Gå til innhold

mannfolk og alkohol!

Anbefalte innlegg

Skrevet

når synest dere det er på tide at sambo slutter å være ute å feste og slik nå rundt termin tider? asso, hvor lenge før termin 2-3 uker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har termin første uka i desember, så her blir det kroken på døra 1.november...hehe...så får han bli så sur han bare orker;-)

Skrevet

hehe:) jeg tenkte at sambo kunne få ta sin "siste" fest idag.. er nå 5 uker til termin, er jeg urimlig da`?

Skrevet

Mannen min tenker på å feire sin 40 år dag 2 uker før termin.Er ikke helt med på den jeg da.Han sier bare:det skjer da ikke sikkert at det skjer noe akkurat den dagen.Jeg kjenner at jeg blir sint.Vist det skjer noe den natta og jeg må reise på føden alene kommer jeg aldri til å tilgi han.Han kan jo usette feiring til etter fødselen.Men må også si at han drikker sjelden og er hjemme hver kveld ellers men det var han ikke når vi ventet vårt 1 barn.Da var det trening og kompiser som kom først men er heldigvis ikke sånn denne gangen

Skrevet

Kall meg en raring, men vi kom nettopp hjem fra pubquiz nå vi. Jeg drakk brus, han tok noen pils og en shot med likør.

Jeg har termin i dag.

Bor 5 min fra sykehuset da og ville ikke tatt han med på føden hvis han var synlig beruset.

Vi var på pubquiz i går også forøvrig.

Er jeg veldig annerledes?

Skrevet

Eksen min var så full da jeg skulle føde nr 1 at jeg ikke fikk vekka han. Det var lite hyggelig, men han rakk fram da, fødselen tok jo nesten 20timer.

Han jeg er separert fra nå drikker i dag vet jeg. Tror ikke noe vil skje før tirsdag da jeg skal settes igang så det er greit for meg, bare han ikke drikker i min leilighet ;)

Jeg syns det er rimelig å ha forbud siste 3ukene før termin om man er avhengig av at mannen skal kjøre til sykehuset. Om man ikke har født veldig tidlig før da.

Skrevet

Bor 1 time unna sykehuset... Jeg og samboeren min venter vårt første barn og han har så og si ikke vært på fest, så unner ham absolutt en, men samtidig har vi mye å jøre i huset før barne kommer og han er absolutt flink å prioritere.. Men 4 dager før terminen min er det noe som heter høstblott, en fest der vi spiser masse viltmat og drikker osv... (For medlemmer av norges jeger og fisk) Også er min samboer selvfølgelig i styret for denne festen, som jeg såklart vil være med på hvis jeg er i form og ikke babyen allerede har kommet.. Men vet ikke hva slags planer han har ang. drikking på den festen, han vet jeg ikke vil at han skal være beruset under fødselen og er så utrolig kjipt hvis det skjer noe da.. Hvem skal da kjøre meg på sykehuset?? Har snakket med enkelte om dette og alle sier at han ikke burde drikke, noe jeg regner med han innser etterhvert, gjør han ikke det håper jeg virkelig at det ikke skjer noe den natten, og gjør det det så vet han hvor gal jeg blir!!! Så krysser foreløpig fingrene og satser på at han klarer seg uten alkohol den kvelden også, slik som han har gjort stort sett hele svangerskapet=) Klager ikke, men er en problemstilling jeg har tenkt litt på... Håper mannfolka deres tar hensyn=)

Skrevet

Sambo og jeg krangler mye om alkoholvanene hans, og vi sliter veldig med forholdet. vi har begynt i terapi for å prøve å holde sammen, og en av hans "oppg." er å holde seg edru de neste 6 ukene frem til termin.Jeg syns det er en selvfølge, man kan aldri vite når det skjer, og hvis han har planer om å være med får han holde seg edru. Men her er det snakk om at vi er unge, og han har ingen kamerater som er i samme situasjon, så han har vært ute MASSE gjennom hele svangerskapet. Det kommer jo ann på hvordan mannen din har vært gjennom svangerskapet. Man er jo ikke alene om å bli gravid, noen jenter orker å være med mannen ut, noe ikke jeg har, så har da blitt sittende alene lørdag etter lørdag. Derfor holder han seg også hjemme de neste ukene fram til termin..

Skrevet

Hvis de ikke skjønner dette selv , synes dere da de er modne nok til å bli fedre ????????????????????????????????????

Skrevet

Skal sies det at mange kanskje ikke er modne!!! Hva har det med saken å gjøre egentli???? Man kan ikke bare drite i dem å forlate dem av den grunn, man må jo prøve!!! Har ikke det samme problemet med samboeren min, men ærlig talt!!! Mange blir faktisk ikke modne for det før de står der med babyen i armene og da innser de hva som faktisk har skjedd og at dette barnet er noe de har ansvar for i 18 år framover og noen ganger enda lengre;-) Nei, modne er de kanskje ikke, men tenk deg om før du spør om slike tåpelige ting!!

Skrevet

hei

jeg har lest flere slike tråder, men aldri svart før. jeg tilhører heller ikke her da jeg er i 16. uke.

jeg lurer uansett så fælt på hvordan menn (også noen kvinner) er så opptatt av at fest er en viktig del av livet.

hva er det med alkohol.....

vi skal sette barn til verden, og stifte familie..... men vi må feste rett før fødselen fordi vi fortjener det???

hva med en romantisk kveldstur i stede... eller en fin høstdag sammen med venner i fellesskap... jaja....

synd at det er slik at man må drikke for å være sosial...

Skrevet

Sambo her skal få ta sin siste hurlumhei 20 sept. på bursdagen sin, 2 uker før termin....Har ikke samvittighet til å nekte ham det.:)

Men ellers haddew det vært forbud de siste 3 ukene..Men nå er ikke min mann den som drikker mest heller da..:)

Skrevet

vi har holdt oss unna i ni mnd, så jeg skjønner ikke helt hvorfor de skal "feste ifra seg" så tett inn på termin. vi har seks uker igjen til termin, og har ikke snakket om hvor nære innpå han kan ta seg ei "kule", men jeg lever vel i håpet om at han skjønner det selv at det kan skje når som helst snart og ikke drikker seg dritings når/hvis han skal ut på byn... litt opptimistisk kanskje?? jaja..... det er jo ikke slik at livet er over når man får barn, så om man venter i noen uker før man drar ut på livet igjen, så synes jeg ikke det er feil av oss damene å forvente at de holder seg edru de siste ukene før termin:)

Skrevet

Her skal han få ta en siste fest i overgangen sept/oktober, da holder en kamerat krympelag for han, termin er 4. november. Har sagt at det gjør meg ingenting om han tar en øl eller to hjemme på kvelden helt frem til termin hvis jeg ikke har noe følelse av at noe er på gang, en fødsel tar som regel lang tid så rusen fra en eller to øl er nok borte leeenge før vi må kjøre noe sted, hvis ikke får vi ta taxi :) Merker ikke noe på gubben etter så lite uansett så hadde ikke vært farlig å hatt med han på føden da heller...

Skrevet

Det kommer jo helt anpå da...eg syns det er helt greit at sambo tar seg noen pils eventuelt et par glass vin helt frem til termin. Men nå er ikke han en type som ville drukket seg overstadig nærmt termin uansett.

Hadde han det gjort så hadde han fått en fot i ræva rett og slett, sånne menn er eg rett og slett ferdig med!:P og glad er eg for det!:)

Skrevet

Enig med du..

Her sa mannen min selv forrige helg at nå var det siste gangen før babyen kommer .. Og jeg har 5 uker til termin. Han er så pass voksen at det der for han styre selv. Jeg har ikke tenkt å mase på han i det hele tatt. Om han vil seg seg et par øl en helg så er det helt greit for meg.. Drikker han seg seg full og det skjer noe så er det synd for han. Det er han somgår glipp av en fødsel , ikke jeg..

Skrevet

samboern min ha holdt seg unna alkohol siden mai, drakk en gang først i juli på sommeravslutning på jobben. han har holdt seg edru får min skyld åh det skulle bare mangle syns jeg. jeg hadde ikke finni meg i hvis han hadde drikki så nærme som en måned før termin! vi ha lang vei til sykehuset da, en time kjøring. jeg har termin om en uke nå. men syns nå mennene kan holde seg edru å væra hjemme m oss, de skal tross alt bli foreldre de åh! vi må nå væra edrue i 9mnd så.

Skrevet

Har termin om 22 dager, og har sagt at idag er siste sjangs til å gå ut;) Neste helg er det kun 2 uker til termin og da føler jeg at det kan skje noe når som helst - og vil ha ham med edru på fødselen. Men før den tid så ser jeg ingen grunn til at han ikke skal kunne kose seg ute med gutta en siste gang;) Og det har han fortjent siden han kun har drukket en gang i løpet av hele svangerskapet! Ikke noen party-løve her i gården akkurat, hehe..;)

Skrevet

Hvis alkohol hadde vært et "problem" for mannen min, og han hadde vært såpass umoden at han ikke skjønte hvordan han skulle prioritere, hadde jeg ikke fått barn med ham.

Vi nærmer oss de 30 med stormskritt og har de verste festeperiodene bak oss. Både mannen min og jeg drikker ganske sjeldent, og som regel dreier det seg om et par glass vin når vi er hjemme hos venner. Drikker sjeldent hjemme når det bare er han og med. Men det kunne ikke falt meg inn å fortelle mannen min når han kan drikke og ikke. Det skjønner han meget godt selv! Og om han hadde hentet seg en øl i kjøleskapet en lørdags kveld to uker før termin hadde jeg ikke mukket. Skulle vi da plutselig måtte dra på sykehuset og han hadde hatt promille, hadde vi tatt taxi.

Skrevet

Min kjære fyller år 5 oktober og jeg har termin i slutten av oktober. Jeg har jo faktisk måtte overtale han til å gå ut å feire bursdagen sin, for han føler at det er for tett oppi termin. Han drikker seg jo ikke full uansett, og jeg har ordnet med en sjåfør for oss i tilfelle noe skulle skje den kvelden. Men etter det tror jeg ikke han går ut siden han egentlig ikke tør da heller..

Skrevet

Kvinnene i min familie har en tendens til å føde 3-4 uker før termin.. Er nå i uke 36 og han har fått med seg at han ikke skal ha noe fyllekalas siden jeg fødsel kan starte hvilken dag som helst egentlig.. Greit nok det :-) Jeg er veldig hormonell og liker ikke å sitte hjemme alene helg etter helg. Var endel med ut i begynnelsen, men har etterhvert fått noia av fulle folk dessverre. Og dette dessverreinkludert sambo når han er full. Jeg skjønner rett og slett ikke hans behov for å drikke seg full og bli spydig. Men greit nok siden han nå når det nærmer seg termin har tatt seg sammen. Han har da på toppen av det hele allerede begynt å planlegge alle firmaturene, julebordene, kompisfestene osv. som kommer etter termin også da. Sååå.. Blir nok sittende hjemme alene med tulla i maaaaange helger etter fødsel også dessverre..

Skrevet

eg forstår ikke jenter som orker å være sammen med mannfolk som er så opptatt av festing.må no v bedre å være alene da

Skrevet

Det spørs litt måten han fester på. Men her har det vært portforbud siste måneden, men det er fordi vi har barn fra før, som han evnt må ta seg av, hvis jeg må dra på føden.

Nå har jeg passert termin med 4 dager, og da er kun en pils til maten ok. Jeg har jo ingen tegn til fødsel enda, så greit at han tar en til maten...

Skrevet

Jeg er totalt avholds så egentlig ønsker jeg at min fra separerte mann skulle ha vært det og, men han har kanskje et lite problem med akkurat det, og det er en av grunnene til at vi ikek bor sammen.

Jeg kan ikke fordra alkohol og hvordan folk blir etter de har drukket :(

Koser meg masse jeg uten alkohol! Ikke drukket på over 3år.

Er noe galt syns jeg om man MÅ drikke for å ha det gøy med venner.

Skrevet

Mannen min drikker sjelden,kun viss vi skal ut på noe sammen.

Vi skal i bryllup 10 dager før temin,og da er planen at jeg skal kjøre.

Han er voksen nok til å forstå at det ikke blir noe rotbløyte den kvelden.

Uansett passer det seg ikke å bli drita full i et bryllup,så jeg vet at han ikke kommer til å bli full.

Jeg har ingen problem med at han drikker da.

Har ikke født før tiden før,og regner slett ikke med å gjøre det nå heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...