Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 " Ja i dag har vi fått lønn, eller TRYGD da, så i dag skal vi ha shoppe-dag.....ELSKER å sjøpe klær til den lille, hun har masse klær liggende med lappen på enda..." ÆÆh...flere enn meg som tror de får litt for mye penger??? Det hadde aldri JEG hatt råd til, med mann og meg selv som jobber fulltid...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Den hørte jeg også.... Jaja, de har vel ikke hatt sånne summer på konto så ofte, så de føler seg vel litt rike;) De kommer fort nok ned på landjorda igjen.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Herregud! La nå de jentene være! Skjønner dere ikke at programmet blir klippet slik for å få dem til å se ut som idioter??
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Lite begavet du,og ikke mye voksen heller,det er ikke deg selv du beskriver da?
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #5 Skrevet 5. september 2008 Tror ikke de har for mye penger, bare for lite vett i hodet!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #6 Skrevet 5. september 2008 Lite begavet?Saklig. Det er bare det at jeg blir provosert av at JEG betaler skatt slik at alenemødre kan føre en livsstil som jeg selv aldri vil få råd til. Det kalles vel heller "å være reflektert" enn lite begavet.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #7 Skrevet 5. september 2008 hvem er det som aldri har gaatt paa den smellen selv da? naar man f.eks fikk sin foerste loenning, eller studielaan for foerste gang? man faar 10 000 paa konto og foeler man er rik... man lurer seg selv, det er det eneste... hun har vel sikkert ikke studielaan, huslaan etc. som du selv betaler ned paa? tror ikke de faar for mye penger... du kan jo sjekke satsene selv og se om to mennesker som jobber fulltid allikevel kommer bedre ut av det enn denne jenta!
Gerd-Johan Skrevet 5. september 2008 #9 Skrevet 5. september 2008 Jeg tror ikke at skatten du betaler går kun til alenemødre.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #10 Skrevet 5. september 2008 Eller hun som mente at melken kom ut i tre stråler fordi hun hadde hatt piericing i brystvorta. Haha.
Lille L Skrevet 5. september 2008 #11 Skrevet 5. september 2008 Vet du hva. Jeg også reagerte på det. Og jeg er en UNG og ALENE mamma. Men, jeg skal si deg en ting. Disse pengene som vi mottar er ikke så utrolig mye hvis du tenker over det, det er 20 000 i mnd som skal dekke ALT. Du og mannen din lever på 2 inntekter og dere har hverandre. Pengene blir borte når ungen fyller 3år og da står man alene. Man, skal betale leie, barnehageplass og div utgifter. Tror du ikke jeg hadde byttet alle pengene i verden for at pappaen til Leyla skal være ordentlig og hjelpe meg med henne og være en "familie mann" men den gang ei. Sånn er det ikke for hverken meg eller maria som uttalte det. Synes du skal tenke deg over to ganger om hva du skriver, fordi du har virkelig ikke peiling. Og som hun over her sier, så klipper de masse sammen når det er på tv. Kan hende hun sa det i en helt annen sammenheng.. Ikke vet jeg.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 5. september 2008 #12 Skrevet 5. september 2008 Unnskyld at jeg blander meg,men får du 20 000 kr i mnd uten å jobbe????
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #13 Skrevet 5. september 2008 Det er ikke teit å mene at melken flyter lettere, eller i tre stråler som det ble sagt her, på grunn av piercing i brystvorten. Det er helt naturlig. Du lager fler kanaler ut av brystvorten. Det KAN også skje at man tetter igjen melketilgang om man har arrvev og slikt. Det som derimot ER teit er å uttale seg bastant om noe du ikke en gang har giddet å sjekke opp.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #14 Skrevet 5. september 2008 Jeg er alene og får 18-19 tusen i mnd uten å jobbe. (har barna mine heltid alene..) Går skolen. Det er faktisk ikke så forbanna mye.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #15 Skrevet 5. september 2008 Jo, det er forbanna mye. For ikke å gjøre en dritt. Å ha ungene sine heltid? Hva pokker er det for argument?????? Håper NAV kikker innom her innimellom og kutter stønad til bla internettoppkobling. Er greit at skatten min går til folk som trenger det, men jeg trenger ikke vite ALT skjønner jeg..
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #16 Skrevet 6. september 2008 20 000 i mnd?? Det er mer enn hva jeg tjener når jeg jobber fulltid og har tre års høyskole!! Hmmmff......
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #17 Skrevet 6. september 2008 Jeg var alenemor i noen år, og det var nesten flaut hvor mye penger jeg mottok. Hadde vel ca 18000 og i tillegg fikk jeg bostøtte og støtte til banehagen og alltid en drøss med penger igjen på skatten (minimum 20000) bare fordi jeg var betegnet som fattig. Fikk to år skole når jeg gikk på overgangsstønad og, og den syntes jeg var grei. De burde ha mer krav til at alenemødre tar en utdanning eller ha noe å gå til. Jeg er i dag veldig takknemmelig for den hjelpen jeg fikk og er nå et produktivt medlem av samfunnet. De gjør det rett og slett FOR enklet å gå hjemme å surre og motta masse penger. Jeg hadde også muligheten til å være hjemme med sønnen min til han var to år, så jeg slapp å sende han i barnehagen da han var 1 år. Det var jeg også veldig glad for, men er veldig ydmyk ovenfor de som ikke er like heldige. Det er ikke et veldig godt argument at man har utgiftene til to som alenemødre, for det er nok av stønader som skal dekke den biten og. Det man får er MYE mer enn hva utgiftene tilsier. Og hva er den holdningen: jammen, det skulle bare mangle....? Syntes det er skumle holdninger ute og går i forhold til hvor godt alenemødre ar det her i landet.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #18 Skrevet 6. september 2008 Vet du, jeg har 16 500 utbetalt fra min jobb som krever tre års høyere utdanning hvor jeg er sjef for tre. Mitt barn er ikke født enda, men om jeg skulle bli alene vil jeg fremdeles tjene det samme med barnebidrag og barnetrygd. Det blir marginalt mer enn det du har, men jeg JOBBER likevel for pengene. Ikke misforstå, jeg mener ikke at små barn skal lide for at mødrene deres ble gravide FØR de hadde et livsgrunnlag. Derfor er jeg for at mine skattepenger skal gå til deg, men når du sier at det ikke er så forbanna mye synes jeg du skal tenke deg om. Du er heldig som får denne muligheten, og for å gå på skole er de mye penger. Om du har for lite kan du søke om lån fra lånekassen, det gjør vi vanlige dødelige når vi skal gå på skole.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. september 2008 #19 Skrevet 6. september 2008 hvor får dere disse pengene fra? jeg har 10800 som jeg betaler 1800 i skatt av. også får jeg 2000 i barnebidrag (men de vet man aldri når eller om kommer) også 2300 i dobbelbarnetrydg og småbarnstilleg. i tillegg får jeg måneskort sånn at jeg kan komme meg på skolen. og 900 fordi jeg er mamma og går på skole det er 14 200 kr. som skal gå til bil, husleie, barnehage, mat, klær osv. det er ikke fett.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #20 Skrevet 6. september 2008 Da hadde du bedre råd enn oss, vi er to med høyere utdanning og gode jobber. Ikke har vi bil heller. Men når tulla vår blir ett år krever det sparing og mye planlegging fra vår side om en av oss skal kunne være hjemme i 6mnd ekstra. Et år kan vi glemme.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #21 Skrevet 6. september 2008 mortilgunnar86% Du kan søke om bostøtte. det er søknadsskjemaer på husbankens hjemmesider. Du har krav på stønad til barnetilsyn. det er på ca 35% av utgiftene til barnehage hvis jeg ikke tar feil. Jeg fikk utbetalt (altså etter skatt) mellom 11 og 12tusen (mulig du har fått feil overgangsstønad eller du trekkes feil i skatt?) Husker ikke hvor mye skatt de trakk. Når jeg tenker meg om var det vel 18ooo jeg hadde når jeg mottok kontantstøtte kanskej...
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #22 Skrevet 6. september 2008 Det som er synd er at ikke flere benytter seg av den skolegangen som man faktisk blir betalt for å ta, for å øke muligheten til å gi seg og barne sitt et bedre livsgrunnlag. Jeg er noe eldre enn sikkert mange her, men jeg husker faktisk at man kunne gå hjemme på alenemorstønader til barnet var 12 år. Kjenner mang en dame som fikk seg en attpåklatt fordi de rett og slett ikke visste hvor de skulle gjøre av seg når barna ble så store at de måtte lete etter en jobb etter å ha vært hjemme i 12 år! Men da var ikke stønadene så høye som nå, da.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. september 2008 #23 Skrevet 6. september 2008 jeg får ikke bostøtte fordi jeg leier av foreldrene mine. barnetilsyn får jeg sikkert etter vært, alt tar bare en milion år på nav her, det er. og i følge nav sine sider er full overganstønad 10831 kr så den er nok riktig http://www.nav.no/page?id=333
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. september 2008 #24 Skrevet 6. september 2008 stønadene var vel like høye i forhold til indeksen etter som jeg har forstått. også hadde de et helt annet bidragsystem som ga mor prosenter av fars lønn. tanta mi fikk 10 000 i bidrag i måneden av den ene av de to fedrene... men det var jo mange som ikke kom godt ut også
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #25 Skrevet 6. september 2008 Oj, dette vare litt skremmende.. En ting er at alenemødre får en del penger. De som vil, klarer å få en god slump penger hver mnd... Det som er skremmende er den "det skulle bare mangle"-holdningen.. Dere fortjener det liksom???? eg har fireåring høyskole sitter ikk igjen med så mye penger hver mnd.. Og JA, det provoserte meg skikkelig at ei ung jypling av ei jente skal ut på shopping med trygdepengene sine. Penger som skattebetalere er med på å finansiere, og som hun shopper opp!!!!! Nei, det er greit at man er ung og naiv, men dett er dimmskap på høyt nivå, og jeg har lite forståelse for at så mange forsvarer slik tankegang... Umodenhet, kalles det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå