Gå til innhold

Permisjon med unger er kjedelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var kanskje ikke kjedelig å være hjemme, meeen, jeg var lei flere ganger i løpet av den tiden. Mini var veldig aktiv fra den dagen han ble 2 mnd og nektet å sitte i fanget mer: skulle STÅ, og det skulle SKJE noe hele tiden... Siste halvåret brukte vi på å trille lange turer, så jeg slapp å bare gå etter han hele tiden og si "nei, ikke lov, ikke røre, NEI!". En bok eller en leke er interessant maks 2 minutter av gangen, og mamma skal helst ikke gå på do, for da blir det jo kjedelig for mini... blæh, holdt på å bli sprø maange ganger!

Men nå er mini i barnehagen på dagtid mens jeg og sambo er på skolen, så når vi alle er hjemme om ettermiddagen er mamma og pappa opplagt og veldig klar for å leke og kose med mini fordi han ikke har slitt oss ut hele formiddagen, mens han er så sliten etter barnehagedagen at han helst vil sove... haha :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere ikke hadde hatt muligheten til å være hjemme med barna, og måtte ut i jobb etter 3 mnd pga økonomisk situasjon eller fare for å miste jobben, så hadde dere vel klaget på dét.

Jeg for min del syns vi er superheldige som får muligheten til å være sammen med barna våre et helt år! Eller hvorfor får vi barn? For å kjøpe masse stilig utstyr?

Og permisjon betyr ikke at man bare må tenke baby 24/7. Ta et fag, stikk på jobben noen timer i uka (det gjorde jeg, og satte enda mer pris på tiden hjemme), les en intelligent bok. Ikke vanskelig.

Skrevet

Synes det er kjempe koselig å være sammen med barna mens de er små. Har overskudd til å finne på noe med de, i stedet for de få timene etter arbeidstid som ofte blir stressende. Men det er de ganger jeg har behov for voksen tid. Er ganske heldig med at jeg omgås mye andre barn og voksne.

Var hjemme med elste til han var tre år, da han begynte i bhg ble det et rent helvete. Så jeg har ikke så lyst til å sende mine barn så tidlig i bhg. Jobber i bhg å ser stor forskjell på heltids og halvtidsbarn. Synes at enkelte bhg har alt for lite voksne på avd, og tar inn for lite vikarer. Så hadde det ikke vært for økonomien så hadde jeg gått hjemme nå til minste var tre år og så hatt han halvtids i bhg.

Men det er min erfaring. Det er opp til hver enkelt hva som passer dem:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...