Gå til innhold

Er toppen av koselighet bollebaking med ungene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir jo ofte vist fram som ett idyllisk bilde på hva en hjemmeværende har tid til. Unger skal ikke ha slik mat til daglig. Frisk luft derimot...kan være kjekt.

"Utearbeidende, til tider bollebakende og alltid mat fra bunnen av."

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm.. jeg går heller på lekeplassen enn å bake boller.. men mini her er bare 20 mnd.. så ser for meg at det blir litt av en klin.. Men har tenkt tanken på at jeg skal bake boller en gang.. hehe.. men er det noe jeg gjør sjeldent.. så er det baking..

Skrevet

Dib-standard heter det...

Vi andre er ute i frisk luft:o)

Skrevet

Tja.... Spørs om man liker bollebaking. Men liker man å bake og ungene syns det er gøy,så ja,da er det toppen av koselighet:)

Skrevet

hehe, her i huset tror barnet at bollene kommer fra bakeren borti gata :P Og det er jo sant, vi baker aldri boller hjemme...

Her i huset syns vi toppen av koselighet er en tur ut, i skogen i fjæra, eller bare på lekeplassen, gjerne med matpakke og kakao på termos! Men bollene, de får bakeren lage.

Skrevet

Synes det er mye koseligere ute når småen finner en stein og står og teller "to, to, to" før han kaster den så langt han kan.

Ler så vi nesten griner begge to, mor av den fantastiske tellinga (han er 13 mnd) og lillingen av at det er moro å kaste stein og pinner :-)

Skrevet

jeg syns at det er mye kosligere å lage middag med småen en boller. mest fordi hans småspising av grønnsaker gir meg god samvitigehet og fordi det ikke er så langtekling som bollebaking. bollebaking gjør jeg helst alene.. hehe

men enig i at det burde være langt flere barn på lekeplassene, det er jo altid bare småen og jeg der, uansett hvor vi leker.

Skrevet

Ikke sant. Og boller får man kjøpt om man skulle være fysen:)

Skrevet

ved nermere ettertanke så tror jeg toppen av kosligehet er når småen er i barnehagen... hehe.. ihvertfall for meg.. hehe (men det er vel ikke lov å si)

Skrevet

Ja til overfylte lekeplasser:) Jeg er nok mer ute enn de fleste og stusser noe over at søndagsturen i skauen, gjerne i 3-4 timer består av å hilse på pensjonister. Og se overrasket på den ene jeg møter med småbarn.

Skrevet

ja det er super rart. hvor er alle barna hen? det har jeg lurt på mange ganger... hehe.. jeg er avhening av å gå ut og finne på noe med småen ellers blir dagene evig lange, mye kosligere med tur osv.

Skrevet

hehe... ja ja, selvsakt, de må jo gå fra huset og inn i ferdig oppvarmet bil og fra bilen og in på senteret. slikt trenger man reima til, ellers blir det bøll... hehe

Skrevet

Å spise nybakte boller er vel noe av det koseligste som finnes. Det å bake dem derimot er ikke morsomt sammen med barna. Det tar jo så lang tid...

Skrevet

Tror vel det er et koselig bilde av noe man gjør sammen:) Også gir det et "varmt" inntrykk, godt å spise er det jo, og antagelig noe som ikke skjer så ofte... Forhåpentligvis, hehe.

jeg synes toppen av koselighet er tur på stranda midtvinters, bålkos og varm te/kaffe på thermosen. Ikke langt å gå for oss, mye å oppleve og veldig, veldig koselig!

Skrevet

Boller er dritgørr og jeg har foreløpig ikke lagd det frivillig siden jeg gikk på skolen. Utenom kanelsnurrer da - det kan jeg få et kick på av og til. Men jeg gleder meg til å bake pepperkaker til jul (om så med ferdig deig fra Ikea), og det er koselig å lage kake når det er pøsregn ute. Ellers syns jeg også at toppen av koselighet nærmer seg når vi er på tur med picnic ute, eller har tent stearinlys og SPISER boller inne ;o)

Skrevet

Det koster meg veldig lite å bake, når jeg er alene.

Ofte blir det slik at jeg baker (eller mannen) i en fei. Og så får ungene være med å dekke bordet, tenne stearinlys osv så vi får det koselig.

Men de har bakt en del da, det har de. Men jeg tror de synes det morsomste er å røre om vi lager vaffler eller noe.

Skrevet

Herlighet hvor mye dere er ute med ungene deres!kjempebra!! her må jeg ærlig innrømme at vi ikke er ute å leker hver dag..

Det beste man kan gjøre når man er hjemmeværende kommer helt an på vind,vær og humør rett og slett..

Så fremst det ikke blåser så alt for mye er det arti å gå bort på butikken for å handle litt til middag og slikt.Det er en grei spasertur som er like morsom om regnet hagler eller solen skinner..er det storm derimot er det godt å vite at man har mat i fryseren til å overleve en hel krig ;)

Hvis været da er bra så passer det jo veldig godt da å være ute å leke litt når man kommer hjem..Ungen får springe å herje litt ute,mens du pakker ut varene før man selv går ut for å være sammens med ungen...Det beste i de tilfellene er når man har andre som også er hjemmeværende i nærheten slik at ungene kan leke ilag og du selv har en du kan slarve drit med og drikke kaffe :)

Er været dårlig holder det som regel da med den spaserturen til butikken så er nok like greit å gå inn etter å ha handlet.

Da er det veldig koselig å fyre i ovnen om du ikke gjorde dette med en gang man stod opp. Bollebaking kan her være den perfekte aktiviteten..det er selvfølgelig litt aldersavhengig da små barn ikke syntes bollebaking er "all that".Når bollene står til heving er det da på tide å sende ut en liten melding om at nå er kaffen klar.. :)

så kan man nyte nystekte boller sammens med ei veninne mens ungen din skal skryte til "kjærestn" sin om at han har baket bollene heelt selv...

hele huset lukter fantastisk når man har bakt!

Og skulle det være at man enten er av den typen som syntes boller er fyfymat eller at det rett og slett bare ikke er godt så har jeg bare en ting å si: synd for dere... :P

Men brødbaking kan også gjøre samme nytten ;-)

mye arti man kan bake, og mye ungene kan hjelpe til med...man må bare ikke se hindrene hele tiden...og det å telle antall sukkerkorn en unge får i seg daglig er kun stressende...

så fremst det ikke er medisinske årsaker til det hele så prøv å slapp av når det kommer til ungene!

Ungene blir yngre og yngre nå når de først starter å tenke på slanking..og hvor får de det fra? fra foreldrene og andre voksne...

Nei,la ungene spise en bolle om man baker det selv om at det er midt i uka.. la de få prim på brødskiva.. de dør ikke av det...og de dør ikke om de ikke vil spise brokkoli..

Det fantastiske med å være hjemmeværende er alle de små øyeblikkene du ville gådd glipp av om ungen hadde vært i barnehage.. de første skrittene..første gang ungen smaker på sand fra sandkassen og oppdager at det kanskje ikke var så godt som h*n trodde...det å vokne opp om morgenen,høre vinden ule utendørs,fyre i peisen, hente ungen opp og spise frokosten i sofaen under et pledd mens dere ser på byggmester bob sammens.....det å holde rundt ungen, gi h*n en klem og vite at resten av dagen er deres...at det er din og barnet ditt sin dag..barnet du har skapt..barnet som vokser så alt for raskt...........

Skrevet

Jeg syntes bollebaking er kjempe koselig,ikke fordi vi er sååå glade i bolle noen av oss,men fordi det minner meg om barndommen min.Mamma var hjemmeværende,men plenty av tid og var stadig baking av diverse ting.Siden jeg husker det som kos så vil jeg på en måte overføre dette til guttungen.

Idyllen blir noen ganger revet bort da,guttungen slenger mel hit og ditt,prøver å dra med seg bolledeigen ut i stua,hyl ,grin og krangling,men er for det meste kos.

Skrevet

Signerer Sommerfugl!

Skrevet

vi har kost oss mange ganger med bolle baking vi..;) tror snuppa var rundt 1 år eller noe første gangen vi bakte boller. helt i hundre.. så hadde vi med de små søte bollene i besøk til mormor..;)

men det er jo ikke noe vi gjør hver uke da..hehe.. men innimellom er det koselig.. men masse annet som er koseligere... jeg har tenkt å kjøpe stormkjøkken så kan vi gå tur i skogen og koke tomat suppe. det er koselig syns jeg..;)

bake julekaker er også kjempe gøy..;)

Skrevet

ja enig med det med lekeplassene. her er vi ofte alene på lekeplasser og., men når vi er utenfor her så er det heldigvis noen nabo barn vi kan leke med.. ringer på døren om dem ikke er ute da..;)

Skrevet

Nej, men forberedelser til halloween og jul er det. Med sugar-cookie baking, tømming av gresskar, pynting av juletre osv osv. :D

Skrevet

Ser at mange heller vil være ute enn å bake boller. Men selvom noen syns det er toppen av koselighet å bake med ungene så betyr det jo ikke at de ikke er ute med ungene og;)

Toppen av koselighet for meg er juleforbredelsene,både inne å ute. Når snøen er kram og vi kan lage snømenn,når snøen laver ned på utsida og vi kan sitte inne foran ved ovnen med ett pledd og kose oss med boller og kakao.. Pynte juletreet og se gullet bli helt fasinert... Det er toppen av koselighet det!!!!!!!!!!

Skrevet

Nope. Det er toppen av stress.

Toppen av kos er å han en livredd 6åring i armkroken mens man momser godteri og ser på Harry Potter! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...