Gå til innhold

Januar/Februar/Mars 09-mammaer på Nedre Romerrike


Bic&Bac

Anbefalte innlegg

Hei jenter

 

Da er det kun 23 timer til vi skal til ultralyd.... nå kjenner jeg at jeg er utolmodig og det kribler i kroppen. Vi ønsker å vite hva det blir. Ligger babyen slik at vi får se det??? Jeg håper JA..... :o)

 

Vi var hos legen for 2 uker siden og fikk høre hjertelyd for første gang. Det var kjempe moro. Samboeren min sto bare med et stooort smil om munnen ;o)

 

Vi har bestilt time hos jordmor nest gang og ikke legen. Vi er spent på hvordan det vil være. Skjønner at vi kan få mer nyttig informasjon derfra.

 

Skal holde dere oppdatert i morgen om hvordan ultralyden er gått, både når det gjelder dato og kjønn :o)

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

oiiii her har det vært bra med aktivitet :D

Vi har en PC som har kræsja hjemme så nå sitter jeg på BIM på jobben :D

 

Julie: troooor det er den vognen jeg også kikket på :D åhh den er så fin/kul :)

 

Bic: grattis med hus ;)

 

Swcdans: tiden går ekstra sakte når man gleder seg :D håper dere ser om det er trakt eller tut i morgen :D Dere har jo 2 datoer å velge i da på temin :P 19 eller 20 februar hvis ikke etter meg : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venter spent på om dere har fått vite kjønn nå jeg :D

 

Wooohooo satt å tittet på finn for morro skyld i går(jippi vi har fått fikset pcn hjemme igjen) å der var det en som skulle selge maxicosi bilsetet sitt for 500 kr. Akkurat DET setet jeg og gutten min hadde sett på :D skal hente det i ettermiddag :D

Trenger bare isofix basen så er mini oss trygg i bilen når han kommer ut :) Den skal vi ønske oss til jul!

 

Klarer liksom ikke helt å vente med alt til jul jeg. egentlig skulle vi ønske oss bilstol til jul, men jeg er nok litt for glad i å få ting akkurat som jeg vil ha det i utseende og design til å vente! tror trikset er å ønske seg gavekort, men jeg skjønner jo at halve morroa er jo å kjøpe disse små klærne og søte tingene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ultralyd og fått den mer korrekte datoen, og jeg klemmer meg inn mellom dere :o)

Bekreftet dato er 20. februar.

 

Det var en aktiv krabat som turnet rundt under hele ultralyden. Det var en utrolig herlig opplevelse. Vi fikk også bekreftet at vi nok får en liten gutt. Så vi gikk i kiosken på vei ut å kjøpte bamse med teksten "Hurra, en liten gutt"

Så i dag er det en nydelig dag! ;o)

 

Bic&Bac: 17. februar

JulieF: 18. februar

Swcdans: 20. februar

Faylinn: 21. februar

lille rose: 22. februar

Elin08: 23. februar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, gratulerer da swcdans med en liten gutt i magen:) Og så bra at alt var som det skulle.

Helt enig at det er en helt utrolig opplevelse å se den lille inne i magen på ultralyd!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

swcdans: Gratulerer med ny termin og en gutt i magen :D

Mange gutter i gjengen her, gitt... Da mangler vi bare noen på den 19. da ;)

 

Å, nå gleder jeg meg masse til jeg skal på kontroll på tirsdag!!!!!!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swcdans: er det ikke deilig når alt er bra! :-) Det er jo helt utrolig at du skviset deg så fint på plass i terminlista vår.

 

Bic&Bac: Gratulerer med ny bolig! Det er jo kjempespennende, det også. Håper dere er inne til februar?

 

Plutselig er det fredag igjen, nå går tiden fort om dagen! Deilig egentlig, det betyr at vi snart er ferdig med det som må gjøres i hus og garasje før vinteren og kan begynne å være sammen og finne på ting alle tre.. Jammen er det stritt med jobb i uka og husjobb i alle helger. Godt formen min er fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med guttebaby!! Helt utrolig hvordan disse guttene dominerer her assa :) julie sitter hittil med eneste tulla og Bic venter spent til februar før hun får vite om det er trakt eller tut :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vi se om det stemmer med alle disse guttebabyene da, eller om noen gutter mangler utstyret når de kommer ut ;)

 

Elin: Hvordan går det med kvalmen din, forresten?

 

Faylinn: Vi skal overta i januar, så rekker vel akkurat å komme inn før ungen kommer :)

 

Gleder meg til onsdag, selv om jeg egentlig ikke har tid å komme (hehe) :D Egentlig veldig bra vi har avtalt treffet, så jeg tvinges til å ta en kosekveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter...

 

Jeg har vært uten daten i to dager og her hadde det vært en del aktivitet siden jeg var inne sist.

 

swcdans: gratulerer med en liten gutt i magen...

 

Det er bare helt utrolig at du kom inn med termin den 20. Det er helt fasinerene hvor tett vi er.

 

Nå kjenner jeg gutten min bedre og bedre på kveldene.

Lå på sofaen i sted å leste når det kjentes ut som han fikk hikke for jeg kjente han mye mer enn når han spenner meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhhh så deilig med helg :) har kost meg masse,masse denne helgen med maling av min gamle vugge :) skal legge ut bilder når den er ferdig :)

 

var ute å kjøpte gardiner til barnerommet i går. Utrolig hva noen stoffremser kan gjøre for intrykket av et rom!!

Her er de i allefall (er små elefanter i blått nederst :) :

 

http://www.princessbutikken.no/velg-rom/til-barnerommet/gardiner/sprell-gardin-140x160-lysbla-/prod1640040164.html

 

Driver å kikker litt etter nettbutikker som har fint barnetøy til gutt om dagen da. vil ha noe nytt og lekkert til lillemann også som er tidløst. ramlet over en dame som annonserer på finn å her var det mye fint å prisen var ikke hårreisende selv om det var merkeklær!

 

Nøytrale farger:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14942106&sid=xz7cbaIk9mS882995&WT.svl=Link

 

Til gutt:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14933627&sid=xz7cbaIk9mS882995&WT.svl=Link

 

til jente:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14935743&sid=xz7cbaIk9mS882995&WT.svl=Link

 

Noen andre som har gode linker så kast de over :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper dere alle har hatt en fin helg!Men herregud for en storm i natt!!Trodde taket skulle fly rett av huset her jeg!

 

Vi kom hjem fra fjellet i går etter 3 deilige dager med stort sett bare innekos foran peisen.(regnet og snødde tett hele tiden! Fristet ikke akkurat å gå på tur da) Mamma har begynt å strikke på et nydelig sett med ullbukse, genser og lue til jenta mi i rosa, sort og hvitt. Og jeg strikker som en helt på babyteppe mitt:)

 

Elin: Næhh så søte gardiner:) Og masse stilig merke klær til bebisen fra hun på Finn da!

 

Jeg gleder meg til vi også så smått kan begynne å innrede litt barnerom. Men for øyeblikket er rommet fortsatt gutterommet/kontoret til sambo, og det er en del ting som må fjernes...mildt sagt! Heldigvis har vi fått lov av svigermor til å oppbevare en del hos henne frem til vi flytter til noe større om noen år.

 

Nå gleder jeg meg til onsdag! Blir moro å se magene deres:)Vi har vel alle vokst litt siden sist!

 

Lillerose: Det er så trygt og godt å kjenne sparkene og hikkene til bebisen. Jeg har begynt å kjenne det døgnet rundt nå. Men fortsatt mest når jeg ligger ned på sofaen om kvelden. Kos!!

 

Jepp, jepp, ha en fin søndag da dere! Jeg skal ut i butikken min etterpå å ha varetelling jeg....det er ikke akkurat festlig nei! Men jeg får da heldigvis hjelp av to andre:) Så i dag skal jeg scanne varer til det går helt rundt for meg!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig søte gardiner!!! :)

 

Her er noen linker fra meg å dele:

 

http://www.smilegris.no/ - Både klær og utstyr. Vi har en ka-ping! vognpose til eldstemann her, som vi bruker som vår-/høstpose. Er knallfornøyd med den!

 

http://www.barnetrend.no/ - Både klær og utstyr her også. Jeg kjøpte noen siklesmekker og ammeinnlegg i fleece her forrige gang jeg var gravid. Hun har nå også åpnet butikk i Lillestrøm, like ved Babyshop.

 

http://barnegarderoben.no/ - Masse klær. Jeg har noen klær herfra etter forrigemann. lille rose og Elin, noen av de klærne som lå i posen dere kikka gjennom, er også herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, hvis noen av dere ikke er buzzadorer, kan dere gjerne registrere dere her:

https://www.buzzador.com/no/buzzador/register.php?refstr=scrappejenta

 

Jeg har foreløpig vært med på en kampanje der jeg fikk masse gratis extra drops og en der jeg fikk masse gratis ketchup. Fikk tilbud om å bli med på en tampong-kampanje, men droppa den siden jeg nettopp var blitt gravid hehe. Har nå meldt meg på til å bli med på en uncle bens-kampanje. Har hørt om andre som har vært med på kampanjer for både hundemat, strykejern og fanta. Man får ulike tilbud om kampanjer, ut fra hva slags interesser man skriver at man har, hvor mange poeng man samler opp etterhvert, og hvem som er heldige og trekkes ut. Men det beste er, at man får produkter helt gratis, faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei...

 

Jeg er nett komet tilbake i fra en lang handle tur i calottenberg.

Vi fikk begynnt å handle julegaver og så fikk vi en gratis bleiebøtte med masse annen reklame i også bleier og andre produkter som kan være gode å ha.

 

her regner det godt nå

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille rose, så bra du fikk babypakken! :) Måtte du fylle ut noe skjema? Måtte du si termin? Skal få den når jeg er i Sverige neste gang.. når enn det blir, som jeg sa til deg ;) Bra du fikk unnagjort en del av handlinga da. Regna med det ble shoppingtur på dere :) Her har vi stått på til nylig. Tonny har dratt på jobb, og jeg tok en kjapp tur på nett før jeg nå skal finne senga. Huset er så rent og fint nå at jeg tror det nesten ikke hehe. Blir spennende å se bildene fotografen tar i morra!!!! Og få vite hva takst blir.

 

Tok magebilder i stad, for å følge med utviklingen av magen framover... Bare huske å ta bilder hver uke da, sånn jeg gjorde med eldstemann... Har ikke lasta bildene over på PC, tok jo forrige uke eller noe sånt, blir gøy å se om jeg egentlig har vokst noe. Magen min er fortsatt ganske liten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset vårt er også skikkelig shiny etter at jeg fikk helt anfall her i går! :-) Vi har aldri tid til støvsuging / vasking av det digre huset fordi det er 100 prosjekter vi MÅ ha ferdig før vinteren setter inn, men når man blir flau ved tanke på at noen skulle komme inn så er det på høy tid vel. Da passer det jo fint at lillemann plutselig har begynt å se på DVD i mer enn fem minutter også. I går ble det faktisk litt vel mye syns jeg, men siden jeg trengte tiden så lot jeg det gå. Hehe, først prøver vi å få han til å roe seg foran TV'n en stund, men så vips så skal han ikke få lov når han har begynt å like det! Kan ikke være lett å forstå for småttiser.

 

Den "stormen" i helgen sov jeg glatt igjennom, pussig nok. Jeg sover veldig lett for tiden og våkner gjerne flere ganger på natten og i hvert fall hvis poden eller kattene lager den minste lyd.. Mannen min sto til og med opp og gikk ut for å flytte noe greier han var redd for skulle blåse på bilene, og jeg bare sov. :-) Var vel utslitt da vel. Gravide damer skal jo hvile mye sies det, men det er det aldri rom for hos oss nå. Jammen godt formen holder, men jeg kjenner det i bekkenet i dag selv om jeg har hatt to "fridager"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for linker Bic&Bac :) Syntes det var veldig mye fint på barnegarderoben.no. de andre 2 var ikke helt noe for meg. er sånn derre jentejente som vil at alt skal være sukkersøtt har jeg nå forstått. hihi det andre blir for retro for min del :)

 

LilleRose: lucky you som har vært på shopping. vi fikk så mye uforutsette regninger denne md at her er det bare å stramme inn til lønn den 15. Akkurat solgt tomten vår (heldig med den rett før børs problemene :P) så vips hadde vi i allefall litt mindre gjeld, men seff var det jo megler honorar på 7000 kr som måtte ut! (hadde bestemt oss egentlig for å bygge hus i fjor men fant ut at det ble alt for dyrt så derfor solgte firmaet vi hadde planer om å bruke til byggingen den for oss slik at vi slapp å betale 70 000 kr pga kontraktsbrudd)

Får kose meg med juleshoping senere denne md istede :)

 

Faylinn: Digg med rent hus :) har hatt noen sånn anfall jeg også.

 

Julie: jaaaa ikke sant det er mye fint :D har plukket ut littepittegranne jeg skal bestille jeg :D

 

Sitter å venter på å få snakke med legen jeg. Sover så lite om dagen. våkner kl 04 om natten å får ikke sove igjen :( sovner langt utpå morgenen, men da blir det for sent å dra på jobb når jeg våkner igjen. skikkelig ond sirkel. værste av alt er jo at formen svinger veldig om natten når jeg våkner. kan føle meg kjempe dårlig, vondt i magen etc. noen fler som har vært borti disse våken nettene??

Tenkte jeg skulle høre ang bassengtrening også for bekkenet mitt begynner å krangle om dagen også :S blæææ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagen er her og NÅ skinner selvfølgelig solen... Vi hadde planer om å reise på fjellet i helgen, men værvarslet meldte bare snø og slaps og da er det jo ikke noe moro å bare sitte inne i en campingvogn :o(

I tillegg så er høst forkjølelsen kommet for fult... i to etapper.... har gått forkjølet i 2 uker nå, og rett før helgen så kjente jeg det også i halsen og ørene.... er helt tett og bruker nok alt for mye nesespray.. men hva skal man gjøre...

Har lest et sted at vi som er gravide kan bli forkjølet i denne periden og det kan bli sittende lenge, men dette føles som noe mer enn bare "graviditets- forkjølelse".

 

Ser flere av dere er godt igang med planlegging og handling til den lille som skal komme. Vi har ikke begynt ennå. Men vi var å så på barnevogn på fredag, så nå begynner vi å finne ut hva vi kanskje vil ha.

Syntes ikke dette er lett i det hele tatt jeg... :o(

 

Gleder meg til å se dere igjen til onsdag og høre ordentlig om hva som er skjedd siste måneden :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff det er ikke morro å være forkjøla!! Jeg har lest den samme tingen ang. at forkjølelse sitter lenger i kroppen! Heldigvis er jeg ikke kjøla nå, men var tidligere i høst å syntes det aldri gav seg! (merkelig nok så gjorde det det tilslutt da :)

 

Imponert over at du har klart og styre deg med å kjøpe noe enda jeg :) Vi andre har nok ikke samme viljestyrken. Blir så svak når jeg ser babyting om dagen gitt :) Å hodet er jo helt klar over at det "bare" er 4 md igjen.

 

Jeg gleder meg også til onsdag :) Tjukk midt på magen crewet 09 møtes igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

postet for treffet vår på dinbaby.com også jeg. synes da vi skal klare å bli en stor gjeng :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

swcdans: God bedring med forkjølelsen! Du er i bra nok form til å komme på onsdag, da?

 

Elin: uff, de nettene hørtes slitsomme ut! Har det heldigvis ikke sånn... Håper bekkenet ditt stabiliserer seg så du slipper å få det altfor vondt. Men veldig lurt at du tenker bassengtrening allerede nå - ikke prøv å leke flink pike. Det slår bare tilbake på deg selv, been there done that.... Hehe, vi har tydeligvis forskjellig stil da. Jeg foretrekker det retro, egentlig, og får litt noia av alt det sukkersøte babyrosa og babyblåe hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan love deg at det ikke er morsomt for det er ingen andre våkne på den tiden utenom chatvertene mess/sonen.

Snakket med legen da å jeg går ned til 30% friskmelding f.o.m. denne uken.

Bassengrening/fysio kunne han ikke gi meg henvisning på FØR jeg hadde vært hos jordmor så jeg booket ny time hos hun allerede nå på onsdag istede for den som var satt opp 31 oktober. Har en kronisk ryggskade etter blind vold så jeg er ganske bekymret for at ryggen skal streike etterhvert. Derfor jeg er føre var og litt flink :D

 

Hehe.. Godt at man liker forskjellige ting ellers så hadde jo alle gått rundt med identiske klær på babyene sine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...