ChellBell - har født! Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Jeg vet at Bånsull sin skal være superbra, men er det noen andre dere kan anbefale også? Hva med Kaiser Medisinsk lammeskinn? (lilleprinsen) eller fra Babyhuset?
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Har hørt om nøstebarn og bånsull. Jeg har ikek kjøpt sånn stort skinn siden han skal sove med meg. Men kjøpt kaiser til å ha i vogna.
mamarama og lille banan Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 jeg har kjøpt et korthåret lammeskinn på barnas hus. jeg tror jeg betalte 299; for det
ajate *høygravid* Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Jeg har kjøpt saueskinn fra Ikea.
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Jeg har kjøpt lammeskinn fra Babyshop, 299kr. De har både kort- og langhåret.
LadyBlackJack Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Har bestilt ett korthåret et på toffeliten.no,var -40% og kostet da 299kr
Sitronelle Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 Kjøpte på babyshop for 299. Det er korthåret. Korthåret er visst anbefalt til å sove på for de helt små...Langhåret kan de lett synke langt ned i...Vasket forresten et gammelt et jeg hadde liggende også på 30 grader og ullprogram og ullsåpe. Den ble kjempefin
Hemina Skrevet 3. september 2008 #8 Skrevet 3. september 2008 Vi har kjøpt lammeskinn og masse annet babyutstyr på www.lilleprinsen.no En KJEMPEFIN nettbutikk med mange ting som en trenger, og som viser seg å være en god del billigere enn andre steder. Kjempe hyggelig sørvis og super rask levering! Anbefales veldig!!! =D
minbabylykke Skrevet 3. september 2008 #9 Skrevet 3. september 2008 Jeg har kjøpt det deiligste stykke lammeskinn fra nøstebarn. Merino ull, koster 790,- Det har vistnok blitt gjort en rekke undersøkelser på dette merino ullet og det skal ha blitt sagt at dette skal være det beste for barnet. Dette gjaldt da søvn, sykdom, temperatur, osv osv. Fikk også tips om at jeg skal ligge på lammeullet ca 4 uker før fødsel, og at barnet da vil føle trygghet og sove bedre, og lengre pga av lukten av meg på lammeskinnet. Viktig med god søvn fra starten av...
NormaJean Skrevet 3. september 2008 #10 Skrevet 3. september 2008 kjøpte korthåret lammskinn til 299kr på babyshop. syns det er veldig fint og tror det vil gjøre nytten;)
mama73 m/tre søte små Skrevet 3. september 2008 #11 Skrevet 3. september 2008 Jeg har fått lammeskinn i gave (Kaisers medisinske lammeskinn). Ønsket meg først fra Nøstebarn, men dette skal være det samme, og til en litt billigere penge. Husk at de "billige" skinnene fra IKEA og Barnas hus er behandlet med kjemikalier og er ikke lenger naturlig og selvrensende som de fra Nøstebarn og Kaiser. De fra Nøstebarn og Kaiser er selvrensende og smussavstøtende pga. naturlig lanolin. Flekker og smuss kan fjernes med fuktig klut, eller børsting. Bør ristes ofte og henges ute til lufting. Kan vaskes på 30 grader på ullvaskprogram med spesial ullvaskemiddel (ikke milo!) Men som sagt trenger ikke disse vaskes særlig ofte da det er naturlig lanolin i dem som virker selvrensende. Spebarn skal av sikkerhetsmessige grunner ha korthåret og ikke langhåret lammeskinn. (ref lilleprinsen.no) Lykke til med valget!
Gjest Skrevet 3. september 2008 #12 Skrevet 3. september 2008 kult å høre at det er ikke bare jeg som skal ligge på lammekinnet før fødselen. har begynt nå. men er usikker på hvor lenge jeg skal sove på det!
Girlygirl83 Skrevet 3. september 2008 #13 Skrevet 3. september 2008 Er dette virkelig et must? Med lammeskinn altså? Jeg har ikke tenkt å kjøpe...får holde med myke tepper. Mye av grunnen til dette er at jeg er usikker på hvordan lammet er behandlet når de tok skinnet. Jeg orker ikke at mitt barn skal ligge på noe som et dyr har måttet lide for.....
ChellBell - har født! Skrevet 4. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 4. september 2008 Jeg tror det blir babyshop eller Kaisers lammeskinn Jeg skal også ligge på lammeskinnet en stund først.. Leste over her at det var snakk om ca 4 uker? Trygt og godt for bebisen å lukte mamman sin når de skal sove. Jeg tror ikke lammeskinn er noe must. Jeg hadde nok ikke tenkt på det i det hele tatt hadde det ikke vært for et par venninner som føler det er et must Men det er jo veldig mye positivt ved å bruke det da! Blant annet at det regulerer kroppstemperaturen til bebisen slik at de ikke blir for kalde eller for varme. Takk for masse innspill!
Lillehjertet2 Skrevet 4. september 2008 #15 Skrevet 4. september 2008 Jeg har kjøpt Kaiser, og gleder meg til å bruke det! Men, er det noen som vet hvor man får kjøpt ullsåpe? og finnes det såpe MED lanolin, eller må man bruke den lanolinkuren ved siden av? Ser at man får kjøpt dette på nettet, men lurte på om noen vet om butikker de har det- for å slippe frakten på bare å kjøpe såpe liksom.
JuniGutt06+OktoberJente08 Skrevet 4. september 2008 #16 Skrevet 4. september 2008 På helsekost-butikker får du kjøpt såpe som kan brukes på lammeskinn. Sonett heter denne. Bor du i nærheten av en Helios-butikk finner du det der, men sunkost-butikker har det også. Nøstebarn og Bånsull selger sine egne typer ullsåpe som er like gode. Sonett inneholder ikke lanolin men er så mildt at jeg tror det skal gå greit å vaske skinnet uten å tilsette lanolinkur etterpå. Jeg har hatt to skinn fra Nøstebarn til min 2-åring og ikke vasket de en eneste gang. Hadde et uhell med tiss (under bleieavvenningsperioden) og da rant tisset rett over skinnet og ned på gulvet. Det holder lenge å tørke av skinnet med en fuktig klut. Skinn er vel ikke et must, men det fungerer jo fantastisk bra til disse små. Varmt og isolerende. Jeg tror seriøse forhandlere som nøstebarn, bånsull, helios o.l. kan garantere for riktig dyreetikk ved deres skinn. Skriv en mail og spør. De burde kunne svare på dette.
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 4. september 2008 #17 Skrevet 4. september 2008 Jeg kjøpte mitt på Jysk faktisk. Det så helt likt ut som det de hadde på Babyshop, men det røytet ikke så mye når jeg røsket i det. Og det var skit billig. Huskr dog ikke hva det kostet. Jeg driver og sover det inn.
ChellBell - har født! Skrevet 4. september 2008 Forfatter #18 Skrevet 4. september 2008 Jeg har hørt at lammeskinn ikke skal vaskes, fordi de er selvrensende. Det eneste er å gre de av og til og lufte de. Tror det er det de sier på babyshop..
ajate *høygravid* Skrevet 4. september 2008 #19 Skrevet 4. september 2008 Sikkert forskjellig hvordan man bruker lammeskinn/saueskinn. Jeg har aldri hatt mitt barn til å ligge direkte på det. Har brukt det som isolering i vogn gjerne under en voksipose eller en tynn madrass. Har også hatt et til å ligge i vogna som kunne bli skittent når hun har sittet der i kjeledressen om vinteren. Så derfor har jeg ikke vært så redd for å bruke det fra Ikea.
greentea Skrevet 4. september 2008 #20 Skrevet 4. september 2008 Mamma har bestilt fra Nøstebarn:) Fikk det i går og det er kjempedeilig!!!! Tror lillemor kommer til å sove godt på det- både i senga, i vogna og på gulvet.
ragnhild83 Skrevet 4. september 2008 #21 Skrevet 4. september 2008 Nøstebarn!!! anbefales! sjekk ut nostebarn.no
nybakt mams Skrevet 4. september 2008 #22 Skrevet 4. september 2008 Nøstebarn sine lammeskinn synes jeg er de beste. Helt fri for kemikalier, kan vaskes, er korthårete og særdelsen myke og deilige. Litt dyrere, men varer i evigheter. Finnes i 3 størrelser + spesialtilpasset til vogn. Jeg kjøpte ett i XL samt ett til vogn.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. september 2008 #23 Skrevet 4. september 2008 Har kjøpt lammeskinnspose fra Kaiser til å ha i vogna, for 400 kr (brukt via Finn.no..tror nypris er nærmere 2000 kr). Den er kjempefin, og er korthåret tror jeg. Men skal dere la babyen sove på lammeskinn inne, om natta? Blir ikke d litt varmt/ klamt?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. september 2008 #24 Skrevet 4. september 2008 Har kjøpt lammeskinnspose fra Kaiser til å ha i vogna, for 400 kr (brukt via Finn.no..tror nypris er nærmere 2000 kr). Den er kjempefin, og er korthåret tror jeg. Men skal dere la babyen sove på lammeskinn inne, om natta? Blir ikke d litt varmt/ klamt?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. september 2008 #25 Skrevet 4. september 2008 Har kjøpt lammeskinnspose fra Kaiser til å ha i vogna, for 400 kr (brukt via Finn.no..tror nypris er nærmere 2000 kr). Den er kjempefin, og er korthåret tror jeg. Men skal dere la babyen sove på lammeskinn inne, om natta? Blir ikke d litt varmt/ klamt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå