Gå til innhold

Januar/Februar/Mars 09-mammaer på Nedre Romerrike


Bic&Bac

Anbefalte innlegg

Hei hei

 

Da har jeg litt datd tid igjen og kan samle opp litt tr¨åder:P

 

Ser det er ett nytt møte den 8.

Prøver gjerne og slenge meg på denne gangen (satser på migrene fri uke)

 

Ble sykmeldt 100% for 1 mnd i samråd med j.m og den nye legen min, på mandag. (pga lavt blodtrykk som resulterer i besvimelse og lite matlyst) Og å se andre mennesker savnes allerede... :P

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lille rose: Helt sant. Jeg prøver å være flinkere til å tenke på meg selv denne gangen, enn jeg var forrige gang...... skal be om 40% når jeg ringer legen til uka.

 

Froni: Håper du kan komme neste gang da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette var blitt en laaaaang tråd :)

 

Har termin i mars så får se om jeg kan dukke opp jeg og :)

Var på BIM treff med forrige (for to år siden) så litt rart å begynne helt på nytt, men det er jo bare hyggelig det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ultralyd på Ahus, og alt så kjempe fint ut:) Vi skal ha en liten jente:)

Jordmoren var kjempe hyggelig, og hun viste oss masse og forklarte og pekte på skjermen i over en halv time. Alt så helt perfekt ut med lillemor.

Jeg ble flyttet èn uke frem, så ny termin er 18.ferbruar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, neida Bic&Bac, jeg holder meg akkurat bak deg i køen:)

Nå gleder jeg meg så utrolig mye!!

Var foressten hos samme jordmor som deg, Beathe A. Hun var virkelig kjempe søt syns jeg:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie: Ja, hørte både du og Elin hadde henne. Hun er bare helt fantastisk, nesten så jeg elsker henne! *hihi* Håper jeg får henne på flere kontroller, og gjerne når ungen skal komme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi lage en ny terminoversikt for oss glemske? :-) Ut fra de siste innleggene har jeg dette:

 

Bic&Bac 17. februar

JulieF 18. februar

Faylinn 21. februar

 

 

Regner med at vi spiser frokost sammen på føden noen av oss? Eller havresuppe som de serverte veeelig tidlig da jeg trasket i korridorene sist, den var super å få da! Jeg gleder meg så utrolig, og ikke bare til havresuppa! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste heldigvis ikke havresuppe der.. kun brødskiver og middag :)

 

Terminlista er følgende:

 

Bic&Bac: 17. februar

JulieF: 18. februar

Faylinn: 21. februar

lille rose: 22. februar

Elin08: 23. februar

 

Det er vi som har vært på ultralyd og sagt fra da.. resten får vi føye til når de får satt riktig dato :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe jeg stemmer fro at dere bare holder den på plass til den 23 så gir vi de en skikkelig jobb den 23 når alle sammen får baby på samme dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den treminlista er da ganske utrolig?!

 

swcdans, du har jo UL denne uka? Ser ut som datoene 19. og 20. februar er ledig! ;-)

 

Jeg fant endelig gravid-buksene mine i helgen - hurra! Den siste vanlige buksa som passet måtte kneppes opp når jeg spiste, så det var på tide å finne noe annet å ha på seg på jobben.. Ville liksom ikke kjøpe flere når jeg visste jeg hadde. Nå har jeg faktisk 5 ok bukser + noen joggebukser å ha på meg fremover. Tror nesten det er mer bukser enn jeg har å velge mellom til vanlig. Hehe. Fordelen med å være gravid til omtrent samme tid er at jeg også har noe penklær som kan brukes i bursdager og jula. Praktisk.

 

Ellers er formen bra om dagen. Har bare såvidt begynt å kjenne det i bekkenet. Nå angrer jeg på at jeg ikke krevde sykmelding når det sto på som værst. Det var jo tross alt bare 8 uker verden var ganske jævlig, og hva er 50% i 8 uker i den store sammenheng? Lærte tydeligvis lite av første graviditet. *tosk* Skal i hvert fall ikke presse meg på samme måte mot slutten om formen daler igjen. Får jo ikke akkurat noe klapp på skulderen.

 

Uansett er det deilig å leve igjen og orke å være sammen venner på kveldstid og finne på ting sammen familien. :-) Ha en fin dag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, jeg fant liksom drømmevognen her om dagen.

Tor kanskje det kan ha vært den du så Elin, den med camo mønster fra Emmaljunga?Den jeg fant var beige med rosa kamuflasjemønster, men den fantes også i en gutteversjon:) Skikkelig tøff vogn! Men, som vi fant ut av, hvis vi får en gutt senere en gang, kan vi ikke bruke den vognen. Og min kjære var også litt usikker på om han kom til føle seg litt utilpass med en så rosa vogn:) hehe, det skjønner jeg!

Men når skal man kjøpe vogn? Vi har ikke noe særlig oppbevaringsplass her inne i leiligheten, så vi må ha vognen stående i fellesoppgangen. Og det er jo litt dumt å la den stå der å ta opp plass allerede nå...

I kveld skal jeg på Ikea med mamma og kikke litt. Hun hadde visst funnet en rosa kommode som hun mente vi bare måtte kjøpe!

 

Ellers har jeg ferie en hel deilig uke nå...åhhh:) Reiser til fjells i morgen med hele familien på slep, det blir kos.

 

Ha en fin høstdag jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie: Det er ikke noen dere kan ha vogna stående hos da? F.eks. foreldre eller svigerforeldre? For dere har ikke bod eller garasje den kan stå i? Vi kjøpte vår ganske tidlig, pga tilbud på vogna vi ville ha. Den ble stående inne på rommet til Adrian da, for det rommet ble ikke brukt til noe spes.

 

Faylinn: så gøy å finne de buksene da :) Jeg har et lite lager med mammabukser selv, men det er utrolig stor forskjell på størrelsene på de. Noen sitter helt støpt nå, mens noen er altfor store og må vente en stund til. Men de vanlige buksene mine er for trange nå, så skulle gjerne hatt flere mammabukser som var passelige.. men det gidder jeg rett og slett ikke kjøpe. I dag har jeg på en av de for store, fordi de andre henger til tørk. Så har på belte. Da går det hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bic&Bac: Vi har en bod, men den er knøtt liten, så det går ikke. Og vi har 2 plasser i garasjen under huset her, men den kan jo liksom ikke stå der heller. Vi har jo biler på begge plassene. Men, kanskje vi kan låne litt plass hos svigemor...hun har mye rom til overs:)

Jeg kommer hvertfall ikke over den rosa/beige vognen, syns den er såååå fin!!! Kanskje jeg får viljen min, og vi ender opp med den likevel!

 

Apropo bukser, så var jeg akkurat på H&M og kjøpte meg en lys cord mammabukse. Den var kjempe fin syns jeg, også bare 298 kr da gitt!!! Kjøpte en grå en der for et par uker siden, men den syns jeg desverre er litt trang...skulle gått opp en størrelse, men har brukt den så for jo ikke byttet:(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie: Hva betalte du for den grå? Hvilken størrelse er den i? Kanskje jeg evt. kunne kjøpt den hos deg, hvis jeg liker den...

Nå er jeg sånn at jeg liker nøytrale ting, iallfall av de dyre tingene som vogn. Så tror jeg ville gått for en nøytral vogn, og heller kjøpt teppe og stellebag i rosa-greier. Lettere å selge den senere også, kanskje. Samtidig skal du jo bruke den mye, så hvis du virkelig vil ha den..... :) (Men skjønner forloveden din.. hehe)

Får sikkert låne plass hos svigermor til å ha vogna stående, uansett om den er kamo-rosa eller svart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bolig da Bic&Bac! Er det hus dere har kjøpt eller leilighet? Og hvor? Det er så spennede å flytte:)

 

Jeg kan jo ta med den grå buksen så kan du se på den på neste treff hvis du vil. Det er str.40. Og den er helt klassisk med rette bein. Veldig fin egentlig.

 

Vi må nok kikke litt mer på vogner før vi bestemmer oss uansett. Og som du sier Bic&Bac, det er kanskje bedre å kjøpe litt jentete tilbehør til vognen, enn at hele vognen er rosa!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Julie :) Det er rekkehus/enebolig i kjede. Vi blir boende samme sted, godt å ha familien nært :)

 

Ja, kan jo se på den da :)

 

Vognkjøp er vanskelig! Lykke til!!!

 

 

Håper alle har en fin dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter....

 

Jeg har da vært hos jordmor for første gang i dag.

Det var nyttig hun hadde en del andre tin å informere om enn det legen min har gjort.

Vi fikk noen flere bøker vi skulle lese.

Jeg skal gå en gang til lege og så neste gang til jordmorslik forsetter det til barnet kommer.

Samboeren min fikk høre hjerte lyden til barnet for første gang i dag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy, lille rose :) Jeg gikk annenhver gang til lege og jordmor forrige gang. Jeg skal innom ei venninne en dag, og se om jeg får hørt hjertelyden med sånn doppler. Får vi ikke til å finne den, tror jeg at jeg ringer jordmor her i kommunen og spør om jeg kan få komme til henne en gang, bare sånn at jeg har fått høre hjertelyden... :)

 

Da har vi vært hos megler, og ordnet med at vår bolig skal bli lagt ut for salg snart. Så kjenner dere noen som er ute etter bolig, får dere tipse de om vår ;)

 

Jeg var hos legen i dag, og fikk 40% sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...