Gå til innhold

Til førstegangsfødende.. må dere flytte eller kan dere bo?


Vil

Anbefalte innlegg

Har dere plass nok som der er eller må dere flytte før mai?

 

Vi bor gankse lite og må enten bygge om på en litt kreativ måte, eller flytte...

 

Noe må i allefall gjøres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heia.

 

Blir nok litt forandringer her og ja. Har to soverom oppe som nå jeg og samboeren har og en seks og gammel gutt har det andre. Blir nok til at store gutten må flytte ned i kjelleren som er innredet fra før, men trenger å utvide med ett soverom som idag er vaskerom nr 2. begynner vi med det så må hele kjelleren tas på nytt når en først skal starte noe så er det greit å gjøre det skikkelig, men kjenner det kommer til å koste penger. men må vi så må vi ikke sant.... + ny bil så blir det bra vet du.

 

Leier dere eller eier?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, har eid ganske lenge, og kunne i prinsippet ha solgt og kjøpt nytt. Men markedet er så tregt nå sies det, hadde vært supert om vi kunne bodd her et par år til, da stiller vi litt sterkere økonomisk og kan kjøpe et sted der vi kan bo leenge... Vi er fortsatt studenter.

 

Drømmer om å ha det som du, at man har et ekstra rom i kjelleren man kan pusse opp. (Ikke mye man kan tøye og dra i disse kvadratmetrene her...) Men sikkert slitsomt nok hvis det er veldig mye som må gjøres da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en stor 2-roms, hadde den bare hatt en litt annen rom-inndeling hadde det ikke vært noe problem. Nå som vi venter førstebarnet må jo han/hun få eget rom etterhvert: )

 

...så flytting er bare å belage seg på, puh; D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heldigvis ikke hastverk for at den lille skal ha sitt eget rom med de første så det går ann å legge det ut for salg der en har god tid og is i magen til å få prisen en ønsker. Det kan ofte ta litt tid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere,

 

Vi har IKKE plass til baby. Vi bor i en toroms, og vi har egentlig ikke plass til verken stellebord på badet eller babyseng på soverommet. Men - når folk i andre verdenshjørner får barn i ørkenen, bushen og i igloo så tror jeg nok at vår lille knert klarer seg fint sammen med oss på 55m2 i Oslo. Flytting får vi ta når lommeboken tillater det :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor også i en 2-roms, så må belage oss på flytting.

 

Ingen krise så lenge baby ikke trenger eget rom, selv om det blir litt trangt, men vi har tittet på andre steder å bo sånn smått i et par år allerede, så det spørs nok om ikke jakten intensiveres litt nå. Vi har heldigvis leilighet i et veldig attraktivt område nå, så det blir mest sannsynlig ikke så vanskelig å selge selv om markedet er litt tregt heller... men vi får se hva vi gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flytta inn i en 64m2 leilighet i juni i år, og vi tenkte å bo her til vi får en annen leilighet vi venter på. Er ingen vits i å kjøpe nå som renta er så høy, eller hva det er. Men vi har to soverom, eller... alt skal ut av det såkalte datarommet, og der skal baby inn:) Så har vi stort bad med plass til diverse. Men det er jo ikke akkurat stort!

 

Men vi må kjøpe ny bil! For Mazda fra 1984 som snart trenger å bli vraka, er kanskje ikke det man trenger når man har baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et gjesterom uten seng (...) som blir barnerom i løpet av vinteren, så knøttet får eget rom etterhvert. Dersom det skulle bli flere barn med tiden, så får mannen gi fra seg kontoret ("Lekerommet") sitt, for det er rundt 10m2, mitt får jeg vel beholde, for det er under 2m2 ; )

Har tenkt til å flytte om noen år, for vi bor så nære veien- og det BRÅKER, men det er så pes å flytte, så jeg håper vi kan spare det noen år til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ja, like greit: ) må bare komme meg gjennom de tre første månedene først, hadde ikke orket tanken på flytting, kvalme, trøtthet i en fin blanding akkurat nå, hihi. Vi må selge, og kjøpe nytt... er allerede inne på Finn og smugtitter; D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ikke flytte, vi har tre soverom og det er stort nok for oss og en baby :-) Men det blir nok hus etterhvert, men orker ikke flytte hvis vi ikke tilfeldighvis finner "drømmehuset" til en overkommelig pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har akkurat kjøpt oss et stort og flott hus, så babyen i magen kunnet ikke ha kommet mer beleilig ;-)

Stasjonsvogna står parkert på parkeringsplassen, så intet kunne vært bedre timet. ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg og min utrolig snille og TOLMODIGE :) samboer har nå vært sammen i 6,5 år.

Har endelig kjøpt drømme huset vårt, eller mitt da :) hehe. Et lite rødt hus ved siden av skogen.

Her har vi tre soverom, så det er plass til babyen :) gleder meg utrolig til når jeg kan begynne med innredning av rommet! elsker interiør! :) :) :)

Dette har jeg gledet meg til i mange år! Og nå er endelig tiden her!

 

Eneste som er i hodet mitt: baby baby baby :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :):)

 

Vi har egentlig ikke plass til stellebord på badet eller vogn i gangen hehe...men det skal gå på ett vis!!!!! markedet er all for treigt til å gå på boligjakt nå, så satser på at dette går for en stund!! Får bare være litt kreativ ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff nå føler jeg meg faktisk utrolig heldig egentlig:)

 

Vi kjøpte et hus på over 200 kvadrat her i mars.. med fem soverom, stort bad, eget vaskerom osv;) Vi har bare ei jente fra før, så vi har god plass:) Men likevel, det er fort gjort å fylle et stort hus i likhet med mindre leiligheter:) Skjønner ikke det jeg, vi har liksom egentlig ikke kjøpt så mye nytt etter at vi flyttet fra den gamle leiligheten, som var myyye mindre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan heldigvis bli boende, har ikke bodd her så lenge heller. Har to store soverom så det blir vel når barn nr 2 kommer at det er lurt å begynne å tenke på flytting igjen. Foreløpig går det veldig bra, har også stort bad med god plass til stellebord og annet utstyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan heldigvis bli boende her :) Har et rekkehus med to soverom, så det blir god plass til den lille som kommer. Blir vel heller til at vi må flytte når den neste skal melde sin ankomst, men det blir i hvertfall ikke før om noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte hus da førstemann kom til verden, hadde ikke noe valg. Kjøpte ny bil også, mest fordi vi ville ha stasjonsvogn. Flyttet da mini var 3 uker, alt går med gode venner/familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg og samboeren kjøpt vår første enebolig sammen. Så nå er det nok boltreplass til mange mange små....., men vi får ta en om gangen;)

Bor i dag i en liten liten leilighet og vi har lenge hatt lyst på noe større. Så dette er midt i blinken.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i en 2-roms på 49 kvadratmeter og sønnen vår er snart 2 år. Vi har drømt om noe større helt siden jeg gikk gravid med han. Men det har gått kjempe bra hittil....litt trangt og litt mye leker i stua, men ellers har det funka fint.

 

Nå er jeg gravid med nr.2 og jeg orker ikke engang tenke på hvordan vi skal få plass. Det var ikke akkurat planlagt, selvom jeg ville ha en til senere. Planen var å flytte til noe større før vi prøvde på nr. 2. Men ikke alt her i verden kan planlegges og vi må bare gjøre det beste ut av det. Jeg gleder meg alikevel masse til det nye mirakelet joiner familien vår.

 

Mannen min er på yrkesrettet attføring og har ikke jobb. Dette betyr at vi ikke får lån og er stuck i vår fantastisk store leilighet, hehe...

Vi må nok bare smøre oss med tolvmodighet og finne en løsning så lenge.

 

Jeg vet det vil gå bra og at alt ordner seg:)

 

Hold hodet høyt, alle dere med små leiligheter;) Det viktigste er å ha et trygt sted å bo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi eier en 3-roms leilighet på 75 kvm. Og vi venter nr 2, barna blir såpass tette at vi håper de kan dele rom etterhvert!

Men drømmer om noe større ja:) Men ingen vits i å selge nå som renta er så høy.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra innlegg Here we go again! Vi er da iallefall ikke hjemløse som de i USA!

 

Vi er fortsatt usikre på hva vi skal gjøre. Bor på 37 kvadrat (leilighetene er jevnt over mindre i Bergen fordi husene er så små - (og søte, hehe)), jeg tjener godt nå, men er ikke fast ansatt, og mannen min er først ferdig utdannet om ett år.

 

Vi hadde vel ikke fått solgt nå om vi prøvde heller. Så vi får pakke oss sammen og tenke som du Here we go again.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...