Gå til innhold

Jeg har en teori, kan dere se om den stemmer?

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg tror at barn som blir født små, blir store når de vokser opp... og omvendt. Kan nevne hvorfor:

jeg ble født 3100, var lubben til jeg gikk på vgs, da este jeg ut (selvfølgelig min egen feil)

faren til jenta mi var født 2900, og var slank frem til konfirmasjonsalder, og er nå "god og rund"

Mamma er født 3160, og har alltid vært overvektig

Ei venninde av meg ble født 5200, og er en slank jente

Tanta til eldste ble født 3900, og er slank

Gubben ble født 4-ettellerannet, og er slank

Snuppa ble født 2800, og er foreløbig slank

Minsten ble født 3965, og er baby :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

må legge til at jeg ikke mener de blir FEITE, men at de har litt mere anlegg for å legge på seg....

Skrevet

jeg ble født 2500 og er vel vanlig, hehe... litt mamma mage!!!

brutter ble født 3900 og er slank

så mulig? hehe

Skrevet

Skeptisk. Både jeg og samboer var nesten 4 kg da vi ble født. Begge har anlegg for å legge på seg...

Skrevet

Typen min var 2700 når han ble født, er idag ganske slank!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, ser flere av vennindene mine også.. de som var små ved fødselen er "store" nå, mens de som ble født tett oppunder 4, og opp til 5 kg er VELDIG slanke.... Bare en luftig tanke altså :)

Skrevet

Jeg var over 4 kg da jeg ble født og har de siste 10 årene hatt noen kg for mye å dra på, men det er jo også min egen feil da. Men noen sylfide blir jeg aldri, har litt for runde former til det. Så din teori stemmer ikke med meg.. ;o)

Skrevet

hm jeg var 3200 da jeg ble født,alltid vært slank.

gubben var 3000(født litt tidlig),er stor nå å anlegg for å legge på seg.

gutten vår var 4810 da han ble født å er lang og slank nå,tror han blir som meg.gubbens familie har stor benbygning.

Skrevet

Hva regner du som små og store når det gjelder fødselsvekt?

Jeg var 3770 da jeg ble født, og har hele mitt liv (iallefall frem til dags dato) vært normalvektig (kall det gjerne slank om du vil).

Jenta mi var 3060 da hun ble født, og er idag +/- 11kg.

Ut ifra foreløpig vektøkning og de hun har å slektes på så tror jeg ikke hun blir overvektig.

Skrevet

var 3680 da jeg ble født, å var sinnsykt slank helt til jeg ble gravid :P

Nå er jeg nok normal :P

Skrevet

Jeg var født "stor" 52/3900. Som voksen er jeg 162/55.

Mannen min, han var født gigantisk, 5.5 kg og 55 lang.

Han er i dag 2 meter lang og veier tilsvarende.

Skrevet

Født 3100, har "alltid" vært tynn, og veldig slank i voksen alder, så jeg avkrefter vel teorien din... Beklager! Hehe. :)

Skrevet

Jeg var 4 kg ved fødsel, og har alltid vært veldig slank senere i livet.

Skrevet

jeg tviler veldig på at det er noen sammenheng her..

men når det er sagt, jeg var nesten 5 kg da jeg ble født. nå er jeg svært tynn

Skrevet

I vår familie har de fleste barna veid fra 2500 gram opp til 3800 gram. Tyngste var litt over 4000 gram. Ingen i familien vår er overvektige bortsett fra to av guttene som veide over 4000 gram ved fødsel.

Skrevet

Jeg var 2900 ved fødsel og har blitt litt større etter tennåra.

Mannen var 3500 og er normal i dag.

min bror var 3500 og er slank

Skrevet

Jeg var 3600 og er relativt slank

Broren min var vel ca 3900 og er tynn som ei fjøl

og lillesøs var 4800 og nokså slank (litt kraftigere beinbygning enn meg, men flat mage osv.)

Skrevet

Både søsteren min og jeg veide 2910 g når vi ble født, og vi er begge tynne nå også.

Skrevet

Jeg var vel rundt 3500 og er helt vanlig. Veier litt mer nå etter svangerskap pg fødsel for noen måneder siden, men jeg ser ikke overvektig ut.

Skrevet

Storesøstera mi var 1800 gram da hun ble født - overvektig + i dag

Jeg var 2700 gram da jeg ble født, alltid vært normalt slank

Broremann 2600 gram da han ble født - kraftig, men har har lavt aktivitetsnivå (lat....)

Gubben var 3500 gram da han ble født - undervektig

Mine små har vært på gjennomsnitts vekt da de ble født (3400 og 3700) og begge er slanke

Stedattera mi var 2900 da hun ble født, var veldig tykk som baby, men gikk til slank da hun begynte å gå

Skrevet

Har også hørt at små barn sliter mer med overvektsproblemer og helsa generelt enn store barn. Finnes helt sikkert noe forsknings på området, men hva resultatet av det er aner jeg ikke.

Var selv stor som nyfødt. Har bare fortsatt å være stor (veldig selvforskyldt da) så jeg stemmer ikke overens med teorien sin. Helsa mi derimot er det ikke noe galt med. Er så og si aldri syk, og er sterk i kroppen.

Skrevet

Tja.. vet ikke jeg...

Jeg var 3190 og er "normal"/på vei til å bli slank etter fødsel(=P) nå

Samboeren min var 4700 og er tynn

Broren hans var 3100 og er også tynn

Sønnen vår var 2440 og er en perfekt go'baby på 9,5 nå som han er straks 11 mnd.

Kusina hans var 1580 og er slank

Andre kusina var 3560 og er også slank

Storesøster var 3590 og er slank

Lillesøster var 4490 og er slank

Vet ikke om vi dro snittet ditt opp eller ned jeg? ;)

Skrevet

hehe, stemmer her iallfall :)

jeg, født 3300 - har tendens til å legge på meg hvis ikke jeg passer på - er i øyeblikket meget slank

søster: 4200 - tynn som en spiker

nesten-typen - 4000 - normal faktisk.

Skrevet

Har lest forskning som viser at høy fødselsvekt øker sjansen for overvekt senere i livet og at det er arveanlegg og foreldrenes matvaner som avhenger om barna blir slanke eller tykke..

Forøvrig veide jeg 3 kg og er slank

Mannen veide 5 kg og er også slank

Anlegg for å bli tykk har vel igunnen de fleste, det er jo bare å spise mer enn man forbrenner. Jeg er glad i mat og legger lett på meg, kunne glatt blitt tykk hvis jeg ikke passet på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...