Gå til innhold

Lar virkelig folk babyene sine

Anbefalte innlegg

Skrevet

ligge i vogna å sove utenfor kafeer og resturanter??

Leste det i et annet innlegg her og er sjokkert! Kunne ALDRI forlate babyen min!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå bor jeg på bygda da og ja det gjør vi. Setter vognene utenfor vinduet og setter oss ved bordet innenfor så vi ser de hele tiden. Har og babycall ute slik at vi hører om de våkner. Hadde nok ikke turt det midt i storbyen da...

Skrevet

Jeg lar heller ikke ungen min sove i vogna si alene når jeg er inne på kafeer eller noe. Kunne slfri ha gjort det heller, jeg lar jo ikke ungen min sove uten for huset engang viss jeg er inne. Dette er fordi jeg har opplevd en skrekk historie da.

Skrevet

NEI det hadde jeg aldri gjort.. MEN ser desverre at mangen gjør det i byen her, har faktisk hendt at folk har tittet innom cafeen og spurt hvem sin baby som gråter..så tilog med ei vogn med baby i,satt utenfor en frisørsalong her om dagen..lurer på hva visse folk tenker med..

Skrevet

Jeg bor i TrHeim, og her ser man ofte barnevogner stå alene utenfor kafevinduer. Da regner jeg med at mor eller far sitter ved det vinduet, og at barnet ikke ligger ubevoktet. Men personlig hadde jeg ikke klart det.

Husker en gang jeg var i byen med min da nyfødte baby i vogn, og måtte innom gullsmeden og hente et armbånd som var justert. Det var kun en sånn bratt, smal liten murtrapp og døren gikk utover slik at det ble umulig å dra med opp og inn vognen.

De minuttene jeg var inne mens vogna sto utenfor er de LENGSTE i mitt liv! Svetten hagla fra panna, og jeg tror det er det nærmeste jeg har vært et nervøst sammenbrudd! Skal love deg jeg var rask ute av døra når jeg var ferdig:-D

Skrevet

Kan jeg spørre hvilke skrekkhistorie du har opplevd??

Skrevet

Ja det gjør jeg. Følger selvfølgelig med!

Skrevet

Skrekkhistorien er at naboen min gjordet det med babyen sin (h*n sov i vognen sin utenfor huset og moren var inne) Og når hun kom ut igjen hadde katten dems lagt seg oppa ansiktet til babyen å kvalt den.

Så jeg har blitt litt skremt å passet ekstra godt på.

Skrevet

Jeg har faktisk aldri sett noen som har satt vognen sin utenfor kafe, for så å snu ryggen til den. Det jeg derimot har sett og gjort, er å la vognen med sovende baby stå utenfor vinduet jeg sitter i, og det er da helt ufarlig.

Skrevet

Derfor bruker man innsekts- eller kattenett...

Skrevet

Jeg har aldri gjort det, men så er jeg såpass hønemor at jeg ikke turte å la ungen ligge på terassen vår uten tilsyn engang da.

Skrevet

Bare lurer, hva er det dere er så redde for? Dere vet jo at sansynligheten for at ulykker skjer er ganske liten stort sett, og at det ikke hjelper å ha falkeblikket sitt festet i ungen hele tiden.

Skjer ting så skjer ting!

Ingenting som irriterer meg mer enn mødre som må ha full kontroll på ungen til enhver tid, aaaaldri ville latt pappaen reist bort med h*n noen dager bla bla bla... Hva med å slappe av litt?

Skrevet

Det er fullstendig normalt å la ungen sove utenfor et kafevindu, når man sitter rett innefor. Det er mye mere skummelt at noen ikke tørre det. Bevitner syklig og overbeskyttende adferd. Det er sånne mødre som ikke kan hente posten mens ungen sover inne og bruker babycall når dem går på dass.

Skrevet

Jeg synes kanskje heller det virker litt snålt å sitte med nakken vridd for å følge med på vogna mens man sitter og egentlig skal prate med andre voksne (jeg antar det er derfor andre går på kafe, det er i hvertfall hvorfor jeg gjør det).

Skrevet

Hvis man skal være så hysterisk for at noe skal skje, så bør man jammen begynne å spille lotto. Oddsen for å vinne milliongevinst er større enn at noen skal stikke av med babyen. Og kattehistorien over her.. vandrehistorie på internett, eller?

Stakkars unger. Håper dere slipper dem av syne når de blir 19 og skal flytte på hybel og ikke kan skjære brødskivene sine selv..

Skrevet

Det finnes så mange gale mennesker der ute. Tror nok jeg hadde tatt med babyen inn, ja.

Skrevet

jeg er også en av dem som heller ikke ville latt baby`n ligget aleine i vogna ute i storby. Om oddsen er aldri så liten så er det likevel en odds å ta bare for at mor skal sitte inne og skravle og drikke kaffelatte.

Det med kattehistorien er nok sann, jeg har lest om problemet, hørt om det og snakket med helsesøster når det gjelder katt og baby.

Selvfølgelig sier jeg ikke at man trenger å bli helt hysterisk, man kan bruke nett for katt og insekter, men å sette barnet aleine i ei vogn på gata utenfor et kafevindu det klarer jeg bare ikke. Føler at jeg mister litt kontroll over barnet, som også er så lite at det verken kan snakke eller gjøre noe annet en å bare ligge der.

Det er stor forskjell på barn som begynner å bli store, som kan snakke, utrykke seg selv og vite at man ikke skal være med fremmede hjem.

Syns nesten det er verre med mødre som er helt ukritisk

Skrevet

Nå bor jeg i en liten by, men jeg også har satt barnevogna på utsiden av viduet da jeg har vært på kafe hvis babyen sover og er kledd for å ligge i vogna ute. Det er da mye værre å dra vogna inn i varmen! Setter selvfølgelig vogna slik at jeg kan se inn i den fra der jeg sitter inne på kafeen.

Begge mine barn har også sovet i vogna si ute året rundt her hjemme i hagen. enten under et åpent vindu eller på utsiden av stuevinduet der jeg sitter mest. Bruker nett sommer som vinter pga "fare" for katter.

Skrevet

Jeg ser ikke noe galt i det så lenge man sitter rett innenfor og ser babyen i vogna. Har gjort det selv, i en ganske stor by.

Og babyen min har også sovet i hagen, bak huset og med babycall og nett-

Skrevet

Føler meg ganske trygg når jeg glor rett ned i vogna fra vinduet i tillegg til at jeg bruker babycallen.

Finnes en del steder her i byen hvor man ikke kan ta med vogna inn, men som faktisk har holdt av bord og vognplasseringsplass til folk med barn.

Gjorde det kanskje 3 - 4 ganger i løpet av permisjonstiden, og ser at det er veldig populære kaféer.

Skulle vært flere av dem!!!

Skrevet

Hvis man setter vogna utenfor vinduet og selv sitter på andre siden så man har fullt oppsyn, så ser jeg virkelig ikke problemet. Jeg vil ikke akkurat si at det er å forlate barnet sitt.

Skrevet

¨Nei...selv ikke om jeg bort på landet... Synes ikke det er helt trygt. Vet aldri. På et senter i byen her ( kr.sund er en liten by) så prøvde ei dame å stikke av med en barnevogn....med unge i ja.

Skrevet

Så du mener at hvis du satt og så på vogna gjennom vinduet og noen kom og tok den, så hadde du ikke rukket å stanse dem? Treiga ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...