Gå til innhold

Lar virkelig folk babyene sine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det med katt som kveler babyer er en "urban myth", vis meg et bevis, en artikkel en statistikk på at dette hender!

Så innlegget over her er typisk BIM skrekk, et eksempel på ting som hender nabo, kusine, en på jobben men som aldri har rammet i første person. Det er så patetisk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I verste fall ja.....man vet aldri, så jeg hadde aldri gjort det. Nå er jo alle cafèr røykfri så da ser jeg ikke noe problem med å enten ta med ungen, vogna eller vognbagen inn.

Alltid gjort det selv, hender at ugler også går på cafè ;-)

Skrevet

Har satt fra meg vogna utenfor kafe et par ganger (fordi jeg ikke kunne ta med inn), men jeg så hele tida vogna fra vinduet. Følte meg litt tense allikevel...

En gang utenfor en butikk jeg ikke kom inn med vogn helelr. Da fløy jeg frem og tilbake til vinduet for å sjekke...

Skrevet

nå er det jo ikke akkurat sånn at katt hopper opp til babyn tar kvæletak og klemmer til, kattene legger seg på ansiktet fordi det er godt og varmt der. Tenker man seg litt om så kan man faktisk skjønne at dette er helt logisk. Vi har selv hatt en del katter, og hadde ikke vi vært nøye med å jage vekk, passe på, og ha over nett kunne det faktisk gått gærent her også.

Jeg mener ikke at katt er livsfarlig å ha i nærhet av baby, det går helt fint hvis man tar forhåndsregler akkurat som alt annet her i verden:)

Skrevet

Og for min del hjelper ikke statestikker og odds, for livet er uforutsigbart. Selv om sjansen er liten for å kræsje på visse strekkninger ( feks i ei gate med 30sone) så lar vi vel alikevel ikke barna sitte usikret?

Man lar heller ikke barn sitte alene i bilen, selv om sjansen er liten for at det skjer noe. For det KAN skje noe.

Skrevet

Har ikke det problemet. Sitter ute på cafe, aldri inne. Så vogna er alltid nesten rett ved siden av. Og den cafeen jeg er på er så koslig med masse varmelamper og pledd, og når vinteren kommer bygger dem opp en slags vegg rundt en del av uteområde så det går ann å sitte ute da å.

Skrevet

Jo, jeg lar gutten vår sitte i fanget mitt og "styre" de 50 meterne fra postkassa til huset og han får også sitte alene i bilen, så lenge tenningen er av og jeg har nøkkelen.

Vi er nok relativt forskjellige. Jeg orker ikke å gå og tenke på alt som kan skje. Da hadde jeg ikke turt å jobbe engang, for jeg har jo strengt tatt ikke kontroll på hva som skjer når jeg er på jobben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...