Gå til innhold

Snakkis-tråd for oss som har passert termin:P!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært en dårlig dag så langt, elendig vær og et bekken som ikke tåler at jeg beveger meg. Jeg prøvde meg ut på butikken i stad, men bekkenet låser seg i ett sett, så jeg må bare stoppe opp. Ser vel passe teit ut tenker jeg...!!

Heldigvis ingen vondter ellers, men heller ingen tegn til at baby har tenkt seg ut på denne siden av nyttår... Ringte en venninne i stad og klaget min nød. Det hjalp litt, hehe:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei 2 sjarmtroll-snart3...

Her har det faktisk vært litt action i natt, så humøret er bedre... :-) Et par timer med regelmessige rier i natt (ti min mellomrom), men så ga dem seg selvfølgelig... Slimproppen gikk i natt også, så merker at ting begynner å nærme seg i hvert fall. Har akkurat vært hos jordmor for mer nåler og stripping (for tredje dag på rad) - hun kunne rapportere om flat tapp og nesten to cm åpning. Så, kroppen min er klar, nå gjelder det bare at lillegutt skjønner at det er på tide å komme ut... ;-) Et stort framskritt for min del i hvert fall, som ikke har vært moden i det hele tatt tidligere.

Overtidsvurdering i morgen, og vil de ikke sette meg igang så har jeg ny avtale med jordmor om mer nåler og stripping i morgen ettermiddag. Har troen på at litt røsking og tøyning kan få kroppen til å innse at det bare er å sette igang, jeg... ;-) Lillebroren min, som også skal være fadder, kommer hjem i helgen fordi han ikke klarer å vente lengre - og hadde jo vært veldig kos å kunne vise fram vidunderet i løpet av helgen! :-)

Skrevet

Jeg melder meg også inn her!! 5 dager over tida nå og er leeeeeeei.... *FURTE*

Skrevet

Hei hei, sitter her fortsatt og venter. Hvordan er formen i ettermiddag dere?

Jeg øynet et lite håp i natt da kynnerne begynte å bli mer regelmessig og vonde og på et tidspunkt hadde jeg hele 6 stykker i løpet av 1/2 time, men så sa det stopp. Kjedelig....

Vi trenger ved litt fødestøv alle sammen her tror jeg...er det noen som vet hvor det kan kjøpes?

Skrevet

Jeg venter også... 5 dager på overtid. Fikk sjekket vekt på nurket i går fordi legen trodde h¤n kunne være stor. Ble målt til ca 3800 gr pluss/minus 500 gr.

Jeg har bare masse kynnere!! Har ikke sett noe til slimproppen eller...

Er lei av at ingenting skjer!! Og om natta sover jeg som en stein... Trøster meg med at 20 sept. så må h¤n ut uansett... Bare 9 dager igjen :)

Skrevet

Jeg er like hel og fin. Tror jeg snart avlyser og avbestiller hele fødselen. Bekkenet låser seg i et sett - jeg kan ikke engang gå på kjøkkenet og finne meg noe, må halte over gulvet, og det orker jeg jo ikke, hehe.

Av alle ting måtte gubben finne på å begynne å male badetaket. Også jeg som må på do og tisse i ett sett, sukk.

Jeg har knappt hatt en eneste kynner i hele dag, bare masse stikk og låsninger i bekkenet.

Prøvde å kjøpe fødestøv på apoteket i dag, men damen ristet på hodet og sa at det hadde blitt tømt fra produsenten allerede i april...

Skrevet

Hei :-) Så fint å se at æ ik e aleina. E idag 6 daga over, å e temmeli lei d samme som dok andre her. Sitt jæmme hos mamma å tvinne tommla (å går t plage-angrep på ho) av mangel på ting å jøre. Bor egentli i Halden, men har dratt nordover t ho, da æ e blivende aleinamor å vil ha nån nære me på fødsel. Alt e klart t den lille å fingran værke etter ukevis me iherdi strikking. Har ingen å gå på besøk t, fordi alle æ engang kjente har flytta t større steda (e ca 5-600 innbyggera her). D e mitt første svangerskap å har vore heldi me minimalt av plaga, bare kronisk halsbrann, hyppige do-besøk å vann i kroppen. Nu sitt æ å kjenne etter om d bynne no rie el om vanne lekk.. men ik et eneste hint. Har time t mandag hos legen ijen.. men håpe inderli at d ska she no før d... e så spent (som alle kjente) på å møte nurke at æ sprekk snart, men d virke jo som om den nesten ik har tenkt å komme i d hele tatt...

Ka ska man jør? *småfrustrert+*

Skrevet

UTROLI FORNØYD FRUE

Ser at du er like mange dager over som meg... Den 6 september var vel din termin også?? Ikke tenk på det med slimproppen hvertfall for når jeg var hos jordmor 2 dager FØR termin sjekka hun og da var proppen min borte!! jeg blei veldig overraska da ja, for hadde ikke merka noe til det.. =) Hadde og 1 cm åpning.. Men som sagt så kan det jo hende det skjer noe hos deg og selv om du ikke har merka noe;) Er godt å tenke på at noe skjer selv om vi ikke nødvendigvis får det med oss!! Blir spennende å se hvem av oss som føder først siden vi har samme termin=) Masse lykke til hvertfall!!

Og masse lykke til, til alle dere andre som veeenter og veeeeeenter på den lille som ikke vil ut!!

Skrevet

Hvordan er formen i dag? Er det fremgang hos noen? Her skjer det ingenting, har sovet meg gjennom en hel natt uten å merke noen kynnere.

Skrevet

Jeg har også sovet godt i natt... Så jeg sendte sambo på jobbtur 2 timer unna i dag tidlig og der blir han til i morgen!! Hehe... Kjenner jeg blir bittelitt redd men han kaster seg jo i bilen så fort jeg ringer å sier jeg trenger han da!! Men rart være aleine, syns jeg kjennte "murring" med en gang han var ute av døra!! Men føder ikke på 2 timer som førstegangs da... Tror det går finfint jeg=) 6 dager over i dag... Begge terminer er passert!! SPENNENDE!!

Skrevet

FEM dag er over i dag... var og gikk im ange timer i byen med sambo i går og merket det rimelig godt i korsryggen da jeg la meg... våknet i morges med mensmurringer og vondt i korsryggen som kom og gikk litt... og tenkte at det kanskje kunne utvikle seg.. men ble skuffet nok en gang...

sukk!!

Begynte nesten å gråte da jeg leste en fødselshistorie i stad...føles som om det aldri skal bli min tur!!

Skrevet

Jeg har sovet alt for godt i natt, hehe:-(

Ingen tegn på at noe er i gjære her på denne siden av helgen i hvert fall. Ingen vondter eller noe som gir meg de minste håp om at han har tenkt å krype ut snart:-(

Legger ikke skjul på at jeg er dritt lei nå. Savner de to elste som er hos besteforeldre så forferdelig!! Vi drar snart og henter de uansett nå, så får jeg heller føde uten samboer.

Skrevet

Er bare å nyte det for dere som har gode netter - jeg er nå 12 dager over termin og har de siste to nettene hatt sterke rier med ned mot 10-12 min mellomrom. Dermed blir det særdeles lite søvn, og når morgenen kommer forsvinner også riene... Ganske frustrerende!

Vært på overtidsvurdering idag, og blir satt igang på mandag dersom kroppen ikke ordner opp av seg selv i løpet av helgen. Hadde verdens hyggeligste jordmor idag som syns litt synd på meg, så hun inviterte meg til å føde på lørdagskvelden for da var hun selv på vakt, hehe! :-) Men, satser på at riene blir mer regelmessige og at jeg har lillegutt ute i løpet av helgen. Det er jo fullmåne på søndag/mandag, det må jo være et godt tegn?? ;-)

Skrevet

Det er vel ikke bare meg som er igjen her? Nå er jeg 13 dager over termin og rimelig lei. Masse masrier men ingenting skjer...Hva med dere andre? Ser at 3sjarmtroll har født. Gratulerer så masse!

Skrevet

BOLLEMOR ER PÅ OVERTID.

Heisann! Ja det blir spennende å se hvem av oss som er førstemann.. :) Her har det ikke skjedd noenting... bare vondt i ryggen,rumpa, nedover lårene og stikkinger i underlivet og nesten konstante kynnere! Sånn har det vært i 14 dager nå :)

Samboern min mener det skjer i kveld, og ja jeg tror fortsatt på nissen!!

Krysser fingra for deg og sender deg noen gode "føde snart" vibber :)

Skrevet

Heisann, jeg er også fortsatt her of venter og venter og venter.... Er 8 dager over termin i dag. Har fått overtidstime på sykehuset neste mandag (14 dager over termin). Håper virkelig at noe skjer før, er så utrolig lei av å vente, men det er jeg vel ikke alene om! Føler jeg har prøvd det meste av tips/kjerringråd for å få i gang fødselen, men det ser ut til at lillejenta trives godt i magen.

Skrevet

Venter fremdeles jeg også. Er 9 dager over.... Skal på overtidskontroll på føden fredag. Håper det har skjedd noe innen den tid, men.... Kastet opp i formiddag. Flere som sliter med kvalme nå? Gleder meg til å leve et mer aktivt liv igjen. Er "litt" lei av tv og sofa og innetilværelse ;-) Gleder meg såååå til trilleturer med lillegutten :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...