Gå til innhold

Når kommer nestemann da?

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen og dingsen **1pp**
Skrevet

Her er vi igang med prøvinga på nummer 2. Regner med folk kommer til å reagere litt på at vi vil ha en til, siden vi da evt bare er 22 og 25 når nestemann kommer (hvis den kommer om rundt et år, da!). Men for oss er dette det riktige å gjøre!

Flere som vil ha en til snart?

Jenta vår er et år nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bedre det enn å være bare barnet... tror vi skal vente en stund, få meg utdannelse og en skikkelig jobb først. tipper ca 3 år hvis vi fortsatt er sammen.

Skrevet

Når eg e ferdig utdanna og har mann så ca om 8 år

Skrevet

Det virker koselig å få to tette, men siden vi bare er 20 og jenta vår er 6 uker blir det nok en del år før hun får søsken. Skulle gjerne ønske nr. 2 kom når hun var 2,5-3 år.. Men det blir nok ikke før om 3-4år hvertfall, vil få ferdig høyere utdanning først (som jeg ikke har begynt på enda!)

Skrevet

Om 2 år tenkte vi. Når jeg er ferdig med 2.året på høgskolen, eller kanskje om ett år, vi har egentlig ikke snakket så mye om det, men vi vil ikke ha for stor aldersforskjell mellom de

Skrevet

Vi tenker å prøve på nr 2 når Felix er rundt 3 år. Han er nå 1 år, så er 2 år til da;-)

Skrevet

Vi tenkte egentlig og begynne og prøve igjen nå i høst. Slik at gutten vår hadde blitt storebror til sommeren, og jeg hadde blitt ferdig med det andre året på høgskolen. Men etter og tenkt litt mer over det så venter vi til våren/sommeren neste år, slik at jeg vil være ferdig med studiene mine før neste kommer. Siden det tredje året tar man all undervinsingen på 6mnd(ferdig til jul). Og da ville det nok vært hektisk med to små.

Et år fra eller til spiller egentlig ikke så stor rolle, selv om de ikke blir så tette som jeg ellers ville ønsket.

Gutten min vil da være nesten 3år når han blir storebror. Jeg vil da være 22.

Skrevet

Vi fikk akkurat nr to nå 12.august. Da ble det ca 2,5 år mellom dem. Han var veldig planlagt og vi var heldig og fikk det til å klaffe godt med sommerferien. Både jeg og samboeren min er studenter, så det var viktig at han ikke kom for tidlig så det kunne kræsje med eksamener og helst ikke etter at samboeren min hadde begynt på skolen igjen. Det ble litt kort tid da, siden han kom 12 dager etter termin.

Vi vil gjerne ha nr 3 også vi. Så tenker at det kanskje blir om ca 2 år. Da er samboeren min ferdig med mastergraden sin og vil ta permisjonen med babyen, mens jeg fullfører min mastergrad. Folk blir kanskje litt overrasket når de får vite hvor gamle vi er. Jeg blir 22 i år og samboeren min 23.

Skrevet

jeg har ei jente på 13måndt og venter nr 2 nå i mars:) sikkert en del som reagerer på oss oxo for jeg er 19 snart 20 og sambo snart23

Skrevet

ca rundt 1 1/2 begynner vi å prøve.. da er jeg nesten ferdig med vidergående.. regner med en del vil reagere da også siden eg da bare er 19 menst samboeren er 20.. men vi begge har bursdag i september så er jo ikke så lenge til vi fyller år etter vi har begynt å prøve da..

Skrevet

tenkte å vente i ca 3 år med å prøve igjen,da er småen blitt rundt 4 når hun blir storesøster:)

• 1 måned senere...
Skrevet

Vi fikk førstemann når jeg var 18, andremann når jeg var akkurat fylt 20, og tredjemann når jeg var 22. Pappan er 5 år eldre enn meg da.. Men vi KOSER oss! Aldri angra ett sekund... ;) ønsker oss to til da om ikke altfor lenge :)

Skrevet

Jeg kunne ikke tenkt meg barn enda, selvom det er litt "kjekt" med to tette. Skal nok vente til Lukas er 4 år ca ;) Han er 9 mnd nå :)

Skrevet

Vi var 23 med førstemann, andremann er født to uker etter min 26-års dag. Nå er vi 28 og lykkelig over valgene vi har tatt. Begynner å tenke litt på tredje, men foreløpig bare på tankestadiet....

• 2 uker senere...
Skrevet

Vel, det blir noen år til for å si det sånn.

Jeg som sliten alenemamma uten bidragsrett og uten barnehageplass, og da er plutselig en krakilsk trassbaby supereffektiv prevensjon;)

Skrevet

lykke til med prøvinga da=) ingen som kan si noe på det, deres valg! så sant dere har lyst på en til, og økonomi til det, er det vel ingenting i veien for å få en til, slev om dere er unge=)

for våres del skal vi nok vente litt. jeg er ferdig (så og si) med utdanninga til våren, og vil jobbe litt før vi får en til. kanskje vi prøver om tja... 2 år? da blir det ca 3 år mellom dem! det blir sikkert bra! men for alt jeg vet kan det drøye 10 år også. har absolutt ikke lyst på en til med det samme egentlig, er så fornøyd med han vi har nå=) men vil jo være koselig for han å ha en bror/søster etterhvert og da!

Skrevet

Vi er i 1pp på andremann =) vi er 19 og 20 og har en jente på halvannet år.. Begge jobber..:)

• 4 uker senere...
Skrevet

Dattera er straks 7 mnd, og jeg venter nr. 2 i mars. Ble gravid 8-9 uker etter at jeg fødte jenta. Ikke planlagt, men selvfølgelig veldig velkommen.

Jeg er 19, og barnefaren er 18.

Skrevet

Har gutt som blir 2 år 19 januar. vi skal prøve etter sommern tenkte egenltig å vente 3-4 år men det blir det ikke pappan har hatt lyst et år allerede og bare ventet på meg og jeg har og kjempelyst nå blir nok en del strev++ men verdt det. jeg er 21 han 26.:) har lyst på tre jeg da etterhvert men har jo laaang tid på meg

Skrevet

Jeg har en på 3 måneder nå, og nå tror vi har hatt et lite uhell mens jeg har ventet på og få satt inn spiral:P Tror jeg er gravid igjen, så da blir det 2 veeeldig tette:) Vil ha rundt 3 år mellom jeg, så hadde vel blitt/ blir vel litt prøving om 2 årstid. Off, hvis jeg har rett nå på at jeg er gravid, så kommer samboeren min til å freake ut helt. Hehe. Da vet jeg ikke hva jeg gjør.:s

Skrevet

Forhåpentligvis om 5-8 år. Trenger bare en utdanning, hus, jobb og mann først!=P

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg blir 19 år i februar, eier eget hus på 200 kvm, har 2 (3) biler, begynner forhåpentligvis på sykepleierskolen til høsten, har ei datter på 1 år, og er sammen med samboeren på 4.året nå .vi er begge kjempe babysyke, men ønsker å vente 1-2 år, slik at lillemor får være minst litt til. Vil også at hun skal skjønne at mamma har en baby i magen. Har minimum 7 år utdanning igjen, å det er ikke snakk om å vente med nummer 2 til jeg er 30, og med 10 års aldersforskjell mellom dem. Men nå planlegger vi bryllup sommeren 2010, såfremst vi klarer å legge til side penger nok, og jeg vil ikke være gravid den ene gangen jeg gifter meg, vil kunne drikke champange i mitt eget bryllup! Så da satser vi nok på 2011-baby, 3 års mellomrom, kan jeg godta :)

(Men på grunn av "sykdom" fjernes p-staven den 16.januar. og jeg tåler ikke noen annen form for prevensjon, så blir kondom fram til da, så håper bare vi ikke "faller for fristelsen" og framskynder planene)

Skrevet

Emmas mamma: må le litt, hvem har spurt hvor stort hus dere har, hvor mange biler osv. for ett tåpelig innlegg. latterlig....og nei jeg er ikke misunnerlig på deg:)

vi venter nr 2 i september en gang. er såpass ferskt at jeg ikke har vært hos legen ennå, så dette blir spennende:)

Skrevet

mamsen og ML:

Innlegget var virkelig ikke ment som et skryteinnlegg. Å beklager om du misforstod meg, da jeg skreiv det innlegget hadde vi akkurat hatt en rekke samtaler om situasjonen vår å hva vi ville gjøre videre, å hadde planlagt både bryllup og baby nummer 2. Så beklager at jeg var så i lykkerus å måtte dele dette med noen da det ennå ikke er offentliggjort blant venner og familie, så får du bare le så mye du ønsker!

Og som ung mor så er jeg også vant til å få hard kritikk for et hvert valg jeg måtte ta, så hadde faktisk forventet kritikk ang. baby nummer 2 og bryllup, og dermed forsvarte meg på forhånd, med å beskrive situasjonen. Å om du leser lengre opp er det flere som nevner både, utdanning, sivilstatus, babyplaner og alder, så beklager at du fant dette så usaklig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...