Gå til innhold

ALLE bæsjer når de føder!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nej,det gjør de ikke.

men spiller det egentlig noen rolle? hvem bryr seg egentlig om du besja/ikke besja?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en god venninne som er jordmor, og hun har faktisk sagt til meg at alle bæsjer under fødsel, noen bare littegran, noen veldig mye. Hos noen renner det regelrett...

De pleier IKKE å si fra til den fødende at "oj, nå driter du...".De tørker det diskrèt opp uten at du merker det en gang.

Og du som sa at mannen din kan bekrefte at du ikke dreit, så kan jeg bekrefte at det gjorde du nok:-) Ingen menn står jo og glor under hele pressfasen. Dritingen kan skje før hodet står i åpningen, han kikket nok ikke på fra første pressri;) Så det kom nok en liten bajs ut at din rompe også:-) Men jenter, who cares?

Skrevet

Du merker at de tørker deg..slapp unna men sistemann,pluss at eg spurte om det etterpå siden eg hverken såg eller kjente noe.Men med de første kom det selv med klyster.Syns det var discusting!

Skrevet

Hva spiller det rolle omman bæsjer el ikke? Men hvordan kan dere som sier at dere ikke gjorde det, (og ikke hadde tømt dere først) være så skråsikkre?? Jeg hadde IKKE kontroll der nede hvertfall. Brukte all energi på å presse. hvis jeg skulle tenkt på det måtte jeg jo ha holdt igjen, og det er jo ikke spes.lurt akkurat? Skjøønner ikke åssen dere kan knipe det ene hullet og presse det andre:) hehe..Men whats the big deal?? Virker veldig rart å skulle holde igjen hvertfall...litt forknytte eller?

Skrevet

Da jeeg var student på føden, var jeg med på mange fødsler. Alle hadde avføring under fødselen(selv de som på forhånd hadde tatt klyster). Noen hadde mye, noen mindre, noen bittelitt. MEN HVA SÅ?????

Noen spurte jordmor om de hadde hatt det, og de fleste jordmødre svarer nei når de får det spørsmålet, og det er fordi de vet at mødrene spør fordi de er redde for dette. At de synes det er flaut. Dersom mor ligger på ryggen når hun presser , kan ikke faren eller andre se at avføringen kommer, men den kommer. Tro meg, for det ligger jo på kladden blant alt det andre avfallet etterpå.

En ting er sikkert, og det er at det er helt normalt, og det er ikke noe jordmødrene hefter seg med. De er så vante til det at de ikke enser det en gang.

De gangene det er tydeligst er når barnet presses ut i badekarvannet (Da flyter avføringen opp, men den er som regel så løs at den deler seg opp), og når den fødende ligger på magen, feks over en saccosekk.

Skrevet

Jeg fikk klyster men bærsjet like fullt på meg! Tror nok mange vil fornekte det, men det skjer de aller fleste!

Skrevet

jeg bæsjett ikke på meg. å jeg veit det fordi både samboern min og mora mi var til stede mora mi sto hele tia forran der å så å.. jeg trengte bare å presse 5 ganger så var lille mann ute, så kan ha noe med det at det gikk så fort. merka selv at på den siste ria kjente jeg at det nesten kom ut noe men klarte å holde i gjenn siden det var den siste å jord mor dro ur lille man på den ria.

Skrevet

Jeg gjorde det ikke under fødsel. Kom inn og fikk klyster først.

Skrevet

Tror dere virkelig ett klyster tømmer tarmen????????? Kan dere så lite om anatomi... vet dere hvor lang tarmene egentlig er og hvor mye som egentlig er i de? Det hjelper ikkje med ett klyster eller tre... det løser opp avføringen, så ja, det kommer nok en liten skvett og jordmor sier nei for deres egen del grunnet hysteriet som vi ser her.... Og en god tømming tømmer ikkje tarmen....

Er det så farlig om det kom litt eller ikkje... er du en bedre person for det, enn bedre mor, bedre enn naboen??? Dere har fått ett velskapt barn, er ikkje det det viktigste å bry seg om??? Om litt avføring?? Noe leger, jordmødre og sykepleiere sikkert har sett mer enn det du tror!

Vær nå glad for det barnet som er kommet ut, og kom det noe annet er vel ikkje det så farlig når du får verdens lille vidunder ved brystet!

Skrevet

Synes det er ganske skremmende hvis noen av dere holder igjen fordi dere er redde for å bæsje. Det kan tross alt gjøre fødselen verre. Da har dere et merkelig forhold til kroppen deres. Det er helt naturlig at det kommer ut noe når du trykker alt du kan. Men for all del. Bare innbill dere at dere ikke bæsja hvis det er best for dere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...