Gå til innhold

NEI, det er ikke greit å sykemelde seg...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For å sitere fysioterapeuten min som er en veldig respektert fysioterapeut her:

"Dere damer gjør den aller viktigste jobben i verden med å bære frem barn, og dere skal klare å ta vare på dem etter de er født også. Så å være sykemeldt noen måneder i svangerskapet skal ikke være noe som helst problem. Og hvis en tenker ett helt menneskets arbeidsliv, så utgjør disse månedene en veldig, veldig liten prosentdel av det."

 

De som har barn fra før skal jo klare å ta seg av disse i tillegg til å være gravid.

 

Det går nok ikke an å si at folk sykemelder seg uten grunn når de er gravid for legen eller sykemelderen har undersøkt og gitt en diagnose med grunnlag for det. MEN derimot så tror jeg nok at mange som er syke med EGENMELDINGER gang på gang ikke alltid har mye grunn for å være borte fra jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Å ikke ha overskudd til å vaske huset og leke med barna etter arbeidstid er IKKE godkjent sykemeldingsgrunn. Her flyter huset, ektemannen tar seg av toåringen og prekære huslige gjøremål mens jeg ligger flat ut etter jobb. Kunne ikke falt meg inn å få sykemelding fordi jeg ikke orker å støvsuge og vaske slik jeg pleier. Det er da bare for en periode!! Velferdsordningene kommer til å forsvinne pga massivt misbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bi litt oppgitt av svart og hvitt synet til folk...

 

1. noen jobber kan ikke tilrettelegges...

2. noen kan virke i god form men være utrolig dårlig

3. enkelte er syke i utgangspunktet og kan ikke jobbe under en graviditet (syk som i stor fare for å miste barn, epelepsi sykdommer osv. slik syk)

 

jeg er frisk i hue, kan sitte på en data og skrive hele dagen hvis jeg vil... men må ha hjelp til feks. oppvasken når den må taes. jeg har store smerter ofte hele dagen og om natten (allergi mot smertestillende som man har lov å ta som gravid). går fra konstant dvale til null søvn. i tillegg til et blodtrykk som herjer i kroppen og påvirker i værstefall som noen ganger om jeg er bevist eller ikke

 

hvordan skal jeg i mitt tilfelle greie jobben min som renholder? å gå hele dagen, bøy og tøy, og gå mere...

 

men derimot, kunne jeg ha jobbet sittende som på kontor, kunne jeg ha jobbet hele dagen...

 

min jobb kan ikke tilrettelegges til "sittejobb"... så dere som mener man skal pine seg gjennom jobben sin og drite i hjemmet sitt (som jeg må faktisk ha andre til å ta seg av når det kommer til renhold pga Smerter)

skal jeg gå til bake til jobb og ende opp på akkutten igjen? jeg har bare vært der 3 ganger pga smerter etter jeg har prøvd litt mer aktivitet slik at jeg skulle kommer meg i jobb igjen... da magesmerter som gjorde at jeg var redd for å miste, samme var ambulansen...

 

---

 

syns de som er friske skal prise seg lykkelige for at de kan gå i jobb, og slutte og syte over at noen faktisk ikke klarer (nå ser jeg bort i fra de som jeg ser har vært nevnt at de Vil være hjemme og daffe mens de er frisk)...

 

jeg ofrer ikke helsen min og barnet for at noen syter over høgt sykefravær... jeg satser på helsa heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min hobby som sykemeldt (til dere som syter over at vi gjør noe): internett, tve, mathandel, noen få besøk, vell... det var vel mitt liv, noe mer aktivt tilsvares i store smerter... joda som sakt kan ta kontorarbeid, men i mitt yrke finnes det ikke... vet flere yrker som man blir tatt ut av pga ikke mulighet til tilrettelegging...

 

er det grunn nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...