Gå til innhold

Hvorfor blør jeg????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blødd siden torsdag, først bare litt brunt på papiret. Så i går ble det friskt blod periodevis, i dag har det kommet blod hele tiden. Var på ul i dag, så et lite hjerte banke :-) :-) Ble sååå glad!! Fant ingen årsak til blødningene:-( Men alt så bra ut ellers. Truende abort ble diagnosen, skal tilbake på ny ul om 14 dager. Helt grusomt å bare vente slik... Går det bra eller blir det SA/MA....

Andre med samme erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si hvorfor man blør i svangerskapet. Den mest vanlige årsaken er at blodkar i skjeden og livmor sprekker ved mye aktivitet (trening, sex etc) Blodtilstrømningen til underlivet blir voldsom under graviditeten, dette kan medvirke til at blødninger som i utgangspunktet hadde vært små blir til blødning over dager. Men husk at det er ikke mye blod som skal til for å lage flekker i trusa. Og bare en dråpe blod er nok til å gjøre utfloden rosa. Men man må bare fokusere på det bankende hjertet man så på UL og krysse fingrene for at det går bra videre.

Det beste til deg videre!!:)

Skrevet

Takker:-) Alltid godt å høre gode ord! Blir jo så redd for at spiren ikke er som den skal!

Skrevet

Jeg er foresten 8 uker på vei, tror jeg selv da... Legen mente jeg bare var 6.

Skrevet

syns du skal ringe sykehuset og be om og få snakke med føden :)

lykke til

Skrevet

Skjønner at det er veldig frustrerende å skulle vente, så du får sikkert komme igjen før hvis du synes det blir lenge å.. Krysser fingrene for deg og den lille! Føler med deg!

Svar til frø i magen: Hun har jo vært på ultralyd i dag og sett at det var liv. Ingen grunn til å ringe dit igjen i dag da..

Skrevet

Her kan jeg svare deg =)

Jeg har 2 svangerskap bak meg, som jeg har hatt masse blødninger i... Begge gangene har jeg blitt fulgt bra opp av sykehuset med ul hver uke/anne hver uke frem til rundt uke 12. Begge gangene har de ikke funnet årsak til blødningene, og de krysser av på skjemaet som truende abort :/ Vet den høres litt kjip ut!

Men jeg har i hvert fall 2 friske og raske barn i dag! Og jeg blødde mye, og i store perioder

Skrevet

Er det restriksjoner ved truende abort? Sengeleie? Sykmelding?

Skrevet

Nei, det er ikke det!

Som de sa til meg på sykehuset: Om dette hadde vært for noen år siden, hadde man fått beskjed om å gå hjem å legge seg i senga, og ta livet med ro noen uker. Men nå har de funnet ut at det er ikke noe fra eller til man som mor kan gjøre uansett... Aborterer man, er det som regel fordi fosteret ikke er friskt, og da ville det ha skjedd uansett

Skrevet

Åååå, det var godt å høre:-) Blir litt lettere når jeg hører om andre i samme båt, og at det som regel går bra:-)

Vurderer å ringe privat gynekolog for å få ul tidligere også... Tror ikke jeg kan vente 13 lange dager til med denne blodstrømmen! Nå er det som en liten mensenblødning:-(

Takker for svar:-)

Skrevet

Jeg har hatt blødninger den siste uka, nå er jeg 6+6, men i går på ultralyden slo hjertet og embryoet hadde vokst fra 2 mm til 7 mm på en uke! (hjertet slo også for en uke siden) Var sikker på at jeg spontanaborterte og er nå i sjokk over at dette kanskje kan gå bra...Følte det var en promille sjangs for at hjertet fortsatt slo i går.

Jeg følte også at blodet var friskt, men legen sa blodet var gammelt og at kroppen nok trengte å kvitte seg med det. Sa legen din at det var friskt blod? Jeg fikk ingen diagnose om at det var truende abort, men det heter kanskje det uansett når man blør?

Legen mente derimot at fostersekken var litt liten (noe skal det være!), så jeg skal tilbake på ny ultralyd på fredag. Men det kunne også være vanskelig å se siden ultralyden er endimensjonal, så man ser jo ikke dybden på fostersekken.

Så nå går jeg også bare og venter..

Skrevet

Jeg har også rødt og friskt blod, tror jeg da... Var ditt brunt? Legen min sa ingen ting om det:(

Tror det heter truende abort når man blør...

Blør du mye? Jeg må ha truseinnlegg jeg nå... Papiret holdt ikke:(

Fikk du ny ul på fredag allerede? Jeg skal ringe i morgen, blødningene har øket litt siden jeg var der i går, å da skulle jeg ta kontakt!

Håper alt går bra med deg Marte80, skal krysse fingrene:-)

Skrevet

Var det klumper???? Nå er det det også:-( :-( Jeg tror dette var slutten!!!

Skrevet

Hei har blødd en del den siste uken, først litt brunt også friskt blod et par dager, med og uten klumper. Var til UL de kunne ikke se noe, mente det kanskje var for tidlig... Har sluttet å blø nå og skal til ny UL i morgen. Føler meg veeeeeldig gravid, kvalm, trett og oppblåst:) Blir spennende i morgen. Ønsker deg lykke til håper det går bra med deg!

Skrevet

Lykke til:-)

Håper jeg får ul i morgen jeg også!!

Skrevet

Det er brunrødt og til tider klumpete. Blør ikke veldig mye, er først og fremst når jeg tørker meg på do, men må gå med bind. I mine øyne er blodet ikke bare brunt, men legen sa det var det.

Legen sa at hvis det var abort ville man blø masse på en gang og i tillegg ha smerter, så man ville ikke være i tvil. Jeg har ikke smerter, har du?

Ja, jeg har fått ny ultralyd på fredag allerede, blir veldig godt fulgt opp på Ullevål. Jeg er også sykemeldt ut uka, er du?

Jeg ble også satt tilbake på ultralyd, tror det er ganske vanlig. Ble satt tilbake 4 dager, så jeg er nå 7 uker i morgen etter den nye regninga! De avgjør hvor langt man er på vei ut ifra hvor stort embryoet er.

Har også googla meg til at 20-30 % har blødninger i svangerskapet og føder friske barn. Og at hvis man har blødninger i første trimester og får påvist hjertelyd er det 90 % sjangs for at det går bra!

Så der det er liv er det håp!

Krysser fingrene for deg også! Hadde vært så fantastisk hvis dette går bra!

Skrevet

Det var som jeg fryktet:-( Ingen tegn til liv på ul i dag:-(

Skrevet

Huff så leit. Sender deg noen varme tanker

*klemme på*

Skrevet

Så trist. :(

Jeg har ikke skrevet noe i tråden din, men jeg har fulgt med, og krysset fingrene for deg.

Kjempetrist når det ikke går rette veien. Håper det sitter en spire for dere igjen raskt..

Skrevet

Veldig trist å høre. Føler med deg.. Håper, som tredjemann sier, at spira sitter igjen raskt.

Skrevet

Uff, så leit å høre... :-( Mistet lille spiren min forrige uke jeg også i et smertehelvete værre enn en fødsel. Tungt å få beskjeden om at det ikke er liv der inne.

Du får trøste deg med at ting var ikke som de skulle når det går slik. Eneste trøsten jeg hadde iallefall.

Men har kommet meg til hektene igjen nå, og skal prøve på igjen for å få til en ny spire med en gang.

Lykke til. Håper det lykkes for oss igjen. :-)

Skrevet

Huff:( Så leit ! Føler med deg!

Er veldig redd for å få samme beskjed selv på fredag...Blør fortsatt, men har ikke smerter. Hadde du det? Har du det nå?

Ble du sendt på utskraping eller venter de og ser om kroppen ordner opp?

Har mareritt om at de ikke finner liv på fredag og sender meg til utskraping med en gang..

Skrevet

Hvordan gikk det på ul i dag Marte80? Håper det gikk bra:-)

Jeg hadde ikke smerter, men blødde masse:( Fikk beskjed om at kroppen skulle ordne opp selv. I dag kom spiren min ut.... 3 laaange dager tok det med masse blod:( Så er egentlig litt lettet over at det snart er over, vil så gjerne bli gravid igjen snart!!

Noen her inne på 1. tri som har erfaring med å bli gravide før mens kommer tilbake etter SA??? Når ca. kommer EL??

Skrevet

noen blør hele svangerskapet, uten å vite hvorfor ofte...

kan være brustne blodårer...

føler med deg som må vente i 14 dager, det må føles som en evighet

Skrevet

uff det var jo du som hadde skrevet det andre innlegget, føler meg litt dum nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...