Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 En jeg kjenner sier at det hender han tar litt speed eller kokain en sjelden gang i blant. Han er fra et annet land, tror de er en del mer liberale der. Han kommer fra en ordentlig familie med en del penger og han gjør det bra i jobben sin. Da jeg fikk vite at han bruker dop innimellom (kanskje et par ganger i året) så ble jeg litt sjokka, for de jeg kjenner som har brukt f.eks. speed har havna skikkelig utpå. Hun ene venninna mi gikk rundt som et levende lik i flere måneder, hun verken sov eller spiste.. Synes det er så vanskelig å tenke rasjonelt rundt det at han jeg kjenner bruker det samme stoffet av og til. Ble rett og slett litt skuffa, kan man vel si. Er det egentlig noen grunn til å bli skuffa over noe sånt? Han fungerer jo bra i livet, liksom. Noen som har innspill?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 En gang i blandt er ikke "så farlig" etter min mening, så lenge det ikke går ut over noe/noen ser jeg ikke problemet..
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Det rareste er at jeg får litt lyst til å prøve det selv...har alltid vært nysgjerrig på og fascinert av rus, men er litt engstelig av meg, så har aldri gjort mer enn å røyke litt hasj. Det er lenge siden, lenge før jeg ble mor.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Noen som har flere innspill ang temaet? Noen her som er foreldre, men som tar f eks kokain et par ganger i året..?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 Du ville blitt overrasket hadde du visst hvilke mennesker som bruker denne typen dop. Veldig mange av dem som bruker dette occationally er suksessrike mennesker fra velstående familier. Kokain og amfetamin er ikke sunne stoffer, på samme måte som alkohol og alle andre rusmidler. Men det går en grense mellom rus og misbruk, og jeg ser ikke på det som misbruk når man bruker det bare noen få ganger i året. Man blir altså ikke avhengig av det når man bruker det så sjelden. Jeg har selv brukt endel rusmidler i mitt liv, uten noengang å bli avhengig av det. Har ikke brukt noe etter at jeg ble mor, fordi jeg føler det er en periode i livet jeg er ferdig med, og fordi jeg ikke vil havne opp i problemer med politi osv.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 Kjjenner noen som gjør det og som fint klarer å kombinere det med å ha barn, de gjør det selvfølgelig når de er på fest vekke fra barna og det påvirker da ikke barna. Har gjort det selv mange ganger før jeg fikk barn og kan ikke utelukke at jeg vil gjøre det en sjelden gang når barnet mitt blir litt større og han ikke skal være med meg når jeg gjør det. Så lenge han gjør det så sjeldent er det nok ingen fare, men kjenner godt igjen det du sier om hun venninnen også, mange havner der også. Men som sagt, hvis han har såpass kontroll at han klarer å holde forbruket så lavt ser jeg ikke de store farene:)
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #7 Skrevet 9. september 2008 Slike som dere skulle vært fratatt ungene
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #8 Skrevet 9. september 2008 Jeg har foreldre som bruker hovedsaklig amfetamin, men også hasj, kokain og heroin. Omsorgssvikt er det de kan best. Skjerp dere!! DOP er ikke ufarlig og det ødelegger familier. Det går ut over barna selv om dere som bruker Amfetamin etc tror dere er verdensmestre da dere har den dritten innabords er det ikke godt for barna å leve i den dritten der. Dere er ikke så gjævlig smarte som dere føler dere. Jeg snakker av erfaring. Ruser dere dere på annet enn alkohol et par tre ganger i året bør dere faen ikke ha unger!!
... <3 ... Skrevet 9. september 2008 #9 Skrevet 9. september 2008 Å bruke dop er utrolig teit.. Og enda teitere er det om du bruker det når du ikke er avhengig av det en gang!!! HVORFOR ønsker man barna sine så vondt? Tenk om noe skulle skje med deg?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #10 Skrevet 9. september 2008 Ulovlig og teit er det nok, men det er ganske stor forskjell mellom to ganger i året mens ungene er borte, og en, to, ti ganger i måneden mens ungene er tilstede.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #11 Skrevet 9. september 2008 Hva mener du med at man ønsker barna sine så vondt?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #12 Skrevet 9. september 2008 Selv om foreldrene dine er stygge narkiser, trenger ikke det bety at en person som tar det på fest 2 ganger i året er like dårlig forelder. Er ikke vanskelig å skjønne at du har arvet dine foreldres lave intelligens med så tåpelige uttalelser ihvertfall!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #13 Skrevet 9. september 2008 Skjønner jo hvem som er teit her. Det er ikke jeg som tror jeg er verdensmester. Og dop to ganger i året?? jo da, det starter kanskje sånn? Jeg veit hvordan det ender og jeg. Sjerp dere!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #14 Skrevet 9. september 2008 Skjerp dere da!! Vil du at barna dine skal prøve dette når de kommer i "den rette alderen" eller?? Det er ingen som vet hvordan disse kjemiske stoffene virker fra gang til gang, eller fra person til person! Dersom du synes det er så greit i ny og ne, har du jo ingenting du skulle ha sagt om barna dine velger å bruke heller!!
TuFB Skrevet 9. september 2008 #15 Skrevet 9. september 2008 En barndomsnabo av meg starta med hasj, etter noen år og en utvikling på det narkotiske stoffet endte hun med å bli funnet død i leiligheten sin. Liggi der en uke - døde av skadene av narkotika, faktisk ikke av overdose...............kjør på dere...........hu starta med litt hasj i helgene hun også......................bare trist og jævla skummelt!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #16 Skrevet 9. september 2008 Nemlig. Jeg har sett mye dritt hjemme. Være seg egne foreldre og søsken og venner av dem. Kan ikke beskrives kort i et innlegg her. Langt mindre hvordan det er å være barn midt oppi det. Og mine foreldre kalles ikke "tunge" narkomane. Prøv å lete litt etter den hjernecella som virker da. SKJERP DERE!!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #17 Skrevet 9. september 2008 Ja, og siden den ene personen satt seg et skudd, så begynner ALLE hasjrøykere med heroin. SAKLIG!
TuFB Skrevet 9. september 2008 #18 Skrevet 9. september 2008 Du får bare kjøre på, jeg kan ikke si noe som forandrer din mening. Men min nabo tenkte som deg! MEN lov meg en ting, gi fra deg ungene hvis du skulle merke at du mister kontrollen!! Mest sannsynlig gjør du ikke det (mister kontrollen), men skulle du også være så UHELDIG å havne på kjøret så ta konsekvensen av det! Enig, det går bra med mange - men ikke alle! Ei ligger nå på kirkegården, trist å gå til graven hennes!!! Meningsløst, hu var ei skikkelig god jente før hu mista grepet fullstendig!!!!! Saklig eller ikke saklig - realiteten!!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #19 Skrevet 9. september 2008 Det er fler enn ei på kirkegården.
TuFB Skrevet 9. september 2008 #20 Skrevet 9. september 2008 Uff ja, formulerer meg ofte aldri korrekt!!:-) -som det heter... :-)
overkill Skrevet 9. september 2008 #21 Skrevet 9. september 2008 Eg kjenner eit par stk som innimellom brukar litt div. Sjølv om mange kan bruke illegale rusmidlar utan å utvikle misbruk er dei med på å finansiere ein industri som er til stor skade. Å bruke narkotika er etter mitt skjønn fullstendig uakseptabelt. Spør deg sjølv om du hadde ønskt at dine born skulle eksprimentere med narkotika, eller at dine foreldre gjorde det?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #22 Skrevet 9. september 2008 Jeg kjente en som datt ut av vinduet i fylla og døde. Så bare pass deg, for hvis du blir full engang og er så uheldig å stå nærme et vindu, så kan du være HELT SIKKER på å dø!
TuFB Skrevet 9. september 2008 #23 Skrevet 9. september 2008 ja, og jeg har hørt om en som kryssa gata og blei påkjørt, han var edru og daua!!!! Så da kan man ikke være edru, for da dør man!! Ser du sakligheten? Du får gjøre som du vil, men ta konsekvensen av valget ditt!!! Kjør på du kjære, nytter ikke åkke som!!! Kjenner jeg blir irritert på meg selv som lar meg terge opp, men klarer ikke la være....
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #24 Skrevet 9. september 2008 Vel jeg drikker ikke alkohol heller jeg. Så nok dop og dritt da jeg vokste opp, det gav meg ikke mersmak. Jo da jeg har vært full en gang. Holdt lenge det. Ikke noe som frista til gjentagelse det heller. Fortsett å være verdensmester du. Jeg håper du ikke tar kverken på den ene hjernecella som forhåpentligvis har gjemt seg unna et sted.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #25 Skrevet 9. september 2008 Jeg kjenner en som ble alkoholiker, det begynte med en øl. Så pass deg for ølen, eller så kan du være sikker på at du også blir alkoholiker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå