Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Hansine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er så fint, men får bare motstand hos de jeg nevner det til. Er det smaken min som er ræva?

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er kjempefint! Tanten til mamma het det :)

Skrevet

Syntes Hans og Ine er finest hver for seg jeg:P

Skrevet

Må nok dessverre skuffe deg, synes ikke noe om det navnet.

Skrevet

Jeg har ikke noe forhold til det, men så liker jeg jo bedre og bedre sånne litt gammeldagse navn, så det kunne nok "grodd" på meg. Tomine er jo litt i samme klasse og forholdsvis pop (ikke poppis, men mer brukt). Hadde ikke reagert negativt på at noen het det i alle fall :o)

Skrevet

Men hva jeg synes har jo ikke noe å si da.. :o)

Skrevet

For noen år siden hadde jeg steilt, og det er nok ikke noe favorittnavn ennå. Men når Martine og Pauline funker, så hvorfor ikke Hansine? (Jeg tenker på navn i smak og farger, og Hansine er et typisk brunt, litt boblende navn, men det er det vel ingen som skjønner.) Kunne passe godt på en jente med brunt hår og tindrende brune øyne kanskje? Jo, egentlig synes jeg det er litt fint!

Skrevet

jeg liker det ikke..

Høres ut som du vil ha gutt og ikke fikk det.. Derfor lage det om til ett jentanavn..

Skrevet

Heilt ærlig så syns eg det er et grusomt navn. Liker godt gamle navn, men det likte eg ikkje. Men smaken er heldigvis ikkje lik hos alle. En reaksjon vi ofte fikk når vi fortalte navnet til sønnen vår var: Åja! Eh, ja det va jo fint...

Skrevet

Haha, høres ut som jeg ønsker meg gutt og ikke fikk det? rar konklusjon:-) Tenker du det samme med navn som Tomine også da eller?

Skrevet

Jeg har hørt flere kaller sine kvinnelige kjønnsorganer for dette... akkurat som andre sier musa osv... så nei, det kan jeg ikke like!

Skrevet

Vi har ikke samme smak, for å si det sånn ;-)

Det høres ut som et guttenavn som noen har slengt en jente-ending på...

Skrevet

Høres litt ut som at du ikke fant noen fine jentenavn så du måtte endre på et guttenavn for å bli fornøyd.

Samme med tomine, martine, pauline osv...

Skrevet

Hansine er jo et gammelt navn da, så ikke noe jeg har funnet på:-)

Skulle gjerne tatt æren for det da, for jeg synes det er nydelig!

Skrevet

Jeg syns det hører hjemme på 1850 tallet, men jeg skal da ikke nekte noen å kalle datteren sin det jeg, annet enn sambo da! *ler*

Skrevet

Jeg synes Hansine er kjempefint. Et gammelt fint navn som burde bli tatt i bruk igjen. Jeg synes også Hansina er fint.

Skrevet

Ja ikke sant? Jeg leser en bokserie med en karakter som heter Hansine,og ble litt småforelsket i det navnet:-)

Skrevet

Grusom navn. På samme måte som andre guttenavn som har fått slengt på en jenteending.

Jensine, Jørgine, Olava, Petrine, Olufine, Gustava, Kaspara, Ingvarda, Jakobine, osv.

Skrevet

Kjente en gang en nydelig liten jente som het det, og derfor syns jeg det er fint, men tror nok ikke jeg likte det før jeg ble kjent med henne.

Sånn er det jo med navn, det handler om hva og hvem vi forbinder med det. :)

Skrevet

Vi har valgt et veldig uvanlig navn til gutten vår, men vi synes det var riktig - så da gikk vi for det. Synes personlig at Hansine blir litt som Kjellfrid, men det klinger bedre. Men som noen over her nevner, så fungerer jo navn som Martine, etc. Tomine synes jeg var et veldig rart navn da jeg hørte det for første gang, men så ble jeg vant til det. Og det ville blitt sånn med Hansine etterhvert også.

Skrevet

Jeg sa det høres ut som det ja.. For i utganspunktet så høres det ut som Hans med ett jentenavn etter og da blir det litt rart for meg... Tenker det samme med Tomine ja, men folk må da få velge hva de vil:)

Jeg sa bare hva jeg syns jeg da:)

Skrevet

Jeg skjønte faktisk nesten ikke om det var gutt eller jente.... sorry, men det er ikke noe navn jeg hadde brukt.

Skrevet

Nei, det er et fint navn d. Oldemora mi het det. Og siden min siste kom den 26.06, og oldemor hadde bursdag da, så ble navne på gutten

Hans-Jacob

Vist du har lyst at ongen din skal hete Hansine, ja så gjør du det. De andre får bare si å mene det de vil ;) ALt blir en vane.....finnes navn som er 10 ganger rarere enn det ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...