Gå til innhold

Ungene dør ikke av røyk lukta!!!!!!!!(inspirert)

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen ganger høres det ut som om ungene dør, bare av ordet røyk....

jeg røyker selv ute.når jeg er hjemme. røyker ikke i bilen når ungene er der osv.

Men jeg mener det at ungene har ikke skade av selve lukta, men er jo selvfølgelig en vondt lukt for dem........ men ikke noe annet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke hørt om drittstoffene som kroppen din skiller ut når du røyker??

Skrevet

De dør ikke av røyklukten nei.

Men de er da faktisk passive røykere. I tillegg så ødelgger røyken lungene dems, og de kan få astma!!!!!!

Syns det er ille og la sitt eget barn, som man elsker over alt på jord, (bare ikke høyere en kreftpinnen du patter på) bli en passiv røyker.

Skrevet

jeg tenker på etter mann har vært ute å tatt seg en røyk........ også tar i ungen............det vil jeg ikke si er passiv røyking... for mann er ikke i nærheten av røyken, men bare lukta som sitter i klærne... det er den lukten jeg tenker på;)

Skrevet

Nei, men det er fortsatt mye dritt som siver ut av kroppen din som ikke er bra for andre (heller ikke deg, men det er en helt anen diskusjon).

Skrevet

Okei, ja, skal innrømme at de er jo ikke passive røykere av bare lukt, vis man er ute, men igjen, man tar inn sykt masse giftstoffer fordet om..

Skrevet

Huff, igår snakket jeg med ei dame som akkurat kom inn etter å ha vært ute og røykt. Første gang på mange år at jeg stod så nær en person som nettopp hadde røykt, hadde stumpet den ca 2 minutter tidligere. Og fy fader, jeg holdt på å SPY!! FOR en stank. Blærk!

Stakkars unger som må lukte på den stanken der - og jeg tror også at giftstoffene sitter i hud, klær og hår, og fortsatt skilles ut - særlig gjennom pusten - etter at man har stumpet røyken.

Kan du ikke bare slutte da??

Skrevet

ok. nå må dere forklare dere litt her, får ungen i seg mye giftstoffer bare ved hjelp av en lukt? så hvis jeg har vært ute å tatt meg en røyk. kommer inn å gir gutt ungen min en klem, så er han full av giftstoffer???

Skrevet

Kan man ikke bare ta av seg røykejakka, ta en fishermansfriend og vaske finga da??

Skrevet

Enig med HI. Man dør ikke av røyklukt. Det lukter vondt, men det gjør svette, for mye parfyme, dårlig ånde, og uvaskede klær også. Og merkelig nok dør man ikke av det heller.

Skrevet

Jeg hadde selvfølgelig gjort det hvis jeg hadde klart. jeg må inrømme det at jeg er sinsyk svak, når det gjelder røyken. Men jeg mener det, at unge har ikke skade av lukta i det hele tatt, unntatt at det er vemmelig.

Skrevet

De fleste som har barn og røyker, gjør vel det? Det gjør mine venner.

Skrevet

Det er derfor det frarådes på det sterkeste å samsove med barn når man røyker. Nettopp pga giftstoffene! Nå vil du nok si at du ikke samsover, men å være oppi ungene dine hele dagen hjelper nok ikke heller på, nei.......

Skrevet

Den lukta er faktisk stoffene i røyken som har festet seg i håret, på klærne og huden din. Og når du da klemmer barne, er borti de eller bare i nærheten så får de i seg de stoffene. Altså nesten like ille som passiv røyking!

Skrevet

For en søkt sammenligning. Det frarådes at babyer sover på magen pga faren for krybbedør også, men jeg lar da jenta på 8 år sove på magen likevel.

Skrevet

Husker ikke helt. men kan godt finne en link til artikkel.

Skrevet

da er vi to som lurer. for det der har ikke jeg hørt før........

Skrevet

Har lest at en av de største årsakene til krybbedød er at barnet sover i foreldrenes seng når en eller begge røyker fordi de puster ut en del kullos (karbonmonoksid). Folk som har røyka STINKER, og her sliter jeg litt siden svigermor røyker og jeg har ikke lyst at min baby skal holdes av NOEN røykere I DET HELE TATT!! Har hørt et tall over hvor mange forskjellige stoffer tobakk inneholder og det var mange! Noen av disse blir ganske sikkert overført fra klær/hender/pusten.

Babyene våre fortjener dette ikke! Uskyldige, rene små mennesker som vil bli utsatt for nok skit som det er!

(Må legge til at jeg er ingen anti-røyke fanatiker, røyka sjøl i 15 år. Slutta for to år siden som er noe av det lureste jeg har gjort i hele mitt liv. Venter min førstefødte om 6 uker, h*n skal ikke utsettes for røyk!)

SLUTT OG RØYK, det er ikke så stort offer siden fordelene ved å ikke røyke er så uendelig STORE! :)

Skrevet

Er ikke interessert i andre som har snakket om det samme. Vitenskapelige fakta er ok.

Skrevet

Beklager, men barnimagen.com forumet er liksom ikke helt den kilden som skal til for å overbevise meg.

Skrevet

Beklager, men det er ikke alle som er et såå stort forbilde som deg.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...