Gå til innhold

Hvor mange barn vil dere ha da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en fra før og en i magen. Sambo syns det holder med to.. men jeg vet ikke .. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før denne flyttet inn i magen vilel jeg ha 3, men har nå redusert det til 2 ;o) Gubben har ikke hatt lyst på mer enn 2 fra begynnelsen av. Jeg har tydeligvis en kropp som er "allergisk" mot graviditet, så jeg orker ikke en sånn runde til hvis jeg kan planlegge selv.

Skrevet

venter nr 4, det er 12 år siden sist,å ikke et godt svangerskap. er stopp etter dette barnet.gleder oss masse men nå er det nok.

Skrevet

Er gravid med nr 2.. Blir ikke flere enn dette.

Skrevet

Er på runde to vi nå, planen er å få tre :)

Skrevet

Jeg er gravid med nr fire nå, og etter denne skal jeg sterilisere meg, koselig med stor familie, men det holder nå ;-)

Skrevet

helst 4-5 stk...har en gutt fra før..og en liten gutt i magen som kommer til verden om et par dager

Skrevet

Vi venter nr to nå, forhåpentligvis i løpet av helga:-) Har hatt ett fryktelig tøft svangerskap denne gangen, så jeg vet ikke om jeg tørr en gang til rett og slett.... Men, har jo veldig lyst på tre da:-)

Skrevet

Jeg venter nr.4, og dette blir nok absolutt sistemann :-)

Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09*
Skrevet

Planen er to :)

Vi er enige om det begge to. Jeg rekker å bli tobarnsmamma før jeg er 26 år da, så skal aldri si aldri.

vi har mange fruktbare år fremfor oss og er tydeligvis superfruktbare (klaff på første forsøk med begge)

Skrevet

4 er drømmen, venter foreløpig nr. 2 så kan jo hende vi endrer mening etterhvert. I utgangspunktet har jeg lyst på to og to tette, men neste pulje skal vi nok vente litt med.

Skrevet

Venter nr 4.

Kunne godt tenkt meg 1-2 stk til -om eg får gubben med meg hehe ;)

Skrevet

Hei! Har ikke barn fra før, men det kommer snart ett;) Jeg vil i hvertfall ha to, siden jeg var enebarn selv. Men kanskje tre;) Må først se hvor krevende den første blir, hehe.. Men to i hvertfall.

Skrevet

Dette er siste for oss, venter nr 3 i rekken..:) Da er familien vår komplett ifølge meg. Mannen vil egentlig ha flere sier han...Vi gleder oss ihvertfall over nurket som vokser i magen:)

Skrevet

Venter den første nå :-) Blir nok å prøve på en til med det samme.. Prøve å se om vi klarer å få to tette. Sambo er enebarn og jeg er yngst i en flokk på fire .Har blitt enig om at to er nok :-)

Skrevet

Vil ha to, kanskje tre. Men da må sistemann bli en skikkelig attpåklatt slik at kropp og sinn får hvilt seg litt først :-)

Får to tette nå og det holder for en stund!

Gubben vil uansett bare ha to, så om lysten på flere skulle melde seg for min del så trenger jeg noen år på overtaling...

Skrevet

Jeg har alltid tenkt at jeg ville ha 3. Men det var på nippen at førstemann ble enebarn pga svangerskapet med han var så tøft! Etter 3 år klarte jeg å manne meg opp til et nytt svangerskap..og nr 2 er 17 uker på vei :) Men det blir ikke flere!!!!

Skrevet

Hvis det var opp til meg, tre kanskje?

Er på vei med nr to nå og har ikke hatt det beste svangerskapet så har sagt til meg selv noen ganger: "ALDRI MER!"... Vi får se når babyen kommer, er vel som med smertene ved fødselen - fort glemt.

Uansett blir det ikke flere på noen år nå, eventuelt en attpåkladd men er jo ikke sikkert man er i babymodus etter at barna endelig kan klare seg selv;-)

Skrevet

Jeg tror to stk, i alle fall sier jeg det nå med 12 uker igjen til termin og med ei jente på 13 mnd......Vi ønska oss to tette og har vært så heldige å få det til, så jeg er takknemlig. Men nå vil jeg ha tilbake kroppen min for meg selv!!!!(om noen måneder når jeg er ferdig å amme....)

Synes dette svangerskapet har vært dritt-tøft, og mestringsfølelsen på bånn med å være konstant sliten og giddaslaus. Liker ikke den følelsen, nei.

poenget med å få to tette er jo at de skal ha stor glede av hverandre, og da blir det liksom litt dumt å få en til om mange år.....ja ja jeg sier aldri aldri, men jeg føler jeg har nok med snart to!!!

Skrevet

Vi vil gjerne ha 3, men siden jeg hadde et tøft svangerskap med hyperemisis sist, har jeg sagt at alt står og faller på neste svangerskap.

Jeg er nå 15+1 og har slitt med hyperemisis siden uke 4 pluss at bekkenet slår seg vrang, så vi har kommet frem til at 2 holder.

Vil ikke utsette meg selv for dette en 3.gang.

Skrevet

Vi har tre og det holder i massevis... Må si at overgangen fra 2 til 3 var mye større enn jeg noen gang hadde forestilt meg (og jeg trodde jeg hadde realistiske forventninger).

Men nå har vi god avstand mellom de to første og kort avstand mellom de to siste. Må si at det første absolutt er å foretrekke (selvsagt avhengig av enhvers situasjon). Da blir svangerskapet mindre slitsomt pga at førstemann er mer selvgående, han har gledet seg med oss og syns det var såå stas å bli storebror, vi fikk reist litt, jeg kommet tilbake i jobb og klatret litt på karrierestigen (det er lettere med ett barn enn flere...), kost oss masse før det kommer et barn til og situasjonen blir litt mer kaotisk. Det er bare tull at ikke barn med lang avstand har glede av hverandre! Dette er selvsagt avhengig av hvert enkelt barn, men vår erfaring er stikk motsatt. De har masse glede av hverandre og eldstemann blir en ekstra omsorgsperson med ansvar og oppgaver, som han også vokser på og har glede av, og de leker masse med hverandre.

Syns det gikk så bra å få nr 2 av vi klinte til med nr tre etter 2 år og fy søren så slitsomt. Er selvsagt utrolig takknemmelig for å ha fått tre barn, men det er vanskelig å få tid til følge opp alle sammen. Skole og barnehage skal følges opp, venner, aktiviteter, bursdager etc. Blir ikke mye egentid eller partid igjen, alt dreier seg om barn, logistikk og oppdateringer av filofaxer. Og det å finne tid til å lese en bok til midterste barn er ikke lett... Og det er vel og bra at det er mye tid som går til barna, men det er jo litt viktig å få tid til seg selv, egne venner og parforhold også. Og lurer på hvordan vi skal få det til å gå rundt når jeg begynner i jobb igjen... hjelp.

Men forhåpentligvis har søsknene glede av hverandre resten av livet, og det er en fantastisk glede å få lov til å følge disse små individene.

Men du verden så sliten jeg er nå............

Skrevet

Er på vei med nr 2, og vil gjerne ha minst tre - kanskje fire. Men det får bli noen år til nestemann igjen tenker jeg.

Skrevet

Vi vil ha fem, vi! Gutt, jente, tvillinggutter og ei attpåklatt-jente :D

Haha, men det er vel fordi vi ikke har noen enda at dette er planen ;) Jeg har bare én bror, mens samboeren kommer fra en familie med fire søsken. Så det er jo både positive og negative sider ved alle alternativer :) Kanskje vi kommer til å slite med å bli gravide i det hele tatt. Hvem vet? Men per idag er drømmen 5 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...