Gjest Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Vet ikke med dere jenter,men jeg er ganske frustrert over at den magiske datoen er passert for 9 dager siden! (selv om jeg har vært med på dette to ganger før,man klarer ikke forberede seg på det liksom) Maserier så det holder,og har trodd at det er i gang flere ganger,men så stopper det opp igjen før det blir vondt nok:P Så hva med en tråd der vi kan lufte tanker og få ut litt frustrasjon sammen med andre i samme situasjon? For jeg er vel ikke alene om å være over termin her regner jeg med....?! Fredag er det siste time hos jm for min del,og overtidstime på sykehuset mandag om ingenting skjer før det. Så da blir det vel igangsetting mandag el tirsdag da,alt ettersom de har "tid til" på sykehuset.
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Jeg er gjerne med på denne tråden...... Er nå 7 dager over termin og sitter her og venter. Har også fått overtidstime på sykehuset på mandag. Men håper jo på at det skjer før. Har hatt masse vonde kynnere og menssmerter og tegningsblødning så håper jo at noe vil starte men sitter her likevel og venter på rier. Prøver å få limt inn bilder i album og besøke litt folk slik at tiden frem til fødsel skal gå fort men er egentleg rimelig lei nå.
susemor-3 små Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Koselig med en tråd for oss som egentlig bare vil forlate 3. trimester så fort som mulig, hehe. Jeg passerte termin i går, og trodde jeg skulle få ut babygutt før denne dato. Jeg fødte nemlig en dag før termin sist. I tillegg har jeg hele tiden hatt på følelsen av at UL-termin ble satt flere dager for sent. Så feil kunne jeg altså ta, hehe. Så her sitter jeg. Slimproppen gikk i går, men av erfaring vet jeg at det ofte tar en uke til før jeg føder...Ingen kynnere/maserier heller som gir meg noe håp om at dette skal skje de nærmeste dagene. Ble nærmest "knivstukket" i hele natt nedover i bekkenet av at han ligger og stanger på nervene der nede. Veldig aktiv er han, og det er jo så liten plass å boltre seg på nå, hehe. Løper på do i et sett, og føler meg sliten. De to ungene vi har fra før er sendt til besteforeldre noen timer unna. Det er begrenset hvor lenge de kan bli der, og til uken må de uansett hjem til oss. Hadde vært godt å få ut babyen før de kommer hjem. I verste fall må jeg ellers føde alene uten gubben hvis han må passe ungene. Klarer sikkert det også, men hadde jo vært fint å ha han med også. Han har klippet navlesnoren på begge to tidligere, så vil sikkert gjøre det igjen, hehe!!
Lillepusen-78 Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Slenger meg på her, jeg :-) Er 3 dager over termin.... Venter og venter. Våknet i dag med menssmerter og sinnsykt vondt i bekkenet. Håper det tyder på at det nærmer seg, men nå har menssmertene avtatt, så.... Ble forresten flyttet 10 dager frem på ul, derfor er jeg innstilt på at dette kan ta litt tid. Det vil si - innstilt er feil ord, forberedt er vel mer riktig. Føler meg ikke særlig klar for å vente to uker til.... ;-) Vi venter vår første, og det er en gutt :-) Gleder oss så utrolig, og er såååå godt at det er kort tid igjen nå, uansett.... Artig å samle oss overtidsjenter her :-)
lilliana Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 hei hei er nå 5 dager over termin dato. var på sykehus i dag for de er redde for sv. forgiftning (er i grenseland). hadde håpet på igangsetting, men den gang ei. må bare vente... men hun strippet meg, tappen var myk sa hun. så håper det setter fart i sakene.. noen erfaringer med å bli strippet?
pifi med tre nurk Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Jeg er tr dager over termin i dag, var ikke helt forberedet på at jeg skulle gå over tiden jeg..vet ikke hvorfor, jeg er jo førstegangs... men jaja, her sitter jeg.. var hetl sikker på at ting var i ferd med å skje i natt, da jeg blødde litt, men i løpet av natta gikk vondtene i magen og korsryggen over og nå føler jeg ikke så mye... litt frustrert! har fått med meg sambo på sex og drikker bringebærte... får vel ta meg en tur nå snart og... skal i hvertfall ikke stå på meg for å få ting til å skje nå!! gleder meg til å møte jenta mi!!
Snart mamma til to. ~FØDEKLAR~ Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 Hei! Sitter her to dager over termin, og ikke en eneste liten kynner engang.. Er førstegangs. Er forferdelig lei nå, har vært mye styr den siste tiden (slimproppen gikk for 7 uker siden, fikk beskjed om å ligge rett ut og i ro en uke for å hindre prematur fødsel, seteleie ble oppdaget i uke 39, har vært på vending, ble strippet på mandag etc,) og kjenner at jeg begynner å miste motivasjonen for å i det hele tatt skulle føde. Fra å glede meg har det gått rett over til panikk og mer usikkerhet, og jeg begynner å miste troen på at han i det hele tatt kommer. (ja, det er ihvertfall teit å tenke sånn, han MÅ jo ut...) Så nå sitter jeg og vurderer om jeg skal be om igangsetting på fredag eller mandag, vet strengt tatt ikke om psyken min holder så veldig mye lenger.. ikke kan det være bra for knøttet å bo i en så stresset og psykisk sliten kropp heller. Vanskelig å være på "overtid" ja!
blockarella Skrevet 10. september 2008 #8 Skrevet 10. september 2008 Ser ut som om jeg leder dette "kappløpet" foreløpig - er 10 dager over termin idag... ;-) (2sjarmtroll-snart3 - ser vi har termin samme dag, jeg skal føde på SUS, er du i nærheten kanskje?) Det har igrunnen gått veldig greit lenge, da jeg var forberedt på at de aller fleste har født innen en uke etter termin - men de siste dagene har vært tunge. Var på legekontroll mandag hvor fosterlyden var litt ujevn, ble sendt på kontroll på sykehuset hvor alt var greit. Har ikke noe særlig mer enn 1 cm åpning, og er heller ikke noe særlig moden. Har fått overtidsvurdering på fredag og trodde jeg kunne bli igangsatt samme dag, men fikk beskjed om at jeg nok ikke ble satt igang før mandag. Ganske frustrert og lei først, men så satte trassen inn! ;-) Nå skal krapylet ut, jeg er lei av å vente... Så, akupunktur i går og idag (har nå hatt 7 ganger med aku, så ingen stor virkning ennå...), stripping (eller litt tøyning i hvert fall) i går, trappegåing, turgåing osv. Får ikke lov til å teste samleie eller lakserolje, og rødvin liker jeg ikke... ;-) Tenker meg en ny runde til jordmor for nåler og litt "røsking" i morgen! Målet er å slippe å gå helt til mandag, tror jeg kommer til å tørne da... :-) Og nei, det blir ikke lettere av venninner som (til tross for direkte melding) ringer hver morgen for å høre om jeg har født i løpet av natten... ;-) Har nå skrudd av tlf om natten...
Gjest Skrevet 10. september 2008 #9 Skrevet 10. september 2008 Hei mars07september08:) Jeg sysselsetter meg med "albumlaging" om dagen jeg også Noe må man jo finne på i disse overtidsdager... Og for min del har jeg et nettbasert sosialt liv (her inne på bim) om dagen,da jeg ikke orker alle kommentarer fra gud og hver mann. Blir så irritert av det,og det ødelegger bare dagen mer enn nødvendig. Så jeg har tatt et valg om å gå i hi de dagene som er igjen før den lille krabaten har kommet:P
Snart mamma til to. ~FØDEKLAR~ Skrevet 10. september 2008 #10 Skrevet 10. september 2008 Uff, må være fælt å gå så lenge over! Jeg fikk beskjed om at de setter igang 10 dager over termin på SUS jeg? Skal føde der jeg og. Og hvorfor må du vente så lenge som til mandag hvis du allerede er ti dager over? Håper for din skyld knøttet er rett rundt hjørnet!
Gjest Skrevet 10. september 2008 #11 Skrevet 10. september 2008 Hei pifi+lillegullimagen:) Det sex-greiene har vi vært på også,men gir det resultater?! Ikke her i gården nei:P Oppførte oss som kaniner med de to andre guttene mot slutten også,men allikevel kom de ikke før på dag15 og 13... Men hva gjør man ikke når man blir så desperat som man blir på overtid da?! Her har det ikke vært tegn til noen blødning,men det var det heller ikke med de to første. Så for min del bør ikke det bety noe... Men maserier har jeg hatt nok av,er helt moden og gått med 3cm åpning i snart 3uker... Så ja dette er frustrerende altså! Her ventes en gutt til;)
Gjest Skrevet 10. september 2008 #12 Skrevet 10. september 2008 Hei lilliana. Jeg ble strippet med mine to,og da startet fødselen på natta. Om det var tilfeldig eller om det var pga strippinga er jo vanskelig å si,men det hadde nå samme virkningen på begge to da;) Det var 15 og 13 dager etter terminen...
Snart mamma til to. ~FØDEKLAR~ Skrevet 10. september 2008 #13 Skrevet 10. september 2008 Jeg ble strippet på mandag, og her har ingenting skjedd..
Gjest Skrevet 10. september 2008 #14 Skrevet 10. september 2008 Hei Diffemammaen er fødeklar. Uff, skal si det har vært mye styr for deg den siste tida:( Akkurat som om en ikke er sliten nok nå mot slutten,liksom. Jeg har hatt et tøft svangerskap denne gangen,og er veldig klar for å bli ferdig nå. Sliti mye med bekkenet og hatt store problemer med å gå,og da med to gutter fra før på 4 og 5,5år sier det seg selv at vondter og dårlig samvittighet har preget denne graviditeten. Så motivasjonen min har vært borte ganske lenge nå,og verden raste sammen for meg da jeg ikke fikk overtidstime på sykehuset før tidligst mandag(14dager over). Hadde håpet på fredag og igangsetting senest mandag,men nå blir det sikkert ikke før tirsdag. Har også vært utrolig bekymret for hvor jeg skulle hente kreftene fra når fødselen starter,for det har ikke vært stort å hente til tider. Men så lenge den lille i magen har det bra er det liksom ikke måte på hva vi mødrene kan gjennomgå før det går for langt!! Sånn virker det hvertfall... Nå tenker jeg at mandag el tirsdag er jeg hvertfall ferdig,og vi kan begynne leve livet som 3barnsforeldre. Men det er i dag,i morgen kan det se like håpløst ut igjen,hehe... Går i en berg-og dalbane om dagen;)
Gjest Skrevet 10. september 2008 #15 Skrevet 10. september 2008 Hei blockarella - fødeklar:) Jeg skal føde på SIV i Tønsberg. Jeg hadde også overtidskontroll på en fredag med førstemann(på dag 14),og beskjeden da var at: Nei,vi gidder ikke igangsetting i helgene så du får en time på mandag! Går det ann?! Så jeg var litt fornøyd da det startet av seg selv natt til lørdag og jeg allikevel kom inn;)hehe... Har også hatt akupunktur (siden uke37) så har nå 3cm åpning og er helt moden,og det har jeg hatt nå i snart 3uker uten at det skjer noe mer:P I går kom jeg bokstavligtalt hoppende ned trappa her hjemme fra 2etg. og sambo lurte på om det hadde klikka helt,hehe.. Bare et forsøk på å få ut denne ungen!! Her er tlf også slått av om natten,eller hvertfall på lydløs da;) Og det er ikke alle mld jeg orker svare på engang,om humøret er skrantent. Vet de bare mener det godt,men er jeg i dårlig humør klarer jeg å få vrengt det til noe negativt. Sambo spurte her en kveld: Men jenta mi,hva er liksom riktig å si da?! INGENTING,de kan holde kjæft,for de vet det kommer en mld om noe skjer!!! Skal sies at det var en veldig dårlig dag,hehe.. Ikke greit å ha passert termin nei;)!
Gjest Skrevet 10. september 2008 #16 Skrevet 10. september 2008 Hei susemor-søster&bror&spiren:) Det er ganske stor forskjell på å være førstegangsfødende og flergangsfødende. Har man barn fra før er det en kabal som skal gå opp i forhold til dem. Bare dette,som du skriver,med barnevakter under fødsel. Det er ikke bare å ta bagen på skuldra å kjøre til føden,nei.. Og i ditt tilfelle høres det ut som barnevaktene ikke er rett rundt hjørnet?! Jeg er heldigvis heldig der. Svigermor bor lengst unna og det er hele 7minutter,og ellers er de andre innenfor 2-3min unna... Håper for din del at babyen kommer før dere må hente ungene. Å føde alene høres alt annet enn koselig ut....
9nakr Skrevet 10. september 2008 #17 Skrevet 10. september 2008 Hei, slenger meg på jeg også. Jeg hadde termin for 2 dager siden og er førstegangsfødende. Jeg ble selv født 5 1/2 uke for tidlig og har vært forberedt på at lillejenta kunne komme før. Men den gang ei. Jeg har hatt et lett svangerskap og kun lagt på meg 4 kg. Pga lav vektoppgang og litt avflatende SF mål var jeg inne på kontroll på sykehuset i går for å vurdere trivsel og måle forstervannet. Jeg lå i nedre grense for hva som var normalt og babyen hadde det bra. Derfor ble det ingen igangsetting. Skulle ønske jeg hadde fått det, men er samtidig glad for at babyen trives. Litt dumt at hun ikke har "skjønt" at det er enda trivligere på utsiden! Jeg fikk beskjed på sykehuset i går at jeg blir innkalt til overtidskontroll om 10 dager dersom ikke fødselen har satt igang av seg selv. Så uansett er det ikke lenge igjen, det bare føles slik ut. Det har tatt litt tid å venne seg til å være hjemme og vente. Var i jobb helt frem til permisjon og har jobbet mye under hele svangerskapet. Det var litt av en overgang å gå fra 110% tempo på jobb til å traske rundt hjemme. Det er nok det jeg har opplevd som mest vanskelig i løpet av svangerskapet, så da skal jeg vel ikke klage. Har hatt kynnere en god stund, men det er først den siste uken at de er blitt vonde. Så håper at det betyr at det skjer noe snart.
Gjest Skrevet 10. september 2008 #18 Skrevet 10. september 2008 Hei Lillepusen-78:) Her ventes også en gutt,men nr.3 i rekka her. Alle gutter:) Mensensmertene har kommet her også,pågår akkurat nå,men har mistet litt trua på at det kommer noen baby. Nå har han lurt meg så mange ganger atte;)
blockarella Skrevet 10. september 2008 #19 Skrevet 10. september 2008 Hei diffemammaen... Min beskjed var at de tar overtidsvurderingen på dag 12, og så setter igang dagen etterpå... Men, de setter ikke igang i helgen sålenge alt er bra, og dermed blir det event. mandag. For min del synes jeg det er vel lenge å gå til 14-15 dager på overtid, så mitt håp er at det er rolig på føden på fredag og at jeg klarer å få bli satt igang likevel. Andre muligheten er at ikke alt er helt som det skal ift morkake, fosterlyd eller navlestreng på fredag, da settes man også igang - men det er ikke noe å håpe på! :-) Skal se vi treffes på hotellet... ;-)
Snart mamma til to. ~FØDEKLAR~ Skrevet 10. september 2008 #20 Skrevet 10. september 2008 Da får vi virkelig håpe at de har tid til deg på fredag, men at alt er bra! Synes også 14-15 dager er litt lenge ja, satser på at mitt knøtt er her i løpet av helgen også. Sp kanskje vi sees ja! Vet du hva du får da? Her kommer det en "liten" gutt (han var drøye 3,5 kg på mandag).
blockarella Skrevet 10. september 2008 #21 Skrevet 10. september 2008 Er en gutt hos meg også, men har ingen anelse om hvor stor han er... Selv er jeg høy (1,80) og "stor", men magen er helt gjennomsnittlig og i uke 27 ble han estimert til +1% vekstavvik (så helt gjennomsnittlig han også da). I følge legen min så vokser ikke nødvendigvis de små noe særlig når vi går over termin, man er heller redd for at de ikke skal få nok næring - så satser på en "normal" størrelse, hehe... :-) Har vel egentlig et godt og bredt bekken, så satser på at det går fint... Håpet forresten på Fødeloftet, men der får man ikke komme etter ti dager over - så sjansen min er nok ute... Men lurer på om muligens nålene har fått litt fart på ting idag, litt blødning og muligens litt fostervann kom nå, så nå venter jeg bare på action... ;-)
Sauen Shaun Skrevet 10. september 2008 #22 Skrevet 10. september 2008 Jeg har også passet termin. Tre dager over idag. Førstemann fødte jeg 6 uker før, andremann 2 dager før termin og nå går jeg over. Svangerskapene blir vist bare lengre og lengre. Håper virkelig det skjer noe snart, har ett stigende blodtrykk og begynner å bli litt leiav å dra å sjekke dette hele tiden. Skal til overtidskontroll på sykehuset om tirsdagen og håper at de da velger igangsettelse, så fremt det ikke har skjedd noe før da:)
Gjest Skrevet 11. september 2008 #23 Skrevet 11. september 2008 Hei,hei jenter:) Hvordan ligger det ann i dag? Hva med formen og humøret? Jeg har hatt nok en natt med maserier og hodepine,så har blitt lite søvn... Kunne ikke bare de effektive og kraftige riene sette i gang!!? I morgen er det siste time hos jm,så blir spennende å se om det har skjedd noe "der nede" siden sist.
pifi med tre nurk Skrevet 11. september 2008 #24 Skrevet 11. september 2008 jeg har nettopp stått opp..huff, ligger altfor lenge...har ikke merket noe som helst i natt jeg! sukk... er så klar nå... hvorfor skjer det ikke noenting?? spennende å se hva jodmoren din sier i morgen da... kanskje har hun gode nyheter! jeg skal ikke til jordmor før på mandag og jeg håper virkelig det har skjedd noe innen da!!
Bea81 Skrevet 11. september 2008 #25 Skrevet 11. september 2008 Hei damer! Slenger meg på her jeg! Hadde termin på tirsdag 9/9 med nr. 2. Var litt innstilt på at hun her kunne komme litt før termin siden hun er andremann, men den gang ei. Førstemann ble født 4 dager etter termindatoen, så kanskje det skjer denne gangen også?? Er ihvertfall innstilt på fødsel til helga. Her i Bergen får man ikke settes i gang før 16 dager over termin, og gjerne lenger også dersom alt er bra med barnet, så jeg håper virkelig jeg slipper å gå så lenge... Sender ut noen fødevibber til alle oss "overtidsdamer!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå