Gå til innhold

Til førstegangsfødende.. må dere flytte eller kan dere bo?


Vil

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig kan de dele rom:) Jeg delte rom med søstra mi fra start til jeg var 13 år. Klart det ble en del krangling, men det blir det jo uansett. Vi har mange gode minner fra den tiden, alt fra og leke med barbie midt på natta til å kile hverandre på armen til vi sovna.

 

Og til "Selma": Bergen er en kjempe koselig by:) Og når mannen din er ferdig utdannet og får seg jobb, vil den nok bli bedre betalt og kanskje du også har fast jobb om et år....da vil dere stille mye sterkere på boligmarkedet og få dere det dere ønsker dere:) De første 2 åra trenger ikke et barn eget rom. Det har ihvertfall ikke vår trengt.

Men klart vi har jo som mål at de voksne skal få eget rom etterhvert;)

 

Lykke til, alle sammen:) Alt kommer til å ordne seg!! Kos dere og nyt graviditeten og alt som skjer inni magen. Spar bekymringene til senere. Ihvertfall noen av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har heldigvis det perfekte stedet for å skaffe familie. Kjøpte hus for et par år siden. Alt på en flate hus med full kjeller. Stor og usjenert hage, og veldig lite trafikk forbi. Selv om vi bor midt i et boligfelt:) Gleder meg veldig til å pusse opp gjesterommet til et barnerom:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flytter motsatt av alle andre.. fra barnevennlig rekkehus til barnevennlig sentrumsleilighet. Når jeg er gravid. Leiligheten ble kjøpt før jeg ble gravid men vi sliter en liten tanke med å selge nå i disse tider da...

 

Begge steder tre soverom, så plass har vi! Litt mindre oppbevaringsplass på nytt sted men skal da fint klare oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Here we go again, jeg tenker nok litt likt. Vi vil ta litt av gangen, og alt trenger ikke være perfekt sånn med en gang.

 

Diskuterer dette med familien som er på besøk nå denne helga, og som har fått vite om vår tilstand. (!) Tror vi ved å bygge litt om kan tyne denne bopelen i et par år til - og da er jo vår livssituasjon veldig anderledes økonomisk.

 

Gøy å snakke litt med foreldrene mine om dette, de etablerte seg jo tidlig i tjueåra mens vi er i slutten (og vi har nok litt større behov for kontroll?), og de levde på 70-tallet hvor ting kunne være litt mer på halv 12, mens vår generasjon er litt "bedre vant" av en eller annen grunn. Kjenner flere på min alder som har svært høy gjeld og som ønsker at alt skal være sånn fiks faks ferdig med en gang.

 

Vi tenker ulikt på tvers av generasjonene får jeg inntrykk av på samtalene med mamma og pappa i dag. Og jeg har litt sans for disse gamle raddisene jeg da...

 

Høres forresten veldig koselig ut å dele rom med søsteren sin, Here we go again, det tror jeg at mine barn også skal få lov til å oppleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

vi har planer om å flytte, men ikke med en gang. vi bor i en blokkleilighet på ca 78 m2. vi har guttene til min samboer på 6 og7 år annenhver uke, så litt trangt blir det, men tenk hvordan folk levde før i tiden... med 7 unger i en 3 roms med mannen på sjøen i flere mnd av gangen...så slipper man å kjøpe babycom. ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har 3 SMÅE soverom å LITE bad.

Har funnet ut at tvillingene får det "største" rommet, med senger stellebord uten badebalje.(har badebalje p bade).

Så har vi et rom, og et er som kontor og klæskap..

Vi gjør det beste ut av situasjonen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...