beee Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Jeg drikker en kaffe latte hver morgen.......Da jeg var på UL i forrige uke var lille gutten helt vill i magen, fikk en liten tanke om at kanskje var kaffen jeg akkurat hadde drukket som gjorde ham urolig.....
Oj, en baby!! :-) Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Jeg nyter et et par gode kopper kaffe hver morgen. Kanskje en til i løpet av dagen. Ingenting er som en skikkelig kopp kaffe å starte dagen med! (og, ja, jeg kjenner godt til anbefalingene og holder meg innenfor de). Veldig mange opplever forresten at babyen er svært aktiv på ul. Vær glad for at den er aktiv, du! :-)
"Liten" lykke Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Jeg drikker kanskje en kopp i måneden. Savner det virkelig, men klarer bare ikke smaken når jeg får det. Kan være koffeinen han reagerte på. Men nå er det ikke farlig å drikke kaffe. I alle fall ikke den ene koppen med latte hver morgen. I følge anbefalningene så er 1-2 kopper om dagen greit. Gratulerer med gutt i magen. Venter gutt selv også!
Maya_1 Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 Drakk ikke en eneste kopp de fire første månedene, men det var fordi jeg var så kvalm, og tålte ikke lukten av kaffe. Det har bedret seg nå, og kaffetørsten er kommet tilbake. Klarer ikke vanlig kaffe, så det går på cappucino, men det er til gjengjeld veldig godt om dagen. (Siden den inneholder kun halvparten kaffe, så har jeg økt tillatt daglig dose fra to til fire kopperm, jippi mer kaffe;) Kjenner det begynner å bli "hardt" å holde seg til kvoten, og fått lyst på vanlig kaffe også..
MintCondition Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 Som Maya_1 over her så taklet jeg ikke lukta av kaffe en agng de 4 første mnd, men nå kan jeg ta en kopp i ny og ne. Holder meg til vanlig svart kaffe med kaffefløte oppi jeg da, styrer unna kaffe latte etc. Mest pga de ekstra kiloene som ligger i slikt. Visste du at om du drikker én kaffe latte med vanlig lettmelk hver dag i et år, så legger du på deg 6 kg? Ikke at jeg er vekt-hysteriker, men verdt å tenke på...
Oj, en baby!! :-) Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Kommentar til det å legge på seg av én kaffelatte: det kommer jo helt an på mat- og drikkeinntak forøvrig! Man legger på seg av det meste om man får for mye... La nå de som nyter en latte få gjøre det uten å komme med vektsnakk. Svart kaffe for meg, takk! :-)
Maya_1 Skrevet 4. september 2008 #7 Skrevet 4. september 2008 Det har jeg tenkt på, men det forklarer ikke hvorfor jeg gikk opp så grusomt mange kiloer de første månedene jeg IKKE drakk kaffe, mens jeg knapt har gått opp noen siden så det er nok ingen regel.
beee Skrevet 4. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. september 2008 Jeg lager kaffe latte hjemme selv med skummet melk så er ikke bekymret for kilo mht det;) svart kaffe har jeg aldri likt..
edvina har fått en gutt Skrevet 4. september 2008 #9 Skrevet 4. september 2008 beklager å si dette, men kaffefløte inneholder 119 kcal/100g og vil nok gi deg mer kalorier enn kaffelatte f.eks laget med lettmelk eller skummet? Selv om du kanskje ikke bruker like mye fløte oppi? Bruker du skummet i kaffelatten kan du nesten ha 4 ganger så mye melk oppi for å nå samme kalorimengde selv helmelk kan du nesten dobblemengden i forhold til kaffefløte. Bare et tips:)
Gjest Skrevet 4. september 2008 #10 Skrevet 4. september 2008 Niks... Er egentlig skikkelig kaffekjærring, men orker ikke tanken på det akkurat nå. Sånn var det hele forrige svangerskap også. Rart, dagen etter jeg fødte storkoste jeg meg med kaffe;-) Vanlig med masse liv i magen. Kos deg med både kaffen og magen;-)
verysoon Skrevet 4. september 2008 #11 Skrevet 4. september 2008 Er overbevist om at litt kaffe ikke skader! Alt med måte så klart, men 2-3 kopper i løpet av dagen tror jeg ikke er noe problem. Jeg drikker alltid en kopp om morgenen, og et par kopper til utover dagen. Er i uke 32 og babyen har det så fint atte
MintCondition Skrevet 4. september 2008 #12 Skrevet 4. september 2008 Det med 6kg pluss er basert på at du spiser og trener som vanlig, men i tillegg drikker en kaffe latte pr dag. Og det var ikke ment som vekt-pes, men som en kuriositet. Jeg gir virkelig f i hvor mye og hvorfor andre folk legger på seg
MintCondition Skrevet 4. september 2008 #13 Skrevet 4. september 2008 Nå har man generelt mindre kaffefløte oppi en kopp kaffe en melk i en latte da Uten at jeg uansett teller noen kalorier når jeg er gravid.
stinky-monkey Skrevet 4. september 2008 #14 Skrevet 4. september 2008 Jeg er SKIKKELIG kaffekjerring, og drikker nok litt for mye kaffe hver dag. Det blir vel rundt 4 kopper tenker jeg. Drikker svart kaffe. Burde skamme meg, som overgår den anbefalte dagsdosen :-( Men kaffe er jo bare såååååå godt ;-) Klarer meg ikke uten jeg....
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 4. september 2008 #15 Skrevet 4. september 2008 Har aldri drukket kaffe så det er jo greit hehe.. men en kopp te eller to i løpet av dagen er godt.. men drakk ikke noe av det heller de første 4 mnd, bare kastet opp...
Giinaღ Skrevet 4. september 2008 #16 Skrevet 4. september 2008 Før jeg ble gravid var jeg kaffoman... Orket ikke tanken på kaffe de 3 første mnd, men lysten er tilbake. Heldigvis ikke like sterk som før jeg ble graivd. Drikker 1-2 kommer per dag nå. Høres rart ut at man legger på seg 6 ekstra kilo i året av ETT glass lettmelk, synes jeg, men..... Er du sikker på at det ikke er helmelk el fløte de tenker på da + sukker?
MintCondition Skrevet 4. september 2008 #17 Skrevet 4. september 2008 Det er jo hele kaffegreia med sukker og alt. Mulig det var med helmelk for alt jeg husker også Det var uansett ikke meninga at de 6kg skulle være et STORT tema i denne tråden, var noe jeg leste i et blad her for et par uker siden, haha.
LinnPinn | Høygravid | Skrevet 4. september 2008 #18 Skrevet 4. september 2008 Jeg var helt gal etter kaffe de første mnd i svangerskapet jeg! Det var lyspunktet hver morgen, hehe. Men nå er jeg i uke 17, og orker så vidt en kopp innimellom.
Gjøkeredet③ Skrevet 4. september 2008 #19 Skrevet 4. september 2008 Jeg liker ikke kaffe... Det lukter jo helt himmelsk, men har bare aldri likt det liksom Blir kanskje en mocca i ny og ne når jeg er på kafe.. Ellers så blir det te..
helene0: jan09+jun11 Skrevet 4. september 2008 #20 Skrevet 4. september 2008 Jeg drikker 1-2 kopper kaffe når jeg først drikker kaffe. Er ikke hver dag jeg har lyst på. Om jeg har lyst på mer tar jeg koffeinfri kaffe. (Har fått en god en som er i hele bønner som jeg kverner hjemme selv. Smaker nesten like digg som vanlig)
Lucky41 Skrevet 4. september 2008 #21 Skrevet 4. september 2008 Spørsmål til heleneO: Hvor har du kjøpt gode koffeinfrie bønner? Jeg har kjøpt i et par forskjellige kaffebutikker i Oslo, men syntes de var beske på smak. Har smakt koffeinfri fra Illy (verdens beste espresso!), men finner det ikke i noen butikker jeg har vært i! Jeg vet jo at man kan drikke 1-2 kopper pr dag, men samtidig er koffein ett av de stoffene som passerer morkaken og går inn i fosteret, så jeg foretrekker å holde meg unna. Drikker bare kaffe når jeg er på besøk hos folk (orker ikke å bli oppfattet som "vanskelig"), mens hjemme går det i rooibush-te og koffeinfri kaffe.
Pappalille Skrevet 4. september 2008 #22 Skrevet 4. september 2008 Drikker koffeinfri frysetørret kaffe jeg. Ikke akkurat gourmet, men godt nok for meg. Jeg tar med meg et lite glass når vi drar på besøk, og føler meg skikkelig hysterisk ;-) Det får så være =)
Nikkan Skrevet 4. september 2008 #23 Skrevet 4. september 2008 Jeg synes også kaffe er kjempegodt men legen min sa at det ikke var bra med mere en 2 kopper pr.dag fordi det kan hemme fosterets vekst. Og da sluttet jeg med det med en gang, hvorfor gjøre noe som ikke er bra for barnet??? Vi må da klare å ha litt viljestyrke når det gjelder barnets helse. Samme som røyking og alkohol egentlig, vet det kan være vanskelig for noen, men med litt viljestyrke tror jeg alle klarer det, det er jo bare snakk om 9 mnd!!
en av hver Skrevet 4. september 2008 #24 Skrevet 4. september 2008 Ingen kaffe første trimester, det var bare SÅ kvalmt. Nå liker jeg det endelig igjen, men drikker bare cappuchino med sukker, eller vanlig traktekaffe med sukker og melk hvis det er det eneste tilgjengelige. 2-3 krus om dagen (eller, kaster ofte ut en god slump som er blitt kald). Vanligvis drikker jeg svart kaffe uten sukker, men nå skal jeg faen meg få kose meg med EN "synd". Nok annet å holde seg unna.. Er 23+3, har gått opp tre kg, så det sukkeret inntas med god samvittighet. Og ihvertfall melka..
Nea og juniors mamma Skrevet 4. september 2008 #25 Skrevet 4. september 2008 Jeg kjøpte Illys koffeinfrie espressokaffe til maskinen hjemme. Den smaker fortreffelig Har etter de kritiske 12 ukene tillatt meg en "ekte" latte når jeg er på kafé, ellers går det i koffri og grønn te. Til deg som tror cappuchino en en halv kopp og dermed mindre koffein......? Beklager å måtte si at den faktisk er laget på espresso som har like mye om ikke mer koffein som vanlig kaffe Men vil ikke ødelegge gleden, kaffe er vel ikke det verste en vordende mamma kan helle i seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå