Men tenker jo slikt at de hadde vel tatt av produktene fra markedet hvis det hadde vært noe skadelig i de?? Jeg brukte også bare mest vann til mine barn. Og liker derfor heller ikke våtservietter.. Og kom på nå at Natusan sine våtservietter brukte jeg iallefall ikke til de andre, så hørte kanskje rykter ang noe da også? Er noen år siden, og jeg er dårlig til å huske slike ting?? Flere som vil si noe om dette?
Gjest Skrevet 14. september 2008 #4 Skrevet 14. september 2008 Ble jo selfølgelig nysjerrig nå, så googla natusan og her er noen av treffene: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=80361 http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?artikkelid=1822 http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?artikkelid=1510 En venninne av meg fortalte at hun bruker natusan våtservietter til å fjerne f.eks sprittusj av veggene, eller malingsflekker... Det må jo svi i stumpen på babyene! Så våtserviettene til natusan skal jeg ihvertfall holde meg langt unna.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 14. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. september 2008 Akkurat så da er det ikke bare løse rykter.. Merkelig at de har fått holdt på i så mange år da.. Jeg bruker nesten ikke våt servietter i det hele tatt da, bruker bare en klut med vann på, så smører jeg heller med en god krem etterpå. Skal gå å kikke i butikkene, det må jo være masse annet enn Natusan produkter på markedet. Men kan ikke huske å ha sett andre enn Natusan sine ammeinnlegg, men får lete litt til..
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 14. september 2008 #6 Skrevet 14. september 2008 Det der med våtservietter har jeg hørt om flere merker, så det gjelder nok ikke bare Natusan. Søstern min bruker våtserviettene til ungene som flekkfjerner hun. Fikk tusj av en hvit bomulls T-skjorte så enkelt som bare det!! Så det kommer til å være vann som blir brukt her i gården også. Har kjøpt inn et lite lager med mesoft kompresser som jeg har hørt er genialt å lage våtservietter utav (fukte de med vann og litt olje og legge i pose/boks). Så får andre våtservietter heller bli nødløsning når vi er borte...
Gjest Skrevet 14. september 2008 #7 Skrevet 14. september 2008 Når det gjelder amme-innlegg, så bruker jeg chicco sine. Fåes kjøpt på apoteket, jeg er kjempefornøyd med de!
Nagilimia Skrevet 14. september 2008 #8 Skrevet 14. september 2008 Leste på tv2 hjelper deg at Coop våtservietter kom best ut. Det er ikke kjemikaler i disse. Jeg har hørt flere si at natusan sine ammeinnlegg setter seg fast i brystvortene, og at det er vondt hvis man er plaget med såre brystvorter. Det finnes andre merker bla på apoteket.
mimmimor30 Skrevet 14. september 2008 #9 Skrevet 14. september 2008 Jeg forstår meg ikke helt på dette....Alltid er det noe nytt som er farlig og ikke bra for barnet! Jeg har brukt natusan produkter på de to andre barna mine og de har ikke tatt skade av det så jeg kommer nok til å bruke det på tredje mann og... Og ammeinnlegg er veldig individuelt for hver person,det som passer meg er ikke sikkert passer dere andre. Så en må bare finne ut hva som passe for akkurat deg!
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 14. september 2008 #10 Skrevet 14. september 2008 Ikke for å være frekk, men synes det er litt teit å basere dagens valg av produkter til babyer på artikler som er fra 2003! men klart, om natusan har nektet gjennom alle de årene å gjøre noe med produktene... selv ville jeg ALDRI brukt våtservietter på en babyrumpe uansett! her skal d skylles med vann/ vaskes med olje uten parfyme og vann. våtserviettene som jeg har fått, vil bli brukt til å tørke av på hender feks, hvis d kommer noe gris der..ser ikke for meg å være noen storforbruker av våtservitetter,nei. men klart, d gir en jo noe å tenke på når de har blitt brukt til å fjerne sprittusj! nei,selv tror jeg helst at jeg satser på så lite produkter som mulig, og helts gjerne på neutral.. men skulle gjerne visst hvem som fører de beste amme-innleggene..
trekløver<3 har fått 3.jenta Skrevet 14. september 2008 #11 Skrevet 14. september 2008 Vann egner seg til det meste, og til babybesj som sitter litt godt er det ypperlig å bruke litt kaldpresset olje på. ) da "sklir" besjen av ) mesoft kompresser er fine å bruke. Enkle å ha med seg i en liten boks i stelleveska, og bruk kun vann på de, eller litt olje til vasking av besj... Det gir også stumpen til den lille litt god fukt om den er tørr.. ) Jeg bruker kaldpressa økologisk olivenolje, eller annen kaldpresset olje til det meste. Smører også jenta mi på 5år med slik olje når hun er tørr. ) supert! Jeg har holdt noen kurs i babymassasje, og da har jeg introduert vanlig kaldpresset olje til mødrene og fedrene som er med der, til bruk ved massasje av barnet sitt. Naturlig og flott! ) Det enkle og rene er ofte det beste. ;O) Men det er jo opp til hver enkelt hva man vil bruke. Jeg liker det enkle og naturlige i hvertfall ) Funker ypperlig her i gården. ) Forskjellig hva men trives med.
Gjest Skrevet 14. september 2008 #12 Skrevet 14. september 2008 det var visst noe om innhold av parabener eller noe? i kremene og såpene.. mener jeg så noe om det på tv en gang! derfor skal jeg holde meg unna natusan, og helst ikke bruke så mye kremer, pudder, såper, osv. man vet jo ikke hva disse produktene gjør med kroppen. er ikke alt vi kan se utenpå...
M&guttane Skrevet 14. september 2008 #13 Skrevet 14. september 2008 Test av babyprodukter; http://www.nettavisen.no/hjelperdeg/tester/klaerogutstyr/barn/article646356.ece Finner også en test på Grønn hverdag sine sider. Kanskje samme testen? På siden til grønn hverdag står det også litt om hvorfor man burde unngå diverse produkter.
2SønnerSmå Skrevet 14. september 2008 #14 Skrevet 14. september 2008 Jeg signerer gjerne deg Herkules!! Jeg tror rent vann er det beste for babyen,det er så mange produkter rundt omkring,men sannheten er at du ikke trenger noe av det i begynnelsen. Jeg hadde altfor mange ting jeg var blitt anbefalt i begynnelsen,men trengte de aldri,brukte bare en såpe når det var mye bæsj. Våt servietter brukte vi aldri hjemme,kun på tur =)
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 14. september 2008 #15 Skrevet 14. september 2008 Dette satt jeg meg ordentlig inn i da jeg ventet førstemann for 3 år siden:-) De stoffene en skal holde unna er parabener og parfyme. Parabener kan virke hormonforstyrrende og parfyme kan fremkalle allergi. Har sett at Neutral inneholder parabener også (ikke våtserviettene). Ellers har jeg brukt endel natusan, sinksalven der er helt fantastisk og inneholder ikke parabener eller parfyme, det gjør derimot badesåpen, sjampo etc (parfyme). Tror natusan har fjernet parabenene i barneproduktene etter alt peset de fikk for noen år tilbake, men parfymen har de beholdt.. Ellers kan jeg anbefale mesoft usterile kompresser 10*10 som fåes på apoteket for en veldig rimelig penge (ca 20 kr for 100 kompresser). Disse er myke og gode for barnestumper, skyller de bare opp i lunkent vann på forhånd. Jeg synes libero engangsvaskekluter er stive og harde. Jeg bruker "coop x-tra" sine våtservietter, disse har kommet best ut i test flere steder. Bruker de kun når vi er på tur, så tror jeg er på 3-4 pakken nå og poden har rukket og blitt 3 år:-) Hjemme har det alltid gått i mesoft og vaskeklut med rent vann.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 14. september 2008 #16 Skrevet 14. september 2008 Bruker forresten babyline sine produkter, de er kjempemilde.
Gjest Skrevet 14. september 2008 #17 Skrevet 14. september 2008 Kokkelimonke er høygravid:) : Babyline skal vistnok vere eit godt alternativ, trur ein kan lese meir om det på gronnhverdag.no.
HegeAE Skrevet 14. september 2008 #18 Skrevet 14. september 2008 Det må jo vere genialt å ha noko som fjerner tusjer og slikt frå veggene....
Gjest Skrevet 14. september 2008 #19 Skrevet 14. september 2008 Det finnes flere andre produkter til babyer enn Natusan. Bla Weleda fra helsekost. Helt naturlige produkter. Og Babyline serien som selges på apoteket. Brukte Weleda og Babyline til første barnet mitt. Jeg blir å bruke våtservietter. Er superpraktisk syns jeg. Men når vi er hjemme blir jeg å bruke vann og klut også da. Pampers sensitive våtservietter inneholder ikke parfyme og er bedre enn natusan sine. Det samme gjelder våtserviettene fra Coop, x-tra eller hva de heter.
HegeAE Skrevet 14. september 2008 #20 Skrevet 14. september 2008 Her brukes det kun vatn og fleirgangskluter til å vaske babystumper med. Coop sin Anglamark si babyolje er genial til å fjerne avføring med. Eller er reint vatn det beste og ein kan fort unngå såre stumper med kun bruke reint vatn og ingenting anna å vaske med. Ved å bruke såpe nedantil, kan fort føre til sårheit i skjeden til jenter. Dette gjelder og voksne damer. Våtservietter er noko ein ikkje skal bruke til dagleg. Greit når ein er på tur og ikkje har tilgang til reint vatn. Eg hugser diskusjon for 5 år sidan. Coop x-tra var dei som kom best ut i test, eller det var dei som hadde mist kjemikalier i seg. Blant anna inneholdt dei ikkje parabener. Ein kan lese om det meir her http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=2096
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 14. september 2008 #21 Skrevet 14. september 2008 Bruker coop sine våtservietter hver dag jeg....
babygullz <3 vilde Skrevet 14. september 2008 #22 Skrevet 14. september 2008 husker på nyhetene for et par år siden at natusan var kjeeeempefarlig.merkelig nok ble ingen av natusans produkter trukket fra markedet, og selges fortsatt? tror de er helt trygge jeg...du finner nok d som passer best for deg:) feks kan d hende at du eller babyen din reagerer på coops våtservietter, mens andre ikke gjør d.. som jeg og venninna mi, der hu reagerte helt ekstremt på mary kays cleanser... fikk masse utslett osv, mens min hud passer den perfekt for..
HegeAE Skrevet 14. september 2008 #23 Skrevet 14. september 2008 Eg har alltid testa nye våtservietter på meg sjølv før eg bruker dei på baby. Den som svir mest er Libero sine våtservietter. Natusan svir og. Coop x-tra svir ikkje. Så test på seg sjølv før ein bruker det på babyen.
Mom for two Skrevet 15. september 2008 #24 Skrevet 15. september 2008 Bare så det er sagt så fjernes srittusj ol fra vegger og møbler med ren olivenolje (eller andre matoljer også). Det kan jo være oljen i klutene som gjør susen. Jeg bruker olivenolje som malingsfjerner på kroppen også. Tror ikke hysteri hjelper, men rent vann skader ingen det er vel ihvertfall riktig.
Gjest Skrevet 15. september 2008 #25 Skrevet 15. september 2008 Hvis dere leser det som står på grønn hverdag sin side om parabener, så forstår dere hvorfor man burde unngå helt å bruke produkter som inneholder parabener på spedbarn. "Parabener og babyer Det er godt dokumentert at babyer og fostre generelt er mer utsatt for skadelig påvirkning fra kjemikalier enn voksne. /11/ Særlig nervesystem, immunforsvar og forplantningssystem er utsatt. Derfor utgjør babyer og fostre en særlig risikogruppe i forhold til eksponering for parabener. "
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå