Gå til innhold

Er kraftig lei av denne dritten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor har du d fra? Eller stigmatiserer du fordi du vet om en eller 2 som ikke gjør d? Alle alenemødre jeg kjenner og inkludert meg selv jobber eller studerer! Er så dritalei av at folk tror at alenemødre får stønader og lever fett i hele barnets oppvekst!!! Vi får os i 3 år!!!!!!!!! Så de du vet om må jo leve på sosialen da!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg blir også leimeg, frustrert og sint over alle disse innleggene!

1/4 av alle barn bor kun sammen 1 av sine foreldre.

det er litt over 33 000 som motar overganstønad i norge.

hvor mange av disse 33 000 som får redusert os pga jobb eller som studerer vitnes ikke, men sansynligvis en god del.

det er enkelm matte at det ikke er dumt for staten og støtte alenemødre uten utdanning slik at de får en. slik at de kan få høyere lønn og selv kan greie og forsørge barnet sitt og i tillegg kan betale høyere skatt i mange mange år.

Skrevet

Forstår godt at du blir frustrert av å bli stigmatisert på denne måten. Men det er jo typisk for de fleste: vi stigmatiserer hele grupper på grunn av oppførselen til enkelte. Jeg har alltid syntes at man må være rimelig enkel oppi hodet når en klarer å forhåndsdømme mennesker man ikke kjenner pga et stigmatisert bilde av en gruppe, eller motsatt; når folk trekker slutninger om en hel gruppe på bakgrunn av enkeltindivider.

Tror det eneste du kan gjøre er å innse at dette handler ikke om deg, det kommer aldri til å handle om deg, for dette eksisterer kun i hodet på en del brødhuer. Er ikke så mye å få gjort med brødhodene; de trives best med å ha andre å rakke ned på, for da føler de seg så mye bedre selv. Så slutt å legg merke til det og gi faen!

Lykke til videre:-)

Skrevet

Dette er poenget mitt pandora, du spør hvorfor det ikke så mange som ikke jobber eller studerer. Da har du trukket slutningen om det ut fra hva??? Dette er fordommer, folk setter seg ned å tror. Jeg vet av veldig mange alenemødre som jober og studerer.

Desverre gjør ikke jeg det nå fordi jeg er midlertidig ufør..

For de som ikke jobber eller studerer er det kanskje NOEN som ikke orker, men de fleste har nok veloverveide grunner for det som vi ikke vet mye om men som de kanskje ikke snakker høyt om.

Skrevet

Har velaldri sagt jeg har et dårlig inntrykk av alle alenemødre...? Så enkel er jeg da virkelig ikke ;-)

Jeg syns bare enkelte deler av systemet (i forhold til nav) virker litt merkelig...

Skrevet

Jeg er alenemor med studielån, nettopp fordi stønader fra nav ikke dekker alle utgifter jeg har. Jeg jobbet det siste året fulltid, men nå går jeg skole.

Det er ytterst få som kun sitter hjemme på ræva å ikke gjør noen ting. De eneste alenemødrene jeg kjenner som er hjemme med barna har barn som er under 2 år, å ikke har fått barnehageplass. Alle de andre jeg kjenner jobber eller går på skole.

Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt... Og jeg ville aldri i verden ha valgt å være alenemor. Men når det er sagt så synes jeg at mange bør være mer takknemlige for den støtten de får og være glad for at de bor i Norge!

Jeg synes det er litt ille at jeg som lever i et samboerforhold faktisk hadde hatt det betraktelig mye bedre økonomisk hvis jeg hadde gått ut av forholdet og blitt alenemor... Jeg er student og han er danser. Vi får ingen støtte bortsett fra barnetrygden, vi klarer oss helt greit, men vi har ikke nok penger til å f.eks. ha en bil, eller å kunne ta en tur på kafe når det passer oss. Men som sagt ville jeg aldri ha byttet med en alenemor. Selv om samboeren min er mye ute å reiser og jeg stort sett fungerer som en studerende alenemor så er jeg veldig takknemlig for at sønnen min har en pappa som elsker han over alt.

Så nei, å være alenemor er IKKE enkelt og jeg kjenner mange alenemødre som gjør en kjempejobb! Men ja, jeg forstår også de som blir provosert når de ser at noen får støtte for å gå hjemme med barnet sitt og likevel har like mye i inntekt som noen som faktisk er ute og arbeider.

Skrevet

jeg er helt enig i at det burde være mer hjelp å får for de som er to som sliter økonomisk! og det er virkelig noe og skrive på veggen til jens stoltenberg ;-)

også vil jeg si at jeg er glad for muligheten jeg har til å gå på skole! men om jeg kunne valgt om igjen vet jeg ikke om jeg ville ha beholdt nurket i magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...