Gå til innhold

Flere som er 1 gangs?


supernint

Anbefalte innlegg

Da er jo vi ganske likt på vei vi da;) Blir så spennende! Legen sjekket urinprøve, blodtrykk, vekt og blodprosent. Hun tok ingen ny grav.test, ettersom de bruker samme type som de vi tar hjemme. Og som hun sa, etter 3 positive tester, er det ingen tvil. Neste legebesøk om 4 uker, er det blodprøve, helsekort og bestemmelse av fødested. Hun mente det ikke var vits med legebesøk igjen før den tid. Tror kanskje det er da man får bekreftet nøyaktig hvor lang man er på vei, men tror også man får gjort det hvis man tar privat UL. Jeg har bare regnet etter siste mens første dag jeg. Har du tenkt på privat UL??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja har tenkt på å ta en privat UL. Spesilet nå som jeg ser flere her har har lyst å ta det. Så lenge det ikke skader fosteret så??? Jeg sluttet på p-pilla i april jeg(!!!) og har ikke hatt mensen siden. Men tok graviditetstest 10 juli og da var jeg ikke gravid...og tok den nå igjen 16 og 17 sept og da var de positive. Det som var så rart med det hele var at jeg var hos gynekologen den 10 sept på ren rutine sjekk, og han kunne ikke se noe på ultralyden så jeg antok at jeg ikke var gravid. Men da jeg ringe han og fortalte dette sa han at han kunne først se fosteret på ultralyd når det er 7-8uker....så det er derfor jeg vet at jeg må være under 7 uker....altså ganske nytt.... så jeg kan liksom ikke regne ut i fra siste mens..så litt spesiell situasjon dette her.

 

Men har ei venninne som aborterte nå..hun var vel kanskje 2 - 3 mnd på vei... Hun merket at hun fikk blødninger og vondt i magen, noe som er typisk for abortering. Men da hun kom på sykehuset sa de at fosteret hadde vært død i 2uker.... Jeg syntes det var veldig rart at hun ikke begynte å blø allerede da??? Så derfor hadde det jo vært kjekt med en privat UL, for å sjekke om alt er OK. Men for min del så vet jeg ikke om jeg kan ta det nå..i tilfelle jeg er for tidlig ute at ikke de kan se fosteret enda???

Jeg skal ikke til legen før om noen uker så blir litt gal og være så uviten...:) Eneste jeg har å forholde meg til er de testene jeg tok selv..så håper alt er bra der "inne":)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Første gang for meg også. Er nok bare litt over 4 uke, fant det ut i uken som var nå... Jeg er også veldig spent, samtidig som jeg er super glad:) Kjenner en del symptomer, og skal til lege allerede i morgen. Kan være greit å bare få det "helt" bekreftet (selv om flere pos. tester) og vite at det jeg "kjenner" er normalt. Er foressten 29 år og bor i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er min første også, er snart 3 mnd på vei:) Er veldig nervøs for om alt skal gå bra:/ Den første uken gråt jeg mye, fordi jeg var så redd for at noe skulle skje:( Men alt virker fint nå da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også førstegangs, og litt bekymret innimellom. Det er vel ganske vanlig! :)

 

Men har sett et bankende hjerte, og prøver å være positiv til at dette skal gå bra. Innbiller meg at det er det beste både for meg og den lille også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...