mamman til snuppa+nurk i magen Skrevet 6. september 2008 #26 Skrevet 6. september 2008 Jeg også kjenner jeg blir irritert når jeg ser barnevogner med teppe forran åpningen. Jeg har aldri brukt det, og måtte si ifra at barnehagen ikke skulle gjøre det på min datter. Det var faktisk et lite barn som døde på et handlesenter i Akershus for mange år siden, av overoppheting og for lite oksygen i vogna. Det hang teppe forran åpningen, og ungen var godt kledd og lå i pose!
tyr86 :-) Skrevet 6. september 2008 #27 Skrevet 6. september 2008 Da var det kanskje mer pga at ungen var godt kledd å lå i en pose innendørs vell? Kan ikke se for meg at det hadde så mye med teppet å gjøre... Men å bli irritert over va andre gjør?? Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal bry seg så mye om andre.. Hva så om andre ikke gjør akkurat som deg?? Det er deres unge og deres valg, uten at andre skal legge seg oppi det.. Pass på dere selv, kommer langt med bare det skal du se;-)
nr.4 i oktober Skrevet 6. september 2008 #28 Skrevet 6. september 2008 Jeg har bestandig lagt helseteppe løst foran når barna har skullet sove ute i vogn og kommer til å fortsette med det, for å få det litt mørkt.Tror de får nok luft inni der så lenge man ikke stapper teppet inn og ned i alle sprekker altså. Dessuten har jeg kalesje med glidelåsåpning+ nett i bakkant, så mangel på luft er jeg ikke engstelig for.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 6. september 2008 #29 Skrevet 6. september 2008 Det kommer jo fortsatt oksygen inn i til babyen hvis det henger et helseteppe foran. Det er jo masse huller i det og relativt tynt. Selvfølgelig blir det litt mindre luftsirkulasjon, men kan jo umulig være skadelig.
Gjest Skrevet 6. september 2008 #30 Skrevet 6. september 2008 noe av det som gjør at man ikke anbefaler å ha helseteppe over vogna er at det er en av de teppene som holder best på varmen.. så det blir kjempe varmt inni vogna.. Jeg har vel en sjelden gang hengt noe over når han var liten i en kort periode.. bare til han har sovna .. men det kan jeg telle på en hånd.. kjøpte solskjerm til begge vognene .. og det fungerer bra for sola.. men hva andre gjør med sine unger og vogner.. kunne ikke brydd meg mindre... Ser jo bra stygt ut med de teppene hengende over vogna sånn også..
BabyBlue Skrevet 6. september 2008 #31 Skrevet 6. september 2008 Da er det ikke teppet det er noe galt med, men hue til den som triller vogna!! Når en går fra kulde og inn på et kjøpesenter så tar man vell av dyna, åpner posen, kler av dun jakke osv???? Å det går fint an å stikke armen å kjenne til ungen om den er varm. om hun/han hadde kledd av ungen sin litt så hadde det vell ikke gjort noe om teppet hang der. Å når det gjelder vogn...så bør man se litt på hvordan vogn man kjøper, mange av de vognene som de lager i dag kan man jo få klaus av, det er supertrangt, og det er liten åpning forran i de. Har jobbet mange år i barnehage, og er sjokkert over mange vogner....folk kjøper vogn pga trend, og utsene ikke pga fornuft mtp ungen som skal ligge oppi der.
BabyBlue Skrevet 6. september 2008 #32 Skrevet 6. september 2008 Da er det ikke teppet det er noe galt med, men hue til den som triller vogna!! Når en går fra kulde og inn på et kjøpesenter så tar man vell av dyna, åpner posen, kler av dun jakke osv???? Å det går fint an å stikke armen å kjenne til ungen om den er varm. om hun/han hadde kledd av ungen sin litt så hadde det vell ikke gjort noe om teppet hang der. Å når det gjelder vogn...så bør man se litt på hvordan vogn man kjøper, mange av de vognene som de lager i dag kan man jo få klaus av, det er supertrangt, og det er liten åpning forran i de. Har jobbet mange år i barnehage, og er sjokkert over mange vogner....folk kjøper vogn pga trend, og utsene ikke pga fornuft mtp ungen som skal ligge oppi der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå