Mammat4 Skrevet 1. september 2008 #26 Skrevet 1. september 2008 Grusomt, liker det ikke. Men smaken er som baken - den er delt.
Ella78 m/ A&M Skrevet 1. september 2008 #27 Skrevet 1. september 2008 Jeg syns navnet er kjempefint, sikkert fordi min mormor som jeg er så glad i heter nettopp det. Det er artig å velge litt uvanlige navn til barna, så jeg syns det er helt topp. Og det er jo mange navn man trenger å bli vant til, før man plutselig innser at det er helt nydelig! Lykke til med navnevalget!!
Gjest Skrevet 1. september 2008 #28 Skrevet 1. september 2008 Du har jo ikke skjønt det. Hva barnet skal hete sier man ETTER at det er født. Om navnet er en smule utradisjonelt så vil eneste kommentaren da være: "Åja, hansine, det var spesielt!" eller "Hansine, sier du, så fint å høre noen av de gamle navnene komme tilbake" Hvis du og barnefar liker Hansine så kjører dere på.
mamma til 2 og lille frøet.. Skrevet 1. september 2008 #29 Skrevet 1. september 2008 Nei stakkars unge.. Hadde vært redd for at hun hadde blitt mobbet... Men viss dere begger liker det bær hun vel hete det!!!!
Gjest Skrevet 1. september 2008 #30 Skrevet 1. september 2008 Og til deg der oppe som syntest Jensine er så grusomt: datteren min heter det og hun er kalt opp etter sin oldemor, et vidunderlig menneske.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 1. september 2008 #31 Skrevet 1. september 2008 Hehe, signerer kakemonsteret med å ikke spørre folk på forhånd (utenom den man har laget barnet med selvsagt). Svogers fikk øye på en foreløpig navneliste da jeg gikk gravid forrige gang, og han klarer jo seff ikke spare seg for kommentarer (så da klart ejeg i alle fall ikke overbevise gubben om at Irmelin var søtt og gammeldags på en god måte, hehe). Hadde han hørt Matilde (som det ble) på forhånd hadde han sikkert hatt kommentarer på det også, men når navnet først var valgt så klarer jo de fleste å spare seg for dritt ;o)
Den heldige eier av ett barn Skrevet 1. september 2008 #32 Skrevet 1. september 2008 Hadde heller gitt tulla navnet Hansine fremfor Mathea, Nathalie, Emilie, Emma og alle de der andre:)
Piri Skrevet 1. september 2008 #33 Skrevet 1. september 2008 Leser også fiolsteinen:) Synes navnet er nydelig og er enig med ho over her som eier et barn. Et fint norsk navn. Michelle og nathalie-navn får meg til å tenke på coveret på vi menn.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 1. september 2008 #34 Skrevet 1. september 2008 Liker det jeg. Om jeg får en jente en gang (neppe, menmen), så skal hun hete Jensine, evt Tora Jensine. Oppkalt etter oldemoren hun aldri får møte. Og Hansine er jo (nesten) like fint ;-)
Gjest Skrevet 1. september 2008 #35 Skrevet 1. september 2008 Leser du også den serien?! Ah, den er så fin! Sukk!:-)
skorpionfruen Skrevet 1. september 2008 #36 Skrevet 1. september 2008 Synes også at Hans og Ine er fineste hver for seg. Liker det ikke.
MammaMia123 Skrevet 1. september 2008 #37 Skrevet 1. september 2008 Det er ikke grusomt, men laaangt i fra fint!
prebs Skrevet 1. september 2008 #38 Skrevet 1. september 2008 Hansine er kjempefint! Liker jentenavn som slutter på -ine : )
Gjest Skrevet 1. september 2008 #39 Skrevet 1. september 2008 Hehe grusomt, ser for meg ei på 99 år, minst..
Tøysetipp Skrevet 1. september 2008 #40 Skrevet 1. september 2008 Jeg synes det er fint. Liker godt gammeldagse navn :-)
Monajenten Skrevet 1. september 2008 #41 Skrevet 1. september 2008 Mormoren til en venninne av meg het Louise Petrine Hansine;-) Så jeg forbinder det med henne:-) Ville nok ikke kalt en datter for det.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 1. september 2008 #43 Skrevet 1. september 2008 rett å slett grusomt.. men hver sin smak... " å de er Hans sine.." Neitakk jentenavn på jenter
Skravlemamman Skrevet 1. september 2008 #44 Skrevet 1. september 2008 hmmm, et artig navn synes jeg:-)
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 1. september 2008 #46 Skrevet 1. september 2008 Navnet er ikke stygt men det minner meg om et kunavn. Beklager
Gjest Skrevet 1. september 2008 #47 Skrevet 1. september 2008 Jeg synes det er et søtt og fint navn! =)
rosa og en blå Skrevet 1. september 2008 #48 Skrevet 1. september 2008 eg tenker på mi Bestemor da. -og kalte jenta mi for Stine (liksom litt etter ho) -Sine -Sina syns eg er veldig fint og ja, du KAN GODT la jenta di hete Hansine.
rosa og en blå Skrevet 1. september 2008 #49 Skrevet 1. september 2008 Og mannen hennes hette Sevrin og angrer litt på at eg ikke kalte gutten min det så eg elsker gamle navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå