Gå til innhold

hva trodde du som liten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

men som ikke er sant?

jeg trodde at hvis man druknet i feks en vannpytt så ble man borte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en periode etter at en lærervikar fortalte oss om dodraugen, og hvor den bodde at den fantes og jeg var livredd for å gå på do. Var sikker på at den skulle dra meg ned.

Skrevet

i påsken så var der en mann som bodde i en fritidsbolig i nærheten av oss (det var vel kanskje et ektepar men jeg husker bare mannen, Oskar). De hadde en turkis volvo. Og jeg trodde de var de som gjorde at vi fikk gule egg på påskeaften...

Venninna var overbevist om at politiet kom å arresterte henne dersom hun tråkket på den gule stripa i veien;-D

Skrevet

og så hadde jeg en fetter som het ARNE gunnar, men jeg trodde han het ANNE gunnar

Skrevet

og jeg trodde at når jeg ble 7 år så skulle jeg begynne på skolen. På dagen liksom... Kjempenedtur når jeg måtte gå i barnehagen i flere mnd til!

Skrevet

Jeg husker veldig godt at jeg prøvde å leke med den såpen som henger i toalettet. Pappa sa at den var giftig, og jeg stod når jeg bajsa og tissa i ett helt år.. Kusina mi som er like gammel som meg begynte også å gjøre det etter at jeg fortalte at vi kunne dø hvis vi kom nær såpen:P

Også trodde jeg at alle som kjørte stasjonsvogn var kidnappere:P

Skrevet

Også husker jeg en lærer jeg hadde i 1.klasse

Hun het Liv Anfrid, men jeg trodde hun het Willy Vannfrid

Skrevet

kul tråd:-)

jeg trodde verden var i sort/hvitt;-) siden alle fotografiene var det:-)

så trodde jeg at hvis amn spiste gjær ble man smellfeit og diiiiiiiger!

så trode jeg man mun måtte gå på de hvite stripene på veiovergangene, så hoppa det jeg greide når vi skulle over veien.

Skrevet

Jeg trodde pappa kunne alt. Ei venninne av meg trodde hun var kommet i stemmeskiftet når hun ble forkjølt som 13 åring...

Skrevet

Jeg trodde jenter hadde Evaseple.

Skrevet

Jeg hadde sett på tv at hvis jordskorpa sprakk så ble det vulkanutbrudd.

Så jeg tok en spade og gravde hul i plenen for å lage vulkan...

...ingen som fortalte meg at jordskorpa var myyyyyyyyye lenger ned enn hva jeg kunne grave da...

Skrevet

Hehe, morsom tråd

I bygda der jeg bodde, var det en enslig mann som slet en del psykisk - og vi var alle sikre på at han fanget små barn og parterte dem med øksa si. Jeg kan ikke tenke meg at det hjelp på psyken hans at hver gang han gikk i skogen for å hugge ved sprang alle ungene i bygda hyyyylende rundt hjørnet og gjemte seg...

Jeg var også ikke heeeelt sikker på at Mamma tøyset når hun sa hun hadde øyne i nakken. Hun så jo ALT, jo....

Skrevet

- Jeg trodde det bodde ei heksi et hus i skogen nedenfor oss. vi pleide å kaste epler fra hagen hennes ned i pipa....Hadde noen eldre barn i gata som dro meg med dit og fortalte det.

( stakkars familien so kom til hytta si med epler i peisen)

- Jeg trodde jeg lekte med hunden til bestefaren min, men den red på ryggen min. Da sa pappa en dag at det skulle jeg ikke gjøre fordi det var på den måten hundene lagde barn... Jeg hadde alltid på meg klær da jeg lekte med hunden, men lenge etterpå var jeg redd jeg fødte valper hver gang jeg bæsjet pådo.

- Da bestefaren min bygde seg hus lekte jeg med en tank diesel ( like stor som en parafintank). Mamma og pappa ble sinte på meg og sa at den måtte jeg ikke leke med for det som var inni var branfarlig. Jeg luktet litt diesel på armen min, så var helt sikker på at jeg når som helst skulle ta fyr..

Skrevet

Mamma og pappa skulle ut 5 minutter så jeg og lillebroren min fikk være hjemme imens og se på tv. Men pappa sa at vi fikk bare se på barnetv ikke noe annet, og at det fantes en knapp bakpå tv der han kunne trykke også kunne han se hva vi hadde sett på. Dette trodde jeg i mange år etterpå :)

Skrevet

Jeg trodde at man faktisk kunne grave seg en tunnel ned til Kina.

Og jeg var helt sikker på at kunne åpne vinduene i flyet og gå på skyene og ta med meg litt hjem;)

Men flydde vi ikke, kunne vi bare klatre opp på en lang stige:)

Og jeg trodde at når man ble mamma og pappa så vokste det frem et par ekstra øyne i nakken, for mamma sa alltid at hun hadde øyne i nakken og det hadde jo ikke jeg;)

Utrolig hva vi trodde som små altså;)

Skrevet

Jeg trodde helt seriøst at mamma hadde øyer i nakken! :P

Skrevet

Jeg trodde at alle hvite lastebiler ble kjørt av "sjokolademannen",

(han som liksom kidnappet barn fordi han lokket dem med sjokolade) :P

Da ble jeg alltid redd når jeg så en hvit lastebil... Men den måtte være HELT hvit, uten noen ting på. Logo osv :P

Skrevet

Jeg trodde at voksne visste alt og aldri var redde for noe.

Gjest Sauen og dingsen **1pp**
Skrevet

Jeg trodde naboen var en kidnapper, og var livredd ham.

Ellers sa pappa til meg at hvis jeg dekket hele meg med dynen utenom hodet, kunne ikke monstrene og spøkelsene se meg. Jeg klarer fremdeles ikke å sove hvis en arm/fot/hva som helst ikke er under dynen, uansett hvor varmt det er. Er livredd for å sove uten dyne.

Trodde dodraugen kom opp fra do når jeg trakk i snoren. Jeg løper fremdeles ut fra do når jeg trekker i snoren om natten...

Skrevet

He he - morsomt

Jeg trodde en mann på hjemstedet mitt tilhørte mafiaen fordi han kjørte rundt i en van.

Var også overbevist om at jeg fikk krøller i håret hvisjeg hadde hodet ut av vinduet når vi kjørte bil - ble like skuffet hver gang....hi hi

Skrevet

Ha ha, lo godt av den med dosåpa og hunden som lagde barn..

Jeg husker jeg trodde at når man ble stor, så fikk man innsikt i en hemmelig verden som bare de voksne fikk lov å vite om (stemmer jo nesten det da ;p). Fikk nemlig høre ofte når jeg lurte på noe at: Det får du vente med å høre om til du blir stor. Trodde at man fikk en hemmelig bok eller noe sånt, he he.

Ellers innbilte en venninne meg at man kunne bli kastet ut av 1. klasse på skolen, hvis man ikke klarte å tørke seg på ryggen selv med håndkleet etter gymmen. Gjett om jeg øvde ;).

Skrevet

Min kjære storebror fikk meg til å tro en del ting.. Han sa at det bodde ei heks i garasjen, at hvis jeg ikke dro ut tanna mi (som ikke var helt løs) så kom den til å råtne, at rekene spiste på lik på havbunnen, at det var blod i ketchup.. jeg trodde jeg skifta navn som voksen og at biblioteket i byen var oslo, at løvene og tigerne fikk barn:)

Skrevet

Jeg trodde at brannvesenet kjørte rundt å satte fyr på hus...

Skrevet

Husker en som fortalte her inne at hun trodde at Labbetuss var en ekte hund helt til voksen alder. Fantastisk!

Skrevet

Vi hadde kommet i den alderen hvor vi lurte på hvor babyer kommer fra. Venninna mi var da helt overbevist om at babyer ble til ved at foreldrene viste rompene sine til hverandre.

Jeg trodde at når man hadde kyssesyken ble man helt gal etter å kysse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...