Gå til innhold

Provosert abort - dessverre!


Anbefalte innlegg

Skrevet

De hadde ikke søknad inne om uføre osv. De ble sykemeldt og etter 4 uker ville NAV stoppe pengene. De nektet å finne seg i det, legen tok ansvar i det ene tilfelle, de andre sa fra hva de mente og at de plikter å informere om at det bare er lov å gå sykemeldt 4 uker. Ingen hadde fått brev om det, så NAV måtte betale ja..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig! Både tre og syv aborter er forkastelig!

Man blir ikke gravid bare men ser på en mann!

Skrevet

Jeg vil bare be deg om å tenke deg om en gang til. Jeg er ikke mot abort (har hatt en selv), men hvis du egentlig er så uvillig til å ta en abort, så tror jeg du skal tenke en gang til. Husk at ting kan forandre seg på 9 måneder. Når jeg tok min abort, var jeg aldri i tvil om at det var det riktige valget, jeg ønsket virkelig ikke å gå gravid, og det VILLE tatt knekken på oss økonomisk. (men nå har jeg tre barn).Likevel så er det vondt å tenke på. Så bare ta en runde til på dette for å være sikker, Hvis du jobber, så har du krav på fødselspenger, hvis ikke har du krav på engangsstønad. Det er ikke mye, men det hjelper. Jeg skulle så ønske jeg kunne hjelpe deg å finne en løsning, for det er vondt å lese om hvor lite du vil ta abort.

 

Når det gjelder de praktiske spørsmålene dine, så må jeg innrømme at jeg ikke vet om det kan utføres med lokalbedøvelse. Jeg tviler sterkt.

 

men har du angst, så snakk med fastlegen din, og sykehuset og be om hjelp. Det er derfor de er der.

 

Samboeren din kan selvsagt være med, bare ikke inn på operasjonssalen.

 

Spiral kan jeg dessverre ikke svare deg på

Skrevet

Hvorfor ikke komme deg over på uføretrygd...? Flytt til sverige. der får du fødselspenger UANSETT. Jeg kan svare deg på spørsmål du måtte ha om dette. jeg fødte min eldste i sverige, hadde ingen inntekt, men fikk fødselspenger likevel. Det var ikke mye, men det hjalp

Skrevet

Hmm... dette høres rart ut. Jeg gikk på attføring for 5 år siden, og ble gravid med mitt barn nr. 2. Jeg var hjemme i 6 uker etter fødsel, og så bars det i vei på skolebenken igjen. Da tok min mann over mammapermisjonen. Det stemmer at han ikke fikk pappaperm, så de ukene (5 uker den gang) mistet vi. Men det var aldri snakk om at han ikke kunne ta over min permisjon!

Dette var ei kjempeløsning, og jeg ble ferdig utdannet da jenta var 1 år og 3 mnd:)

Skrevet

hei sann. dette høres kanskje litt dumt ut, men kan dere ikke høre med banken om et lån med avdragfritt første året?

plus at dere får jo 34000 kr i engangsstødnad fra nav.

 

Har ei veninne som ikke hadde opparbeidet seg fødselspermisjons penger, og hun fikk låne penger av familie og at hun sparte opp alle pengene hun kunne fra jobbing før fødselen. Vet at du ikke jobber men har du ingen mulighet til å legge av noen penger før barnet evt. kommer. eller far jobbe overtid?

 

føler med deg. =)

Skrevet

Her var det mange varme mennesker som har svart meg. Tusen takk! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...