Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 9. september 2008 #26 Skrevet 9. september 2008 Vi har valgt å ha barna hos dagmamma når jeg var/er ferdig i permisjon til de var/er nesten 2,5 år. Dagmammaen er en utrolig koselig og super dame som bor to minutter fra her vi bor. Hun har flere barn hos seg og er kjent her (bor på et "lite" sted) for å være veldig flink med barna og hun "knives" om for å passe barna til folk. Vi var så heldige å få henne til eldste, og nå hadde hun jammen sagt nei til flere som hadde ringt for å passe vår minste når jeg må ut i jobb. Utrolig heldige! Hun jobber som hvit dagmamma, og nei vi mister ikke fradraget for barnepass om hun jobber hvit. Barna stortrives der, og jeg har bare positivt å si om henne, føler det er en bedre løsning for oss og våre barn når de er så små.
Dronningen! Skrevet 9. september 2008 Forfatter #27 Skrevet 9. september 2008 To små osv... Det er ingen her som har skrevet at man mister fradraget om man har hvit dagmamma, kun ved bruk av svart.
Gjest Skrevet 9. september 2008 #28 Skrevet 9. september 2008 Betyr det at en dagmamma ikke gjør slikt med barna? Det høres ut som et merkelig argument... Hvis dagmammaen er en oppegående person (som også er kravet for at det skal funke i en bhg) så får jo 1 åringen hos dagmamma også utfordre seg.
Dronningen! Skrevet 9. september 2008 Forfatter #29 Skrevet 9. september 2008 Nå er det ikke å ta hardt i å si at alle dagmammaer ikke er like, eller har de samme forutsettningene for å vite hva som er pedagogisk riktig for hver enkelt aldersgruppe. Men på den andre siden er det jo helt sikkert noen dagmammaer som er utrolig dyktige:o)
solstråle69 Skrevet 9. september 2008 #30 Skrevet 9. september 2008 Dronningen - jeg regner jo ikke med at noen av de skinnhellige Dib-damene bruker svart dagmamma! :-O
Dronningen! Skrevet 9. september 2008 Forfatter #31 Skrevet 9. september 2008 hahaha.... den tog eg ikkje! *Hvisker: Det er nok bare noe de gjerne vil tro, det er nok flere her inne som har en hel gård med svin på skogen!*
tiril Skrevet 9. september 2008 #32 Skrevet 9. september 2008 til hovedinnlegger. man snakker jo med dagmamma. vi krevde at hun hadde kunskaper om førstehjelp, hadde brannplan, rapporterte og dokumenterte hva hun gjorde om dagene. hun hadde sin egen sønn pluss vår og en gutt til, altså ikke for mange barn hadde stor inngjerdet hage, pluss stort nok hus. hun bodde på gård og de små fikk delta i gårdslivet. hun hadde ingen formell utdanning, men hadde attester og referanser fra ca 5 år i barnehage på småbarnsavdeling. vi hadde hele tiden en åpen dialog og det fungerte supert! gutten vår startet hos henne fra han var 1 og var der et halvt år før bhg. altså en fin overgang fra hjemme til den store verden ute. syntes det var greit med hvi dagmamma pga fradragsrettighet. man skal kunne kreve en del av de man setter barna sine hos...
Dronningen! Skrevet 9. september 2008 Forfatter #33 Skrevet 9. september 2008 Takk for innspill Tiril... Jeg blir positivt overrasket over stolheten de hvite dagmammaene legger i arbeidet sitt. Dere har vært heldige:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå