Gjest Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Jeg sa f.eks Gilk = melk Fossa = Soffa Sotrin = sitron Panagply = paraply hadde du noen morsomme ord som du sa ?
Gjest Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 sletslup=ketchup pissa=pizza og jeg lespa så det ble mange rare ord
melkekua™ Skrevet 5. september 2008 #5 Skrevet 5. september 2008 Sannidaler - sandaler Husker jeg gikk til den lokale kiosken der vi bodde før og skulle vise frem sandalene mine, hun bak kassa skulle hjelpe meg å tømme sandalene mine for sand hehe....hun trodde jeg hadde sand i sandalene.
Gjest Skrevet 5. september 2008 #6 Skrevet 5. september 2008 Var veldig flink til å si r nokså tidlig, og fikk masse skryt for det. Siden skryt var veldig ok å få, så slang jeg inn noen ekstra r-er her og der sånn for "pynt". Så "frem og tilbake" hørtes en nokså lang periode ut som "Ram og teRate" (med kraftig rulle-r). Må bare nevne ... hadde ei venninne som het Hanne, og min lillebror var veeeeldig fasinert av henne. Pappa pleide å gjøre opptak av oss ungene som satt og sang og snakket og på et av opptakene hører man min 3 år gamle lillebror si så hjerteskjærende "Pappa, Hanne vil itte væl kjæsten min"
ifie Skrevet 5. september 2008 #8 Skrevet 5. september 2008 Stølva = støvla (støvler) Gøvlet = gølvet (gulvet) Krise = kvise (passer egentlig ganske godt, da!) Kjæresten sa "dortor" til traktor De minste ungene på barneskolen jeg jobber på sier "kompieringsmaskin" "å kompiere" (kopiere, altså )
St.Sunniva Skrevet 5. september 2008 #9 Skrevet 5. september 2008 levsopstoi = leverpostei eneste jeg kommer på i farten.
LindaKristin1980 Skrevet 5. september 2008 #10 Skrevet 5. september 2008 Da jeg var heeeelt liten sa jeg "gaaakk gaaaakk" til Takk takk! Hehe. Dette hadde de voksne mye moro med, så jeg fikk kallenavnet Gakkus . Ellers kalte jeg alle dyr for MIMMI
Gjest Zima *pergo* Skrevet 5. september 2008 #11 Skrevet 5. september 2008 Faktisk ingen sier faren min...
Vicky 83 Skrevet 5. september 2008 #12 Skrevet 5. september 2008 "På eksempel" istedenfor "for eksempel". "På eksempel han mannen som..." Også trodde jeg i lange tider at en av vikingene het Harald Hårfarge istedenfor Hårfagre..:-) Læreren min trakk litt på smilebåndet når han fant ut av den misforståelsen.
Gjest Skrevet 5. september 2008 #13 Skrevet 5. september 2008 argurk - agurk overforsvømmelse - oversvømmelse stølver - støvler
Slalotte Skrevet 5. september 2008 #14 Skrevet 5. september 2008 Vet ikke om noen.. Men brodern sa hele tiden når pappa kom hjem "pappkoa".. Som altså betydde "pappa har cola"... Nå er bordern Cocoliker.. hehe..
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 5. september 2008 #15 Skrevet 5. september 2008 Jeg hadde en katt som het Pusur ,men jeg kalte den for pusill. Jeg hadde også en bestevenn som ikke klarte å si navnet mitt så han kalte meg bare for Gagga og tilslutt gjorde resten av nabolaget det også. hehe
Lukkelukken og bebibror Skrevet 5. september 2008 #16 Skrevet 5. september 2008 Asfalt var alsfat Majones var maries Leverpostei var leder Tiss (altså tissen vår) var poppo (av alle ting...) Bæsj var kokka Haha, morsom tråd
Mamma til Leon Aleksander<3 Skrevet 5. september 2008 #17 Skrevet 5. september 2008 Sæwsæw = leverpostei
tonemor82 Skrevet 5. september 2008 #19 Skrevet 5. september 2008 penkinvong var campingvogn. ombolera var ommøblere.
Dailis Skrevet 5. september 2008 #20 Skrevet 5. september 2008 Jeg sa makrellfilet hvor jeg uttalte t`en til slutt. Jeg mener selv jeg sa leverhosdeg til leverpostei. Men mine foreldre sa at jeg snakket ikke feil. Men mine småsøsken og selvsagt unger har hatt noen skikkelig nydelige feil:)
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 5. september 2008 #21 Skrevet 5. september 2008 Det jeg husker, var gabasjebrett = bagasjebrett Men, jeg er vel kanskje ikke den første og eneste:)
Banshee Skrevet 5. september 2008 #22 Skrevet 5. september 2008 Ebbepopp = edderkopp , jenta mi derimot kaller den Klappeklapp, den klatrer på min hatt vet dere..så da ble det klappeklapp. Ellers sov bjørnen i sitt hule hi og ikke sitt lune hi. Og snuppa i huset her påstår at marihøna sier ky-ky (kykeli-ky), for damer, den er da tross alt en høne ;o)
Gjest Skrevet 5. september 2008 #23 Skrevet 5. september 2008 Da vi var små hadde vi en lek som het Alladins Hule. En venninne av meg kalte det konsekvent for Alla, din smule.
¤ my precious ¤ Skrevet 5. september 2008 #24 Skrevet 5. september 2008 Jeg sa mye rart - hehe; bukinen = butikken fleskeflesk = refleks tikkenikk = knekkebrød surkesurk = surkål talva = tavla seks = kjeks broren min sa kolipter til helikopter - hehe
~Roskva~ Skrevet 5. september 2008 #25 Skrevet 5. september 2008 Jeg klarte som så mange andre ikke å si R - det ble J istedet. Det rare er at jeg ikke lærte meg det før jeg var 12 år. Da jeg ikke fikk kjøpte "kjokanjull" på bensistasjonen, fordi kjerringa ikke skjønte hva jeg sa, var det nok.... da øvde jeg i ett til jeg klarte det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå