Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Hansine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grusomt, liker det ikke. Men smaken er som baken - den er delt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns navnet er kjempefint, sikkert fordi min mormor som jeg er så glad i heter nettopp det. Det er artig å velge litt uvanlige navn til barna, så jeg syns det er helt topp. Og det er jo mange navn man trenger å bli vant til, før man plutselig innser at det er helt nydelig! Lykke til med navnevalget!!

Skrevet

Du har jo ikke skjønt det. Hva barnet skal hete sier man ETTER at det er født. Om navnet er en smule utradisjonelt så vil eneste kommentaren da være: "Åja, hansine, det var spesielt!" eller "Hansine, sier du, så fint å høre noen av de gamle navnene komme tilbake"

Hvis du og barnefar liker Hansine så kjører dere på.

Skrevet

Nei stakkars unge.. Hadde vært redd for at hun hadde blitt mobbet...

Men viss dere begger liker det bær hun vel hete det!!!!

Skrevet

Og til deg der oppe som syntest Jensine er så grusomt: datteren min heter det og hun er kalt opp etter sin oldemor, et vidunderlig menneske.

Skrevet

Hehe, signerer kakemonsteret med å ikke spørre folk på forhånd (utenom den man har laget barnet med selvsagt). Svogers fikk øye på en foreløpig navneliste da jeg gikk gravid forrige gang, og han klarer jo seff ikke spare seg for kommentarer (så da klart ejeg i alle fall ikke overbevise gubben om at Irmelin var søtt og gammeldags på en god måte, hehe). Hadde han hørt Matilde (som det ble) på forhånd hadde han sikkert hatt kommentarer på det også, men når navnet først var valgt så klarer jo de fleste å spare seg for dritt ;o)

Skrevet

Hadde heller gitt tulla navnet Hansine fremfor Mathea, Nathalie, Emilie, Emma og alle de der andre:)

Skrevet

Leser også fiolsteinen:)

Synes navnet er nydelig og er enig med ho over her som eier et barn.

Et fint norsk navn. Michelle og nathalie-navn får meg til å tenke på coveret på vi menn.

Skrevet

Liker det jeg. Om jeg får en jente en gang (neppe, menmen), så skal hun hete Jensine, evt Tora Jensine. Oppkalt etter oldemoren hun aldri får møte. Og Hansine er jo (nesten) like fint ;-)

Skrevet

Synes også at Hans og Ine er fineste hver for seg. Liker det ikke.

Skrevet

Det er ikke grusomt, men laaangt i fra fint! ;)

Skrevet

Hansine er kjempefint!

Liker jentenavn som slutter på -ine : )

Skrevet

Jeg synes det er fint. Liker godt gammeldagse navn :-)

Skrevet

Mormoren til en venninne av meg het Louise Petrine Hansine;-) Så jeg forbinder det med henne:-)

Ville nok ikke kalt en datter for det.

Skrevet

rett å slett grusomt.. men hver sin smak...

" å de er Hans sine.."

Neitakk jentenavn på jenter

Skrevet

Navnet er ikke stygt men det minner meg om et kunavn. Beklager

Skrevet

eg tenker på mi Bestemor da.

-og kalte jenta mi for Stine (liksom litt etter ho)

-Sine

-Sina

syns eg er veldig fint

og ja, du KAN GODT la jenta di hete Hansine.

Skrevet

Og mannen hennes hette Sevrin

og angrer litt på at eg ikke kalte gutten min det

så eg elsker gamle navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...