Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir helt feil å sammenligne det å ta seg et par kopper kaffe med det å drikke alkohol og røyke. Denne sammenligningen får du stå for selv for helsemyndighetene gjør det ikke. Virker veldig overdrevent av deg å ta så hardt i ang et par kopper kaffe. Dessuten insinuerer du at de som tar seg litt kaffe mangler viljestyrke. - Det synes jeg kan virke utrolig frekt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår kaffemaskin (på jobb) er cappucinoen bare en halv kopp vanlig kaffe blandet med en halv kopp pisket melkepulver og vann, men det kan jo være forskjellig andre steder ja.

Men det er langt i fra verdens beste cappucino (tvert imot;)

Skrevet

drikker caffemocca iblandt jeg da og te,men det gjør jo ikke noe det da.3 4 kopper te disse dagene da.dilla på det nå så.

Skrevet

Leste litt lengre ned/opp her at om man drakk en kopp kaffe latte med lettmelk hver dag, så ville man legge på seg 6 kilo i løpet av et år..

Jeg drikker jo nesten en liter H-melk hver dag og kanskje en kopp kaffe latte også (med h-melk i!!).. Hvor mye burde egentlig jeg ha lagt på meg i løpet av et år? Jeg mener.. 1 liter H.melk er jo egentlig mye om jeg skal telle kalorier.. Men det er jo så utrolig godt da. Fikk nesten litt fårlig samvittighet her.

Skrevet

Ikke overraskende ble påstanden om at "man legger på seg 6 kg i løpet av et år på å drikke kopp kaffe latte" mest kommenterte på denne tråden :-)

For meg blir det nokså fremmed tanke å skulle bekymre seg for å muligens legge på seg av lettmelk, eller attpåtil få dårlig samvittighet for å drikke H-melk og en kopp kaffe latte pr dag.

Jeg sluttet å røyke når jeg ble gravid og føler meg kjempe flink (selv om det selvfølgelig bare skulle mangle). Jeg drikker et halvt glass rødvin en sjelden gang og er lykkelig for det (har ordentlig sug på rødvin av alle ting. Legen min sier at det er helt greit å drikke 1/2 glass en sjelden gang). Par kopper kaffe blir det også. Og masse sjokolade og frukt (helt uten dårlig samvittighet). Derimot har jeg ikke hatt toksoplasmose og er nokså nøye på kjøtt, oster og hygiene (har katt). Ble nylig kalt "hysterisk" selv i en tråd p.g.a. mine spørsmål om pasteurisert parmesan. Vi har alle vårt :-)) Lykke til jenter

Skrevet

Synes det ser ut som om du har en avbalansert og sunn instilling, my21. Er i grunnen trist å lese om folk som prøver å skremme andre med å fortelle hva de kan legge på seg av ditt og datt. Skjønner ikke hva som er vitsen med det? -Kan jo likegodt si: obs, folkens, man legger på seg av å spise...

Skrevet

Å herregud da, nå må dere gi dere. Som jeg har skrevet lengre oppe her så var infoen om at man legger på seg av daglig inntak av kaffe latte ment som en kuriositet, ikke noe mer enn det.

Jeg driter da i hvor mye folk legger på seg, sist svangerskap la jeg på meg over 20 kg selv liksom. Det var bare noe jeg leste i et blad som jeg syns var interessant.

*himle*

Skrevet

Det er helt greit at du skrev dette som en kuriositet. Men du må tåle å få tilbakemeldinger når du først skriver her.

Jeg må få lov til å si at jeg synes det er litt trist å lese om hva man evt legger på seg av en daglig kaffelatte fordi dette kan minne om en ekstrem vektfokusering (som ikke alle har godt av).

Såpass takhøyde er det vel her inne, eller hva? :-)

Skrevet

Da må det jo være takhøyde for at man skriver om ting som kan FORHINDRE uønsket vektoppgang også, eller hva ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...