Gå til innhold

Man klarer alt man vil.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det man ikke klarer, vil man ikke nok.

Enig eller uenig?

Hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å svare helt svart/ hvitt på det, men jeg tror mange klarer mye mer enn de tror de klarer ;-)

En positiv innstilling er gull verdt.

Skrevet

Ja, det er sant. Uansett hvor mye jeg ønsker det, så tror jeg ikke jeg klarer å bygge en rulletrapp til månen liksom;-)

Men hvis man ser bort i fra det helt uoppnåelige;-)

Helt enig i at en positiv innstilling er gull verdt. Man kommer langt bare med det!

Skrevet

Uenig.

Jeg vil gjerne fly, men klarer det ikke uansett hvor mye jeg prøver!

:o)

Til en viss grad enig, men til en viss grad uenig også. Mye kan man få til om man virkelig vil! Mens andre ting er umulig.

Skrevet

Ja jeg tror kansje jeg er enig, men innenfor rimelighetens grenser kansje?

Skrevet

Men du kan LÆRE deg å fly, hvis du vil det:-)

Skrevet

Til en viss grad. I stad klarte jeg ikke åpne et glass med sitrongress, og da stod det ikke på vilje. ;)

Skrevet

I tillegg tror jeg det er viktig å våge å ta noen sjanser - ellerskommer man ikke langt.

Gikk selv direkte fra praktisk pedagogikk på Universitetet (24 år gammel) og rett inn som klassestyrer i 10.klasse.

Var dritskummelt, men hadde ikke fått jobben hvis ikke jeg gjorde det ;-)

Skrevet

Hehe, jeg er helt sikker på at du ga opp for tidlig:-P

Skrevet

Hmmm.. har prøvd gang på gang jeg, men det ender bare i knekte bein, nakker o.l.

;o)

Skrevet

Jeg føler i hvertfall jeg har bevist mange ganger at man klarer det meste når man virkelig vil, men noen ganger er jo ting helt umulig fordi det avhengier så mye av andre eller tilfeldigheter at det hjelper rett og slett ikke å ville det nok selv.

Skrevet

Kommer helt ann på..

Visse ting har vært umulig for meg å oppnå uansett hva jeg vil.. Men nå er det noe helt annet.. Skal begynne med ting nå, som jeg bare må.. om det går rett vest så får det vel det, men jeg kan se tilbake og tenke "jeg prøvde iallefall"... :)

Skrevet

Positiv innstilling og pågangsmot er kjempeviktige faktorer i det å lykkes!

Men økonomi og andre ressurser setter store begrensninger for mange, uansett hvor mye man vil noe

Skrevet

ja det tror jeg. om man tror på at man klarer det så! At man klarer å se det for seg!

Skrevet

Å faen, der hadde jeg et blondt øyeblikk...tenkte å fly et fly liksom jeg:-O

Skrevet

Man kommer nok langt med den tankegangen, men tror det er greit å kjenne sine egne begrensninger også.

Uansett hvor mye jeg vil så klarer jeg ikke bli god i matte for eks, dette vet jeg fordi jeg virkelig har gått inn for å lære det :) klarer meg tålelig bra, men ville aldri kunnet bli en sekser elev hehe.. Da er det også flere yrker som ikke vil passe for meg fordi gode mattekunnskaper er et krav.

Men helt klart, man kommer INGEN vei ved å tenke negativt :)

Skrevet

Næh. Vås.

Jeg tru'kke no' på at alle som lider av f.eks sosial angst eller depresjoner egentlig ikke vil ha normal sosial omgang, eller at alle som er arbeidsledige egentlig ikke vil ha jobb.

Skrevet

100% uenig.

Jeg VIL bli frisk, og jeg VIL jobbe! Kan ikke engang beskrive hvor sterkt jeg ønsker det.

Men når kroppen min ikke fungerer nytter det ikke å bare ønske den frisk igjen! Hadde det vært så enkelt hadde jeg vært frisk for mange år siden.

Skrevet

og enda litt til....

Tror ikke at alle kan klare alt. Men jeg tror at mange klarer mer enn de selv tror. Har mange ganger sagt til meg selv: Nå klarer jeg ikke mer, nå er jeg lei. Dette får jeg aldri til. Likevel lærer jeg meg tingen til slutt, eller klarer å leve meg gjennom opplevelser og erfaringer jeg trodde ville knekke meg.

Skrevet

Jo, ganske så enig...

Men uansett hvor mye man vil kan man ikke få noen til å elske seg.. Man kan jo prøve og det kan gå...men et sted overtar hvor mye den andre personen vil/ikke vil. Bare så mye man kan få til på egenhånd.

Samme med sykdom, et sted går grensa for hva man kan trumfe igjennom med vilje og pågangsmot....noen ganger taper man uansett hva man gjør.

Og for de som ikke vil dø...lykke til.

Gjest Sauen og dingsen **1pp**
Skrevet

Man klarer det man vil, så lenge man er herre over det.

Hvis man virkelig vil bli astronaut, klarer man det - det er bare å virkelig gå inn for det.

Men man kan ikke uten videre klare ting som står over ens egen makt - som å fly (mennesker er tross alt ikke skapt for det), overvinne visse sykdommer eller få andre til å gjøre som en vil.

Det er mange som sier "jeg klarer ikke å gjennomføre en utdannelse". Vel, de aller aller fleste normale mennesker klarer det hvis de virkelig går inn for det. Jeg sa også at jeg ikke klarte å være i nærheten av en edderkopp, fordi jeg var livredd dem. Allikevel klarte jeg, med masse pågangsmot og rette innstillingen, å avvenne meg selv fra den skrekken. Og jeg pleide å besvime hvis jeg så en før!

Skrevet

Nei, det kan man ikke. Men, man kan strekke seg lengre enn man i utgangspunktet ikke ville ha trodd var mulig.

Det avhenger av så mye- og ikke minst personlige forutsetninger/begrensninger.

Skrevet

Tja.....det er visse begrensninger satt av hvilke evner vi har, naturlovene ol...men utover det så får man til det meste man har satt seg som mål hvis man virkelig jobber målretta og hardt for det.

Mange står på stedet hvil rett og slett pg mangel på selvtillitt, vilje og kansje regelrett ork.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...