Gå til innhold

Hvor har dere kjøpt lammeskinn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kaisers lammeskinn koster 499,- nytt på Lilleprinsen.no.

549,- på barnashage.no (hvor min søster kjøpte det;) Veiledende pris er 800,-.

Chellbell:

Du sier at du står mellom babyshop og kaiser. Sjekk ut om de fra babyshop er behandlet/bleket med kjemikalier som kan være skadelig for barnet (ref lilleprinsen).... Hvis du er opptatt av sånt da;) Ofte så er de "billige" det. En indikasjon er i hvert fall hvis de er helt hvite.

http://www.lilleprinsen.no/product/453934/_Kaiser_Medisinsk_lammeskinn_90-100_cm.html

Det virker som om de fra Nøstebarn og Kaiser er det samme. Ubehandlet merinoull med LANOLIN. Kaisers er billigst til 499,- hos lilleprinsen, mot Nøstebarn sitt til 800 kr...

Gleder meg til å bruke mitt skinn! Jeg skal også ligge på det nå fram mot fødsel,- godt tips!

Lykke til med kjøpet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til girlygirl83.

Jeg tror nok du vil gjøre lurt i å ta investeringen det er å kjøpe lammeull fremfor myke teppe. Det er ikke helt mykheten som gjør det så godt for babyen din, Men lammeull regulerer temperaturen selv, slik at det puster og blir ikke klamt slik som teppene som stenger inne luften rundt barnet ditt. Det er gjort en rekke undersøkelser på dette, og barna sover bedre og holder seg friskere enn barn som ikke får sove på lammeskinn.

Det er mye som er uhumant i dag, jeg tror vi skal være glad vi ikke vet alt. Jeg elsker dyr, men jeg ønsker også det beste for barnet mitt og vil at det skal ha de beste forutsettningene for en god start på livet, og da får min baby sove på lammeskinn. Så håper jeg bare det er gjort på rett vis i forhold til dyret. Dette er uansett noe som er utenfor vår kontroll..

Skrevet

Kort om Merino Lammeull.

Spedbarn sover bedre, legger hurtigere på seg og gråter mindre når de ligger på lammeskinn, viser en underøskelse ved Cambridge Maternity Hospital i England.

Merinolammeskinn er spesialpreparert for bruk til baby, fri for alle rester av stoffer brukt under garvingen (behandlingen). Merinosauen har en langt finere og mykere ull og tettere pels enn alle andre kjente saueraser, og er derfor perfekt til soveskinn. Pelsen klippes i jevn høyde, det er viktig for at ullfibrene skal gi fast og god støtte for kroppen (ikke for mykt), minst mulig friksjon mot huden og samtidig sikre et isolerende luftlag under barnet. Jevn pelshøyde hindrer også at barnet for ullhår inn i munnen. Skinn isolerer både mot varme og kulde, og brukes hele året. Små uhell tørkes av med en fuktig klut, ellers skal skinnet kun luftes og ristes. Ullens innhold av lanolin virker bakteriehemmende, og skinnet vaskes derfor sjelden.

Skrevet

Til Mama 73: Jeg har kjøpt en Kaiser lammeskinnsPOSE, og de koster rundt 2000 (1600 på lilleprinsen)..

Men lurer fortsatt, har dere tenkt å bruke lammeskinn i senga om natta??

Skrevet

Til Mama 73: Jeg har kjøpt en Kaiser lammeskinnsPOSE, og de koster rundt 2000 (1600 på lilleprinsen)..

Skrevet

Skrevet

Som skrevet over er det bevist at lammeullet gir barnet bedre nattesøvn, og det regulerer temperaturen om natten slik at det hverken blir for varmt eller kaldt for din lille baby. Det er lettere for barn som har jevn fin temperatur å holde seg friske, så LETT lammeull om natten.

Skrevet

Oi... en ting til...Merino ullet sies at skal være belagt med noe som holder midd unna...

Skrevet

Er det noen som har prøvd teutonia lammeull til vogn ??

Det er formet som baggen i en vogn... Syntest at det såg greit ut, men vet jo ikke noe om kvaliteten på det osv....

Har kjøpt et lammeskinn på baby butikk for ca 500 kr, men vurderer å bytte det med teutonia skinnet... Siden det passer bedre i vognen ???

Hva tror dere ? Og der er laget til for seler også, sånn man kan bare skjære hull der selene i vognen skal være...

Skrevet

Men, dere som skal la bebisen sove på lammeskinn om natten, bruker dere ikke tisselaken da eller?

Skrevet

Denne gangen blir lammeskinnet fra nøstebarn liggende på loftet. Liker ikke skinn og syns det dyre oppskrytte lammeskinnet er det mest bortkastete jeg kjøpte av barneustyr. På en god andreplass kom ringslynga fra babyslynga, fikk det ikke til. Var ikke helt postiv til å bruke skinn til babyen i utgangspunktet, men ble revet med av alt snakket her på bim.

Jeg er visst ikke noe naturmenneske.

Jeg har aldri brukt tisselaken til babyen. Brukte til meg selv før fødselen, hadde det under inni trekket til overmadrassen i tilfelle vannet skulle gå. Men det ble grusomt klamt. Jeg bruker overmadrass fra www.dry.no da slipper slipper man at noe trekker ned i madrassen + at det ikke blir klamt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...