Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #26 Skrevet 5. september 2008 kjære vene.. take a grib folkens.. snakk om sjalusi her.. hah:) er du smart sier du til nav at du ikke skal betale tilbake, da du ikke har flyttet sammen før nå nylig.. du kan også si at du ga beskjed et par ganger for tanken var å flytte sammen fortest mulig, men det lot seg ikke gjøre.. verre er det faktisk ikke.. nav må isåfall sjekke opp å blabla.. uansett er det ditt ord mot deres.. sannsynligheten for at du vinner saken er stor.. nav har verken midler eller tid til å sjekke opp hver eneste sak som kommer opp.. du klarer nok alltid finne en måte å løse det på.. så lenge du ikke gir deg å står på ditt ord.. når det gjelder andre her inne..: dette er en side hvor folk søker råd.. IKKE MENINGER.. ta dere en pust i bakken å se dere selv i samme situasjon.. .. litt umoden vil jeg si.. lykke til frøken..
annethe Skrevet 5. september 2008 #27 Skrevet 5. september 2008 Kjenner jeg blir veldig irritert nå! Kall meg gjerne pengegrisk, men hvor mye tror du vi har igjen til oss selv etter å betalt alt av utgifter og klær, mat og utstyr til barna? Tror det er mange som skulle prøvd å leve på det vi får. Det går, men det er måneder som verre enn andre. Jeg tror ikke jeg ville "sladret" på noen som hadde latet som de var alene, men synes ikke det er riktig likevel. Jeg kan ta meg selv som eksempel, vi bor ca 3 timer unna bf. Og når han kommer for å ha samvær, så er han her tre dager. Men hver kveld kjører han til sin mor som bor enda 1,5 time unna for å sove der og kommer tilbake neste morgen. Enda jeg har et gjesterom (og en sofa).Vi har snakket med nav om dette og måtte "krangle" oss til en overnatting her og der for tilvenning med overnatting for sønnen vår. Vi har opplyst om dette på Nav fler ganger, altså de få gangene dette har skjedd. Men er det rart vi må krangle og slåss for noe som egentlig ikke burde være noe problem, heller bra at vi får til et samarbeid, når andre later som?? Det er jo nettopp derfor det blir vanskelig for oss som faktisk er alene! Fordi vi har et godt samarbeid så kan vi bli mistenkt i å ha et forhold...
Den heldige eier av ett barn Skrevet 5. september 2008 #28 Skrevet 5. september 2008 Vet hvordan det er å bli mistenkte for å ha et forhold. Dama på NAV skulle vite hvor mange timer daglig jeg og bf tilbragte. Jeg og bf er gode venner, han er også venn med søtingen min og med mine søsken. Jeg, bf og tulla kunne godt finne på å reise samme til badeland eller andre steder, og dette måtte jeg sitte og unnskylde meg over hos NAV. Vi bor i hver sitt hus bare noen hundre meter fra hverandre og det er så og si umulig og ikke treffes. Ser litt dumt ut dersom jeg løper inn hver gang han går forbi. Og til de anonyme oppi her, må nok dessverre skuffe deg/dere, men kan ikke akkurat si jeg finnes sjalu på ei som ikke greier å tenke lengre en det hi her har gjort. Kan ikke noe for det, men hi virker bare helt sinnsykt umoden. Står til ansvar for det du har gjort, og bli ferdig med den saken!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #29 Skrevet 5. september 2008 Jeg jobber som sosionom og vi tar slike saker svært alvorlige. Såkalte "alenemødre" som faktisk IKKE er alenemødre men de som er samboere eller kjæreste med barnefar utgjør høye utgifter i forbindelse med svindel av NAV. Har vi først startet en slik sak, lar vi den ikke gli mellom fingrende. Hadde du hørt til det kontoret jeg jobber på hadde din saksbehandler tatt saken mer alvorlig enn det anonym her skriver. Jeg vil råde deg til å legge kortene på bordet. Mange av disse vi får inn til samtale som velger å fortelle sannheten, nettopp fordi de forstår at dersom de lyver kan det få ganske store konsekvenser. Mye mulig du også blir innkalt til en samtale. Det er ingen problemer å få en avtbetalingsplan på dette. Det er det mange som får. Vi er ikke interessert i å robbe folk så de blir økonomisk vanskeligstillte men at folk gjør opp for seg dersom de har fått utbetalinger de ikke har hatt rett på. Du kan være "heldig" å gli gjennom med visse argumenter, men min mening er at det er usmakelig. Synd at vi må bruke ekstra tid på de som svindler, istenfor å ha mer tid til å hjelpe de som faktisk har rett til det. Har lagt merke til at mange her sier at du kan være kjæreste med barnefar så lenge dere ikke bor sammen. Dette er feil! Har du personlig kontakt med barnefar å har et ekteskapsligende forhold blir du ikke ansett som alenemor. Uansett hvor i folkeregisteret dere har adresser. Men desverre er det mange som ikke er ærlige på dette, å slik er det bare. Bare syns det er så synd at når vi bor i et så godt land som Norge så velger så mange å svindle til seg stønader andre trenger. I fjor ble det svindlet for 52 millioner kroner. Det er skuffende tall
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #30 Skrevet 5. september 2008 Synes du skal ta "straffen" din med verdighet. Betal pengene tilbake. Saken hadde vært en annen om du hadde mottatt penger du ikke visste du ikke skulle ha. Men når du VET at pengene ikke er dine, så bør du ta konsekvensene når de kommer. Det er bare rett og rimelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå