Gå til innhold

Bruker "alle" bringebærbladkapsler??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hverken lest eller hørt om det før, men ser ut som flertallet her inne bruker det...

Hvem har anbefalt dere å ta dette?

Er det "bred enighet" om at det har noe for seg, eller er det bare en "myte" mange velger å tro på?

*nysgjerrig*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere venner av meg som har anbefalt meg det.

Jeg har tatt 3 om morgen og 3 til kvelds i over 1 uke nå, og har fått sterkere og hyppigere kynnere, og MASSE slim. Regner med livmora jobber som bare det og at det (forhåpentligvis) er modning på gang:)

Skrevet

Synes liksom det høres litt "skummelt" ut jeg, hehe, men har som sagt ikke satt meg noe særlig inn i det (enda)...

Skrevet

Jeg bruker det ikke, enda jeg er overbevist om at jeg kommer til å gå på overtid igjen. Jordmor sier at jeg kunne forsøkt det for placeboeffekten sin skyld, siden hun mener at mange har nettopp dette i forhold til disse kapslene. ;-) Hun opererer med en teori om at kroppen føder når den og mor er klar for det, men det er vel ikke noe nytt at de lærde strides.

Skrevet

Nei, jeg bruker det ikke - tror det bare er en myte faktisk

Skrevet

Jeg også lurer litt på dette. Også lurer jeg på om dere som tar det tar det helt ukritisk? Er generelt litt skeptisk til å putte i meg ting jeg ikke helt vet hva er nå, jeg... Vet at det står på urtesenterets sider at det er gjort et par undersøkelser på dette som tyder på at det ikke har noe skadelige virkninger på verken mor eller barn. MEN dette står jo på produsentens/distributørens side. Kan man virkelig vente at de sier noe annet? Hva om det er er undersøkelser som sier det motsatte? De ville jo selvsagt ikke referert til disse...

http://www.urtesenteret.no/index.php?categoryID=334

Skrevet

Gikk inn på gullsmokken sitt arkivsvar, der har barnelege Jon Steen-Johnsen funnet frem følgende undersøkelse som han refererer i et svar..

Hmmmm..

"Bringebærblad som fødselsforberedende urtemedisin