Gjest Skrevet 10. september 2008 #26 Skrevet 10. september 2008 Niks, det er noe av det mest grisete jeg vet....enda jeg er glad i å bake så bakes det skjeldent annet enn grovt brød/rundstykker og den slags her. Og egoistisk som jeg er så baker jeg ofte seeeeeeint på kveldene i fred. Jentene har like stor glede av å "bake" med playdoohèn sin. Eldstemann på 10år igjen har stort glede av å hjelpe til med baksten, men så er han også lengre oppe på kveldene og får delta mer på dette. Men å være ute i hagen og stulle sammen med de små, eller på tur....med god niste osv...det er mye hyggeligere. Noe av det aller hyggeligste er fisketurer på sjøen der storfamilien drar sammen, besteforeldre, tanter og onkler er gjerne med da.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 10. september 2008 #27 Skrevet 10. september 2008 Jeg vet hvor de er, jeg vet hvor de er! De er nemlig på shopping. Synes alle kjøpesentrene koker over av mennesker med unger på slep eller i vogn.
heltklar Skrevet 10. september 2008 #28 Skrevet 10. september 2008 Noe av det aller koseligste vi gjør er å dra ut i skogen og tenne bål. Grille pølser og drikke kakao, det er bare sååå fint! Og SÅ kan vi heller komme inn etterpå (litt kalde) og kose oss i sofaen.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 10. september 2008 #29 Skrevet 10. september 2008 Det hender glatt at vi setter en bolledeig her hjemme, og er ute og leker mens vi venter på at de skal heves Syne det er kos å bake innimellom, men det er jo ikke i "det daglige" da. Spesielt på sure regnværsdager. Da er det kos å komme inn i varmen, og steke bollene, og kose oss etterpå ) Vi spiser ellers veldig sundt, så jeg er ikke redd at ungene skal få dårlig helse av den grunn..hehe;)
Tøysetipp Skrevet 10. september 2008 #30 Skrevet 10. september 2008 Om det er toppen av koselighet kan jo diskuteres- men koselig er det. Jeg liker litt den 'gamleskolen' jeg. Bake boller, lage mat fra bunnen av og en liten kakebit til dessert og kaffen. Men, jøss- vi er jo ute også. Vi får tid til begge deler..
Gjest Skrevet 10. september 2008 #31 Skrevet 10. september 2008 Hvor er egentlig barna? Jeg bor i et strøk hvor ca 90% av husholdningene har barn under 12 år. Men du finner dem ikke i gaten. Ikke på lekeplassen. Men i hagen deres. Jeg tar med meg ungene på lekeplassen (vi har bare en trampoline og mindisse i hagen, ikke noe kult det) men der er det bare oss. Så etter en stund blir ungene lei, for de ønsker jo litt soisalt samvær med andre barn. Og i sommer da ungene hadde 2 måneder lang sommerferie, så var det ingen andre barn hjemme! Enten så var de i bhg, eller på ferie. Ja, foreldrene hadde altså ferie. Men barna deres var like fullt i barnehagen. Nå er hverdagen tilbake, jeg er fortsatt hjemme men mine to går i barnehage (ikke fulle dager akkurat:p). For hvis de skal få noe sosialt samvær med andre barn, så kan de ikke være hjemme i allefall. For her er det ingen andre barn som er hjemme på dagtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå