FrøkenJ Skrevet 13. september 2008 #26 Skrevet 13. september 2008 Vi har ikke diskutert dette,men han blir ikke med på firmatur (fyllatur) til Barcelona i beg av nov (har termin 24.11). Syns veldig synd på han,da han alltid har ønsket å reise dit,men han sier selv at han ikke kan tigi seg selv hvis det skulle skje noe.... regner med at han er voksen nok til å skjønne når han bør være edru,selv om vi har mange rundt oss som evt kan kjøre. Vil jo helst ha med en edru mann vår vi skal ha vår første..:-)..
Gjest Skrevet 14. september 2008 #27 Skrevet 14. september 2008 Eg har absolutt ingen restriksjonar på om sambuaren min får drikke eller ikkje. Det er heilt opp til han sjølv. Men, så må eg kanskje legge til at han er av dei som drikke skjelden....veldig skjelden! Hmm...sist han drakk var vel i mai, då han var på øl-smaking etter eit øl-bryggingskurs. Så er ikkje akkurat så veldig bekymra for at han skal vere berusa rundt fødselen.
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 14. september 2008 #28 Skrevet 14. september 2008 Samboern min har vært på fylla to ganger i løpet a svangerskapet. Er uke 30 nå. Vi har jo vært ute og han har tatt seg en pils eller to, det er helt greit. Jeg må sette ned foten i forhold til at min sambo er på jakt hver høst, og det er ikke i nærheten av hvor vi bor, så jeg har bedt han om å droppe jakta hele november. Jeg har termin 1. des.
kaang Skrevet 16. september 2008 #29 Skrevet 16. september 2008 Bor i Italia. Barnefaren, som er italiensk, drikker vin til middag hver dag og noen ganger også til lunsj. Cirka annenhver dag tar han en aperitif (campari f.eks.) før middag i tillegg. Han har imidlertid aldri i sitt liv vært full eller vært "på fylla". Sistnevnte begrep finnes ikke på italiensk... Før jeg ble gravid var han sjokkert over mye vin jeg kunne drikke til maten, men etter hvert er han blitt vant ;-) Han legger nok dette i kurven med alle raritetene mine som norsk. Jeg har spurt han hvorfor han aldri drikker (for) mye og det enkle svaret er at han ikke liker å føle seg uvel! Jeg som er norsk har fortsatt problemer med å forlate en skvett rødvin på restaurantbordet, mens han gjerne tar ett glass av en flaske og lar resten stå igjen (til min store fortvilelse; jeg er jo norsk!). Synes det er veldig interessant med denne tråden fordi kulturforskjellene mellom Italia og Norge kommer så veldig godt frem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå