Gå til innhold

Flere som har lagt merke til at somaliske menn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...virker som veldig aktive familiefedre? Bor en del rundt her jeg bor, og i det siste har jeg begynt å legge merke til hvor mange som går med barnevogn, trehjulssykkel, fotball, hoppetau osv osv.

Er jo ikke overraskende dette her altså, ingen nyhet overhodet, men tenkte at litt positiv innvandrer-generalisering må være lov siden det motsatte er så vanlig;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor mange her jeg bor også, har lagt merke til at ingen har jobb.

Skrevet

Det er vel fordi ingen av dem jobber... Slik var det der vi bodde før ihvertfall. Bortsett fra at der lekte de ikke med ungene heller...

Skrevet

Ok, beklager at jeg lagde denne tråden som bare fører til videre drittkasting. Please legg den død.

Skrevet

Så en som var bussjåfør i dag hvertfall..Han kjørte som et svin og bråstoppet ved hver busstopp så vogna mi nesten fløy avgårde. Var ikke bare jeg som var rasende.

Skrevet

Hvis man lager en tråd her, så kan man vel ikke forvente at alle skal være enige?

Og mitt tidligere svar i tråden er ikke drittslenging, men gjengivelse av faktiske omstendigheter.

Skrevet

Jøss. Det tok ikke lang tid før de stygge og mindre sjarmerende fordommene og holdningene løp opp til overflaten og ødela en positiv tråd.

Skrevet

kjenner en fantastisk somalisk mann.

leger mat, vasker, passer barn

____OG JOBBER

Skrevet

Jøss!

Aldri lagt merke til...

Skrevet

Herregud så mye møkkasvar det kom i denne tråden. Hurper.

Skrevet

jo det har jeg lagt merke til! :-)

satt på venterommet til legen i dag, å da satt det en somalisk mann å datteren. Hun var så utrolig søt, å koste å lekte med pappan. Det strålte fra øynene hans da hun snakket til han. Var veldig fint å se pappa kjærlighet så tydelig :-)

Skrevet

Jeg er enig, tante grusom, jeg burde visst bedre. Derfor ber jeg om at den legges død.

Jeg tar meg faktisk litt nær av det som blir skrevet - på andres vegne.

Skrevet

Men sånn kan det virke på meg også det... At jeg ikke har jobb. Kjører ungen i barnehagen og drar på butikken etterpå... Men det finnes vel nok av fordommer mot sånne som meg også Men det de ikke vet da, er at jeg jobber deltid (75%) og har seinvakter og har fridager som kompensasjon for at jeg jobber 3. hver helg.... Og jeg er ikke den eneste som har det sånn:)

Man vet ikke alt, selv om man ser noen ofte. Noe som heter nattevakter også. Kanskje noen jobber natt, er ikke sikkert de samme du ser hver gang heller... Og det var ikke direkte svar til deg altså snipp-snapp-snute:)

Skrevet

aldri lagt spesielt merke til det, men nå finnes det ikke en enste utlending i nabolaget bortsett fra bleike engelskmenn så kanskje derfor. hvorfor skulle ikke de leke med barna sine på lik linje med norske pappaer. en pappa er vel en pappa uansett hudfarge.

Skrevet

uuuu, hurper, hehe;)

Skrevet

Hvorfor skulle alle mennesker fra samme land være akkurat like?

Skrevet

Har lagt merke til at en god del menn med minoritetsbakrgunn er aktive i barnas hverdag, men ikke spesielt somaliske menn (der har jeg egentlig sett litt negative ting, khat-tygging dagen lang på mange f.eks.), men de er vel like flinke som andre fedre:)

Må si jeg har lagt mer merke til min somaliske kvinnelige nabo sin kokkekunst, de herligste dufter som siver inn i stua vår, NAM!

Skrevet

Naboen vår er en mann fra Somalia. Han er gift med en norsk dame, og han er en FLOTT pappa for de tre barna deres. Han har utdannelse, og jobber i en høy stilling. Veldig hyggelig er han også. Skummelt å skjære alle over en kam...

Skrevet

Har noen familier i tunet der jeg oxo bor:) de er kjempe flinke fedrene til å være ute med barna. Å de har faktisk jobb også:)

Skrevet

tok det som en selvfølge at en pappa som er mørk er like glad i ungen sin som en hvit en. men aner egentlig ikke hvordan en sånn famile fungerer. visste ikke at det var så oppsiktsvekkende at somalske menn lekte med ungene sine. sorry for min uvitenhet altså. kan noen forklare hvorfor det tilsynelatende er så oppsiktsvekkende?

Skrevet

og lukten blir der og eller? synes det var en smule irriterende der jeg bodde før, de få gangene det skjedde, men dog. luktet i mange dager. khat tygging er jo bra, flott forbilde for barn. hvor i alle dager bor du, aldri sett noe sånt jeg!

Skrevet

Vil du se Khat-tygging kan du bare gå over Grønland Torg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...