Gå til innhold

hei:)da var det gjordt..i en fei-..setefødsel..:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja endelig så var dager ,uker å mnd med angst å vondter å bekymringer over..

på fredag 5 sept kjørte vi til sykehuset for jeg skulle bli satt i gang pga setefødsel,å de ville ikke at han skulle bli så stor..jeg gikk jo på 6 dagen overtid så jeg var moden å hadde åpning men ingen rier..

fikk modningstablett kl 10,men ingenting skjedde..når kl ble 1 så hadde jeg fortsatt 2 cm,å ingen tegn,litt murring bare..så da tenkte jeg og samb at vi skulle gå en tur rundt på sykehuset for å få fart på tingene..kvart over 1 gikk vi inn i heisen ,å da begynnte riene pang..de var ikke vonde,men kjennte de godt..så kom d en rie til,å da gikk vannet..i heisen..mannen så var i heisen ble helt forfjamset hehe

så var d å komme seg inn på fødestuen å opp i snegen..jeg skulle jo ikke stå eller gå etter vannet gikk ..riene kom som haglet på meg,men de var ikke så vonde at jeg gikk fra vettet..men de kom så tett..så var d på tide å sette epiduralen da..d tok jo vinter å vår ,fordi riene kom så tett..hu stakk å stakk for jeg klarte ikke sitte i ro..d var så forbannet vondt å få satt den epiduralen,så jeg grein å pustet om en annen..ganske kjappt følte jeg at jeg måtte trykke..så d ble veldig kaotisk inne på fødestuen..de hadde ikke gjordt noe klart ,å hu jm jeg hadde fått ,som forøvrig hadde planlagt fødselen med meg på en fin måte ,var der ikke for hu skulle bare en kjapp tur til ei annen..så da kom d inn ei jm som ikke kjennte til min situasjon å ikke visste noe om meg..noe som førte til at jegble redd å de oversåg meg helt når jeg sa jeg var redd,for de fikk d så travelt med å finne frem ting..

så d endte med at for hver gang jeg spurte de om noe så svarte jeg meg selv hehe,beroliget meg selv..samb var kjempeflink å minnet meg på å puste å holdt meg i handa..

ja d endte nå opp med at jeg fikk pressrier litt for fort så epiduralen fikk ikke tid til å virke..å 50 min etter den første rien kom så var han ute..rekordfart..med rompa først:)

jeg var så gla når jeg hadde fått han ut at jeg hulket å grein som en unge å skalv å lo om en annen:)

noah var 3442g å 50 cm lang:)å hele 38 rundt hodet hehe

de var helt overassket over hvor fort d gikk..å de sa til meg etterpå at epiduralen kunne de bare droppet ,fpr d skapte bare mer unødvendig smerte å stress..jeg måtte sy noen sting.

så d jeg vil si om setefødsel er at d var ingenting å grue seg for..kjennte ikke forskjell på om d hadde vært hodet eller rumpa så kom førrst..

d eneste som var skremmende var at d gikk altfor fort til at jeg oppfattet hva jeg holdt på med..kroppen fikk ikke tid til å venne seg til at den var i fødsel..

fikk veldig vondt i ryggene etter epiduralen..så skulle jeg blitt gravid igjen..så hadde jeg ALDRI i verden hatt d igjen..å nagrer på at jeg ikke nektet ..men hva visste jeg..

så jeg hadde ingen god erfaring med den..dessverre..

nå har vi nettopp komt hjem..å vi koser oss masse:)han spiser å sover..å ligger bare der å er deilig hehe

da takker jeg for meg her inne..å lykke til tl alle dere andre som skal føde:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

GRATULERER SÅ MASSE!

Så bra at fødselen gikk så fint:-D Kos dere med den lille og lykke til videre!

Skrevet

Gratulerer så mye, redorkide:):)

Har fulgt deg en stund her inne og må si jeg beundrer deg!!

Godt det gikk såpass bra og at du nå endelig har den vakre inntil deg:)

Stor klem fra meg (som må vente iallefall ti uker til...)

Skrevet

GRATULERER SÅ MASSE!!!!!!!!

Har fulgt med deg de siste ukene så dette var kjekt å høre.. Har vært inne på forumet hver dag i helgen for jeg var så spent på å høre fra deg..

Kos deg masse!!

Skrevet

Å dette har jeg ventet på å lese:-) GRATULERER SÅ MASSE MED LILLE NOAH!!!!!!!!!!!!!!!! Utrolig kjekt å lese at det gikk så bra! Nå må dere virkelig kose dere og nyte tiden!

Masse lykke til videre:-) Hilsen meg som fortsatt kun er på 2.trimester..

Skrevet

Gratulerer så mye, godt å høre din fødselshistorie. De ender som oftest som solskinnshistorier. Kos deg i barseltida den går så altfor fort. Klem fra meg.

Skrevet

Gratulere så mye!! Så koselig å lese fødselshistorien din!

Kos deg videre hjemme med lille nurket ditt!

klem

Skrevet

Gratulerer, så flink du har vært. Kos deg med lille Noah og nyt tiden fremover c",)

Skrevet

åh så kjekt å høre at alt gikk fint!:) Gratulerer så masse med gutten, kos dere masse og nyt tiden, den går så altfor fort når de først er kommet ut!:)

Klem

Skrevet

Gratulerer så utrolig mye!! Jeg ble nå faktisk veldig glad etter å ha lest fødselshistorien din for veslegutt i magen min har snudd seg til sete nå i uke 36+2.. Har hatt litt panikk de siste dagene kan du si, he-he:) Men, godt å se at det går an:)

Skrevet

Gratulerer så mye med vel overstådt fødsel :)

Ja må si det gikk ganske så fort ja...

Heldig som er ferdig og bare kan nyte tiden med lillegutt :)

Skrevet

Åh! Endelig fikk vi høre hvordan det gikk!!! Har også ventet i spenning. Ante meg at det kom til å være lynfødsel etter det du har fortalt om tidligere fødsler! Du blir savnet her inne!

Gratulerer så mye, godt å høre at det gikk bra! Spent på min egen setebaby...;-)

Klemmer

Skrevet

Så bra at alt gikk så bra! Gratulerer med Noah!

Det var fint å lese historien deres, og jeg er kjempeglad for at du syntes det gikk så greit selv om det kanskje gikk litt vel raskt. Jeg har lurt veldig på hvordan det gikk med dere, så takk for at du tok deg tid til å "avgi rapport". :-)

Skrevet

Hei snuppelupp:)

Vi har jo snakket sammen mange ganger alt,men må bare få gratulere deg her også...

Og fødselshistorie er jo alltid moro å lese,og hvertfall din,hehe...

Kos deg masse nå,og benytt deg godt av tiden sammen med mannen i to uker;)!!

Skrevet

Gratulerer Redor!

Er veldig glad på dine vegne!

Skrevet

Gratulerer så mye med lille Noah!!! Har vært kjempespent på å se hvordan det gikk med deg...har jo lest en del av innleggene dine her!:)

Så bra at det ikke var noe å grue seg for da! Kos dere masse med den lille gutten deres ihvertfall!:)

Skrevet

tusen takk for gratulasjoner..:)dere er herlige altså:)d er helt sprøtt at d er jeg denne gang som har født hehe ,trodde aldri den dagen skulle komme..

jeg kommer til å savne å komme inn her ..jeg var jo ganske aktiv her inne på slutten..å syns d var like kjekt å komme inn å høre hvordan dere hadde d å alt..kommer nok innom for å følge med de siste nickene jeg kjenner igjen for å lese fødselshistoriene deres_:)hvis jeg får tid da..d er travle tider med såre pupper å ammetid..å 3 unger hehe...men veldig kjekt..å koslig..selv om barseltårene er på vei til å komme..tåler ikke så mye kjenner jeg..;)

go klem til dere alle:)

Skrevet

Gratulerer så mye :-) Så godt å endelig ha den lille hos seg, da.... Kos dere masse fremover :-)

Skrevet

ÅÅÅÅ så godt å være ferdig ... Gratulerer så mye..... kose dere :) Gleder meg til jeg er ferdig

Skrevet

Det var godt å høre at alt gikk så greit og at dere har det bra! Nå kan du endelig slappe av og bare kose deg med den lille :-) Gratulerer masse med gutten!!

Skrevet

Gratulerer så mye med lille Noah!!

Så bra setefødselen gikk fint, på tross av epiduralen:-) Kos dere masse!

Skrevet

Gratulerer kjaere deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...