Gjest Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Fy **** For en familie jeg har. Sånt som alle får hørre: Drikke ikke eller røyker får du ikke bil lappen. Så den røyk på meg. Jeg får ikke lappen, greit nok det. MeeeeN!! Når de ferske min kjære lille bror, så skal han få lappen uanz. =S Akkurat nå er jeg fortvilet, sint og kjempe lei/skuffet =( Typisk. Vil ikke ha noen form for kontakt me de lengre. De har skuffet meg så magen ganger nå, at nå holer det. =( Å jeg som er så familie menneske =( Off..
Gjest Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Det hender at foreldre glemmer hvilke regler de har satt for den ene.. Har du snakket med de om dette?
MintCondition Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 Get over it, neste gang er det din tur til å få noe. Sjalusi og furtenhet kommer man sjelden langt med i livet..
Gjest Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Hmm, merkeligt. Ja har snakt me de flerne ganger om dette her. alltid lille bror min som får det beste...
Gjest Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 MintCondition Ø..Ko frekt sakt... Takk for forståelsen du.
liberomage Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 helt greit att sjalusi og furtenhet kommer man ikke langt med.. men husk på att når man sier en ting til den eldste burde det også gjelde for den yngste... tross alt, det koster å få lappen, og ikke alle som har råd til det! og med slike "løfter" i familien er vonde å se bli brudt. synes du skal ta å si ifra til dine foreldre, for en slik regel burde gjelde alle søsken. greit att oppdragelsen er anderledes. men den regelen brude gjelde uansett...
Gjest Skrevet 31. august 2008 #7 Skrevet 31. august 2008 Hmmm... Ja e veldig enig me deg at en regel gjelder. Men vist du skal gå rundt å ALDRI være sjalu så lever du veldig hardt...
Gjest Skrevet 31. august 2008 #8 Skrevet 31. august 2008 Forstår henne godt jeg. Selv måtte jeg betale for alt, husleie fra jeg var 16år, fordi da ville mamma at jeg skulle flytte ut. (flyttet ut samme året) Broren min fikk PC`er, playstation, turer til danmark, en moped, sin første bil, lappen betalt, stor feiring når han besto fagprøven. Jeg fikk ikke de tingene. Har heller ikke fått andre ting. Men jeg er svært selvstendig nå. Jeg har et ryddig hjem, god økonomi, er i et godt forhold og nyter av å ha måttet fikse ting selv. Klarer fint å sette opp en parabol eller pusse opp leiligheten. Hehe:) Når broren min var 21år, ville ikke de at han skulle flytte for seg selv, de mente han ikke var klar for det ennå. Rettferdig? Men han greier ikke å holde orden hjemme hos seg selv, han sliter med økonomien, fordi han er vant til å få alt han vil ha!! Han fester og legger på seg, og trives ikke så godt i forholdet sitt. Dette fordi han ikke helt forstår hva det innebærer å vaske og rydde hjemmet sitt. han forstår ikke hvor mye ting koster og at man burde ha penger på kontoen før man kjøper, pga uforutsette utgifter. Han aner heller ikke hvordan man avviser noen slik at han kan gjøre det slutt med dama.. Han vet heller ikke noenting om effektene av alkohol og at det faktisk ikke er sunt å drikke 3 dager i uka. Noe jeg igjen lærte da jeg var "ung og vill" som 17 åring.. Så du lærer livets lekse, mens broren din blir lullet inn i falsk trygghet.
Gjest Skrevet 31. august 2008 #9 Skrevet 31. august 2008 Takk noen som forstår litt. Ser litt meg litt sammen me deg. Har flytte ut, får ikke noe mens bror min får og får. Kansje jeg vil ende opp lykkelig som deg. Får håpe det=)
liberomage Skrevet 31. august 2008 #10 Skrevet 31. august 2008 er nok masse sjalu selv, og har en lillebror som får mye av det han peker på.. alltid lurt på hvorfor gutter som er født som andre mann og yngre får alt di peker på både i tid og utide.. mens vi som er født først, er jenter må slite både det ene og det andre av oss for å overleve.. men som det også blir sagt her.. det er det vi lærer av, vi gjør oss POSITVE erfaringer i tøffe perioder. mens gutta sliter i ettertid, ikke aner hvordan di skal kunne overleve når lønna er borte etter regninger er betalt. hvordan man skal ordne seg med leilighet, forhold. fordi mamma og pappa alltid har stilt opp og rydda opp i problemene... men jeg mener fortsatt att du burde sette på plass foreldrene dine... og forklare hva slags sønn di kommer til å ende opp med.. det er tøft og leve, og vi lærer noe støtt.. enkelte ganger må man bare gjøre det man har minst lyst til..
birrisj05.02.09 Skrevet 31. august 2008 #11 Skrevet 31. august 2008 Snakk med foreldrene dine, og fortell om skuffelsen din og at du synes det er urettferdig.. kanskje de bare ikke har tenkt over det.. dere kommer helt sikkert til enighet til slutt!
Gjest Skrevet 31. august 2008 #12 Skrevet 31. august 2008 Heisann. Takk for svar =) Ja han kommer nok til å ende opp sånt, men jeg vill ikke han skal det, så ja jeg burde sette ned foten å si akkurat hvordan han kommer til å bli.. Men etter mamma å pappa blei sammen har begge to blitt så sykt merkelige.. Pappa har alltid hata mamm for kos hun var, Hun trodde hun alltid hadde rett, og var sta og tenkte ganske teit. Veldig barnslig er hun.. Å plutselig blir de sammen og pappa blir akkurat lik.. Så dette blir ikke lett.
Gjest Skrevet 31. august 2008 #13 Skrevet 31. august 2008 Mhm, kansje kansje ikke. Off sko gjerna fortalt en hel historie. Men er alt for lang.. Men det er bare ikke så enkelt. Greit jeg er veldig skuffa sint og lei akkurat nå. Men får håpe ting blir bedre =)
birrisj05.02.09 Skrevet 31. august 2008 #14 Skrevet 31. august 2008 Jeg skjønner deg veldig godt, lappen er tross alt dyrt, og på premisser du selv ødela, og han likevel får, da hadde jeg også blitt sint og sur!
Gjest Skrevet 31. august 2008 #15 Skrevet 31. august 2008 Du har en nydelig unge på vei, prøv å få foreldrene dine interressert i det. Kankje moren din kan strikke litt og faren din lage en gyngehest eller noe i den duren? Idag holder min egen mor på å strikke og hekle til min unge som kommer i januar. Broren min gleder seg som en liten unge til å bli onkel. Og han har allerede meldt seg på som barnevakt når vi trenger det. Er ikke sur fordi han har fått så mye mer enn meg, men var sur når det skjedde!! Kan love deg jeg hylte, gråt og var fly forbanna. Tenke ikke lenger enn til at han får alt og jeg ingenting! Faktisk så har typen min opplevd akkurat det samme selv med hans lillebror. Og han er på samme måte som min lillebror.. Tror det er en sammenheng der...
Gjest Skrevet 31. august 2008 #16 Skrevet 31. august 2008 Send historien i postkassa da vel:) Vil gjerne lese jeg..
Gjest Skrevet 31. august 2008 #17 Skrevet 31. august 2008 Jeg sende den litt senere, må ut en tur me vofsen =D
Ungmamma21 Skrevet 31. august 2008 #18 Skrevet 31. august 2008 skjønner deg kjempe godt jeg. det er jo urettferdig da. har de en regel for deg så bør det gjelde søsken også. hadde reagert jeg også alså. ta en prat med de å si hva du mener å se hva de sier;) dårlig av deg som skrev innlegget get over it, er jo ikke så lett da, er snakk om en del penger her... Lykke til;)
Giinaღ Skrevet 31. august 2008 #19 Skrevet 31. august 2008 Skjønner at du er skuffet. Så stor forskjellsbehandling synes ikke jeg er riktig. Nå vet du iallefall hva du IKKE skal gjøre med dine barn
Maf og lillemann Skrevet 31. august 2008 #20 Skrevet 31. august 2008 herregud! stakkars stakkars stakkars deg! noen som har det værre?? for et problemfyllt liv du har! skjønner at det der vipper deg av pinnen altså, like greit å ikke ha kontakt med familien resten av livet, det der psykisk mishandling på det groveste- nei jeg sier det igjen, stakkars deg! hvis det er noen trøst, så måtte jeg betale lappen selv- uansett om jeg røykte eller drakk før jeg ble 18. Jeg regner meg selv også som voksen, og driter i hva lillebroren og lillesøsteren min får av mamma. Bli voksen jente!
Gjest Skrevet 31. august 2008 #21 Skrevet 31. august 2008 hahahaha fy faen for nogen HORMONER =P Stakkar din type, om du har det DA!..
toa med 2 jenter og spire:) Skrevet 31. august 2008 #22 Skrevet 31. august 2008 åh,samme her har også mye av det så jeg vet godt åssen det er,men jeg er til og med minst jeg da.de fikk penger til lappen,men ikke jeg.og min bror giftet seg netopp og fikk 20 tusen før bryllupet,som de brukte og det fikk jeg høre da.vil gifte meg jeg også,men hadde ikke råd vi.20 tusen hadde hjelpa en del,men det gjeltes vist heller ikke meg:( får etter,men gjør sikkert ikke det da heller.dårlig gjort.så jeg skal alltid dele likt mellom mine jenter ja!!!!!!!!!vi må jo bare tåle det og leve videre med det.
Gjest Skrevet 31. august 2008 #23 Skrevet 31. august 2008 Hei toa med 2 jenter og spire:) Helt enig med deg der, jeg skal aldri gjøre noe sånt med mine unger. Jeg skal prøve å gjør alt likt med dem, jeg syns det er helt merkeligt av foreldre å gjøre noe sånt.. Det er veldig vondt å bli forskjells behandlet.
toa med 2 jenter og spire:) Skrevet 31. august 2008 #24 Skrevet 31. august 2008 en ting til.min bror og dama skal ha unge i februar og de er jo så veldig stas,men jeg skal ha i januar,men det bryr de seg rett og slett ikke om.var på ultralyd to ganger måtte jeg for at de ikke fikk til å ta mål.de har ikke spurt om termin eller noe åssen det går.snart 3uker siden første ultralyd,men jeg gidder ikkeå si noe da,når de ikke bryr seg.når de får unger der,så er ikke mine gode nok og trenger ikke å ha noe med mine og gjøre da,så snart mister vi alle kontakten ja.blir lei meg og nedfor.de få gangene min mor ringer,så er det jo bare om alle andre.
Gjest Skrevet 31. august 2008 #25 Skrevet 31. august 2008 Oi då.. Det hørtes veldig trist ut. Vet ikke helt hva jeg skal si. Annet enn at jeg håper at alt kan fikse seg. Selv om det kansje ikke gjør det. Men jeg forstår deg kjempe godt. Det er ikke noe gøy å ha det sånt. Å i tillegg skal du liksom gå rundt å være kjempe stolt over magen og den søte lille inni. Har ingen nære venner som er gravid, så jeg er den første. INGEN som bryr seg. De bare snakker om seg selv og sånt. Viser ingen interesse. Veldig vondt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå