Gå til innhold

FRUSTRERT!!!! pergo anyone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei og hopp:)

er det noen her inne som vet hvilke tester og slik man må gjennom for å få pergo?

har vært på utredning og i tillegg har jeg hatt innvendig UL og hun sa alt så fint ut og at jeg hadde egg i eggstokkene, skal inn igjen for å ta blodprøve snart for å teste noe nivåer som er i kroppen 3 dager ut i mensen. begynner å bli bekymret for om det kanskje kan være noe selv om legen min sa at alt så bra ut. sluttet på p-pillen januar 2006 og er i vår 30pp.

sambo har også levert inn prøve(har ikke fått svar på det enda)

vet det kan være vanskelig å få en fulltreffer med en gang etter p-pille stopp, men det skal vel ikke være så vanskelig å få en spire til å sitte etter 2 og et halvt år?

har ikm 4 september og føler sterkt at TR ligger rett rundt hjørnet, selv om vi traff på EL. kjenner liksom på kroppen når mensen er på vei:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter dette litt oppover =)

takk til de som tar seg tid til å svare:)

Skrevet

Heeeei!

Vet du hva, vi to er faktisk omtrent i heeelt samme situasjon føler jeg!! Har forsøkt aktivt i 1,5 år nå.. Og lurer på om pergo kan være løsningen her også..

Jeg har vært på GU 2 ganger og tatt innvendig UL begge gangene, og GYN sier at alt ser fint/ok ut, altså ingen påviste hemninger for å bli gravid.

Neste steg ville være og teste svømmerne til min samboer og at jeg tester noen hormon nivåer o.l. (Var og tok en blodprøve for progesteron på torsdag, dette var da dag 22 i syklusen min.) Også skal jeg tilbake på dag 3. i neste mens og ta noen andre hormon prøver! Det er vel det samme legen sa du skulle gjøre også?

Vet ikke om det er da man får prøve pergo jeg, om det viser seg at noen nivåer var dårlige e.l..

Har du tatt EL tester,slik at du vet at du har EL? Jeg tok for første gang EL test (fra billige-tester.no) forrige pp og da viste det seg at jeg hadde EL på dag 19. Kjente det også, ved at jeg hadde "menssmerter" på en måte. Hadde sex da den slo ut, hadde maaange håpefulle forventninger, meen TR kom akkurat 14 dager etter EL, ingen klaff denne gangen heller.. Men men! Dette er vi jo vandt med :-)

Men, nå er jeg på dag 26 i pp, men ingen påvisning på LH-stigning på testene.. Begynenr å fortvile litt nå.. Trodde hvertfall at EL min var "regelmessig." Mulig den bare er litt forsinket også da.. Men er det ikke slikt pergo skal hjelpe for? Litt uregelmessigheter osv?

...Og om hormon nivåene og svømmerne til samboer'n er som det skal, så blir jo neste steg LAP. Altså å sjekke om det kan være noe tettheter i egglederne e.l.

Hva har legen/GYN sagt til deg da?

Håper det klaffer for oss snart, synes at det er på tide etter så lang venting! Jeg tenker bare sånn at, så lenge jeg har fått bekreftet at alt er som det skal med oss, så greier jeg nok helt sikkert å ro'e ned litt også :-)

Masse, masse lykke til!!

Skrevet

Forresten, er det lenge siden samboer'n din leverte prøve? Vet du hvor lang tid det tar før man får svar? :-) Min sambo skal levere prøve i midten av sept. Var ikke ledig før! :-)

Skrevet

Takk for svar! :D

gjør litt bedre å høre at jeg ikke er alene:P hehe.

ja legen sa at jeg må komme tilbake 2. eller 3 dagen i mensen og teste LH, FSH og østradiolnivåer i kroppen. da skal jeg høre med henne om pergo er et alternativ, håper det, har hørt så mye bra om pergo, at spiren sitter da! =) gleder meg til å få testet meg skikkelig for da vet jeg hvertfall litt mer sikkert når og om jeg har EL. Jeg har forstått det slik at pergo skal hjelpe på regelmessighet og sånn, men jeg er jammen meg ikke sikker. kan ikke så mye om pergo.

Har tatt uttallige EL tester opp gjennom, men har ikke vært så flittig bruker i de siste mnd for jeg har begynt å få kontroll på når EL kommer, tror jeg hvertfal da:P men det er jo sjangs for at EL inntreffer senere enn vanlig også. slik som du sa at skjedde med deg. kjenner til tanken om og være vandt til at TR kommer når hun skal selv om vi vet vi har truffet på EL:( det er ikke kjekt!

Sambo leverte inn svømmeprøve for ca en uke siden og vi får vel svaret når jeg er inne og tar blodprøve vil jeg tro.

hvis du er på dag 26 og ikke har påvist LH stigning kan det være du er gravid da? når er ikm?

vi får håpe at pergo er tingen for oss og at spiren sitter som et skudd da, vil ikke gå over på LAP, har ei venninne som har gjort det og hun sa at det gjorde VONDT, de sprøyter noe selvlysende inn i egglederne(om jeg ikke tar helt feil) for å sjekke om de evt er og hvor de er tette.

Gyn sa til meg at vi måtte først ta blodprøver for så og ta det derfra, men jeg vil så gjerne få en fulltreffer snart!

hold meg oppdatert

MASSE MASSE lykke til =)

Skrevet

det tar forresten ca 1 uke før du får svar på svømmeprøve=)

Skrevet

Ja,stemmer.. Er de prøvene jeg også skal ta på dag 3 i neste mens. Tenkte jeg skulle høre litt om pergokur da jeg også. For saken er at da jeg var hos GYN nå for snart 2 uker siden, så sa hun det at om det viser seg at jeg har noen dårlige nivåer eller lignende, så kunne vi kanskje forsøkt med noen slags kurer sa hun. Men jeg spurte ikke så fryktelig om hva slags kurer det var snakk om, men er nok antageligvis den såkalte pergoe'n da tenker jeg! Får håpe vi kanksje får det, og at spiren sitter da ja!! Det hadde virkelig vært noe det :)

Åja, så bra.. Sambo min skal levere litt utti september, så da får vi vel hvertfall svar i slutten av september da. Gleder meg til det, så er da i så fall det unnagjort!! Du må oppdatere og fortelle litt om hvordan det også går da! Så gjør jeg det samme med de prøvene! Høres hvertall ut som vi er på veldig lik linje, bare at dere faktisk har gått litt lenger enn oss og ventet..

Har du forresten noen barn fra før? (Kan ikke huske å ha lest det om deg..) Er hvertfall førstegangsprøvere vi..

Men tror nok ikke jeg kan ha blitt gravid nå?;/ Ettersom jeg fikk mens den 6 aug. Og kun er på den 23 dagen.. Tok EL tester fra dag 14, men ingen som har vist 100% positive.. Eneste jeg syns er litt rart er at nå så er teststreken utrolig svak, men for en ukes tid siden så var den litt sterkere enn den er nå, men absolutt ikke like sterk eller sterkere enn kontrollstreken..Noe som den må være for at den skal anses som positiv.. Og jeg merket heller ikke noe av EL ("menssmerter").. Sånn som jeg gjorde forrige måned..

Men du som faktisk har litt erfaring med EL tester, går det ann at jeg kan ha hatt EL som bare varte 12 t. feks, og at ikke EL testen rakk å reagere? Ettersom jeg tok en hver dag, dvs med ca 24 timers mellomrom. Forrige gang så hadde jeg sterk sterk teststrek (mye sterkere enn kontrollstreken) i hele 2-3 dager. For å gjøre oppmerksom på det, så er det EL test fra wondfo (billige.tester.no) jeg bruker!

Usj, nei, LAP er ikke noe fristende for min del heller. Det blir nok i så fall siste utvei.. Men må man så må man :-) hva gjør man ikke for å kunne få spiren til å sitte?

Oioi, dette ble jammen langt!! :-)

Vi må holde hverandre oppdatert da!

Skrevet

har nå vært ute på cafe med venninner for å prøve og tenke på noe annet enn alt dette babysnakket, blir jo nesten syk av å være så verpesyk, men må jo rett inn hit når jeg kommer hjem igjen selvfølgelig. har jo nærmest bodd her inne i helgen, har ikke vært helt i form så har holdt meg inne.

Vi må rett og slett bare hive oss i det og mase om den pergo kuren med en gang vi hvis spira ikke sitter denne gang:) hvis gyn din har nevnt noe om noen kurer er det sikkert pergo, har ikke hørt om så mange andre kurer . har du?

klart jeg skal oppdatere deg på saker og ting, testing ol. tenkte og teste meg 3 sept, må det ettersom jeg skal ha operasjon 4 september og må evt avlyse denne hvis det vokser en spire inni meg=) (noe jeg faktisk håper det gjør, MEEEEEN tviler) men hvis du har sex annenhverdag(om du har mulighet til det) så må du jo treffe el på ett eller annet tidspunkt?

nei vi har ingen barn fra før av, er også førstegangsprøvere.har du vært her inne lenge? Har gått og vært verpesyk i 2 år og vel så det. jeg er ganske ny her inne så har ikke fått skrevet noe om meg selv og sånn på profilen. eller dvs jeg har nettop laget meg en profil men har i 1.5 år vært innom her å tittet litt, er ganske kjekt å kunne samle alle som sliter med det samme på et sted slik at vi kan snakke med hverandre.

jeg mener at det går ann at el skjer mellom 12 og 24 timer, det kommer ann på hvor tid på dagen du har el og når du tester deg hvis du skjønner?(ble litt rotete setning)

huff jeg kunne gjort alt for å blitt gravid nå..:)

Skrevet

Samme her!! Hehehe.. Sambo og jeg har akkurat vært ute en tur å kjøpt noe søndagsgodis, og første jeg gjør da jeg setter meg ned er å kaste seg over pc'en for å se etter fler svar.. Da man føst begynner å skrive her inne, er det vanskelig å holde seg unna.. :-) Er bare det at det er så uuutrolig godt å kunne snakke med noen som er i akkurat samme situasjon.. Og som ikke sier; "Slapp av og ikke tenk på det, så skjer det..." Hørt den før du også?? Lettere sagt enn gjort altså..

Men jeg har lovet meg selv, at så fort vi får svar på prøvene osv, og alt er som det skal, DA slapper jeg av!! Også slipper jeg å føle meg helt "gal" alene!! Facebook ække "inn" lenger, det er barnimagen!! hihi :)

Helt enig, vi må mase om pergo da vi har fått svar på prøvene.. Får bare håper det hjelper.. Og at svømmerne er som de skal :)

Men, vi må ikke håpe for mye på pergo heller, tenk hvis det heller ikke skulle hjelpe.. Men vi får da tro det :)

Såpass ja..Hvordan operasjon skal du ta da? Eller er det kanskje ikke noeting med dette her å gjøre? Får da hvertfall håpe at du slipper den operasjonen da :D

Nei, jeg har egentlig ikke vært her inne så lenge.. Var ei venninne som også var i samme situasjon som oss for noen måneder siden og hun var mye her inne og kikket.. Og da måtte jeg også, og nå er jeg avhengig!! Men hun venninnen min er ikke her lenger, hun er gravid og 2 mnd på vei.. Forsøkte "bare" i 6 mnd, så klaffet det.. Noen som er heldige.. Men er utrolig gla' på hennes vegne da, jeg blir jo tross alt "tante" om 7 mnd :D

Ja, skjønte hva du mente.. Mulig jeg rett og slett ikke fant EL denne gangen.. Men om den var på samme tidspunkt som sist, altså rundt dag 19, så kan det ha klaffet for vi hadde hvertfall sex da.. :)

Vi får bare støtte hverandre og glede oss til den dagen spiren virkelig sitter, da blir det jubel i heimen! :D

Skrevet

Og, nei, jeg har ikke hørt om noen andre kurer egentlig, så må jo være pergo GYN siktet til.. Håper jeg! Høres ut som en "trollkur" dette her.. Hehe :)

Forresten, da jeg ser på profilen min så står det at jeg har vært her inne siden feb, men er den siste måneden jeg har blitt veldig aktiv her inne :-) Har liksom ikke "prøvd" sånn veldig før nå i sommer, sånn som og treffe EL osv.. Men vi har jo sex sånn ca annen hver dag så uansett burde det jo ha klaffet.. Er først i juli jeg startet med testing av EL og begynte å tenke på hva som ikke gjør at det ikke skjer snart.... Hm :)Hva med deg? Det er jo egentlig ikke så mange andre måter å "prøve" på, enn å ha sex og kose seg :-) Skulle man tro!

Jaja, nå får jeg skru av pc'en før min kjære blir gal av meg.. Han snakket om dissa komikerne, som spiller i den "Ut i min hage" eller hva den filmen/serien heter.. Han sa at jeg skulle hatt min egen som het "Inn i min mage.." Heheh :-)

God natta klem

Skrevet

det var raskt svar! :) og raskt svar tilbake fra meg.

haha er vi hekta på BIM or what?! :) herrlig.

har så hørt den før, men det er lettere sakt enn gjort det må jeg si. ja får håpe ting roer seg når vi får testresults, og facebook er ingenting i forhold til dette! BIM er best!

kan godt fortelle at jeg skal ta en brystoperasjon og gleder meg egentlig veldig til det, har spikka og spart lenge nå, men selvfølgelig : skulle det være såpass at jeg får pos test så ringer jeg LETT og avlyser.

Så kjekt og bli "tante" om noen mnd, då kan du øve deg litt og kanskje smitter det over. du blir litt mer avslappet til det siden du kan være med den babyen og så plutselig skjer det for deg også.

det er jo ikke sikkert en har EL hver mnd heller desverre:( leste for et par uker siden at el som oftes skjedde på formiddagen( mellom 1 og 3, og at om morgenen var den beste tiden å ha sex på. så da er det morgenstund har gull i munn og ligge høyt med rumpa etterpå slik at tyngdekraften forhåpentligvis gjør sitt=)

har du forresten vært inne på babyverden og laget "min side", der skriver du inn første dag i siste mens og syklus lengde så regner den ut for deg din mest fruktbare periode og den evt terminen=) det er gøy! siden forteller deg også hvor du er i syklusen din og når du kan ta graviditetstest.

Skrevet

Ja, det får'n si!! Hehe, måtte jo svare her, da jeg ser du allerede har skrevet inn, men det får bli siste for i kveld.. Jeg må sette grenser her! Haha.. Jeg blir ikke avhengig av røyk, men BIM blir jeg det av!! :-)

Åååja, jeg skjønner, jeg skjønner.. Er du tvillingen min eller?? Hehe, for du skjønner, jeg tok en brystoperasjon for 1,5 år siden jeg også.. For er silikon du mener, ikke sant? :) Vurderte sterkt om jeg skulle vente til etter vi hadde fått barn osv.. Men ettersom det ikke klaffet med en gang, så tok jeg heller den operasjonen! Ettersom jeg også hadde pengene til det da, egentlig! Og det angrer jeg jo ikke på... For jeg har fortsatt ikke blitt gravid... Og om man skulle bli gravid etter å tatt silikon så er jo ikke det det største problemet.. Hun venninna mi som er på vei i 2 mnd har også silikon og tok det i des.. Men ser den at om du skulle ha en liten spire i magen den 3 sept., så er det absolutt greit å vente med å operere..!! For det gjør noe helsikkes vondt! Og har hørt at puppesprengen allerede kan merkes etter noen få uker/mnd.. Gleder meg til å høre hvordan testen er den 3 da:)

Nei, det er det jeg også har lest.. At man faktisk kanskje ikke har EL hver mnd heller, men det kan jeg egentlig ikke skjønne.. For da burde jeg vel ikke hatt mens heller? Nei, jeg får utdanne meg som GYN :)

Men om det skulle vise seg at jeg kanksje ikke har EL hver mnd, så kan jo det være en god forklaring på hvorfor ting tar så lang tid..

Nei, har ikke vært inne på babyverden.. Huff, holder med at jeg er avhengig av BIM! Men kanksje jeg skulle tatt en titt der inne også.. :-)

Er du der inne?

Nei, nå får jeg skru av pc'en!! God nattaKlem

Skrevet

...Og takk for en koselig prat i dag :-)

Skrevet

Hei <3PerLE<3 og ønskerbaby09=)

Er i akkurat samme situasjon som dere... har prøvd siden jan07, og fortsatt ikke fått spira til å sitte,...Jeg gikk til gyn i november 07 og fortalte om min frustrasjon og ønsket da veldig hjelp videre,men fikk da beskjed om at man ble ikke kalt ufrivillig barneløse før man hadde prøvd aktivt i 1.5 - 2 år...tok da noen blodprøver for å sjekke om jeg hadde EL, og det hadde jeg=) Min samboer leverte da sædprøve i desember 07,og der var alt som det skulle!! Tok ca 2 uker før vi fikk svar tror jeg.

I mars 08,ble jeg bare mer og mer fortvila og ringte til min gyn og sa at jeg ønsket å bli henvist videre til gjennomskylling av egglederene,og i førtsen av april gjorde jeg det!!! Jeg gruet meg kjempemye,men det var overhodet ikke vondt..og egglederene var heldigvis ikke tette( er dem tette kan det visst være litt vondt når dem skyller igjennom med kontrastvæska)

Fikk da beskjed om å dra hjem å hoppe til køys med min kjære etter den undersøkelsen..men det hjalp ikke det heller gett.. Så nå i juli fikk jeg nok,etter å få beskjed om at venninna mi var gravid,og at min bror skulle ha barn igjen...Ringte jeg igjen til gyn og ba om å få en samtale!!! Hun spurte meg rett ut hvordan det gikk,og jeg sa at det ikke gikk så bra,og var nå rimelig lei av og bli såååå skuffa hver mnd...og at jeg nå ønsket å bli satt på en hormonbehandling!!!

Så nå skal jeg begynne på pergo til onsdag,gleeeeeeder meg=) skal nå ta en tbl i 4 dager fra dag 5-9 (5 dag i menstrasjonssyklusen),så nå håper vi virkelig at spira vår skal sitte snart=) siden alt er jo som det skal med oss!!! Gynekologen min sa at pergo kan hjelpe oss med å bli ekstra fruktbare pga alle hormonene,men har lest at mange også får pergo pga manglende EL.

Så hvis det ikke sitter denne mnd her,skla jeg doble kuren,med 2 tbl i 4 dager..og det kan jeg gjøre i 2 mnd...og hvis det fortsatt ikke har skjedd noe innen nov/des...blir neste steg prøverør!!!

Så jenter,det hjelper å si ifra,føler at jeg har måtte gjøre mye selv i denne prosessen!!!

LYKKE TIL :))

**Klem**

Skrevet

Hei hei *mitt største ønske* :-)

Godt å høre at det er flere i samme situasjon som oss.. Og at faktisk alt er som det skal, men at det bare ikke har klaffet enda! Merkelig greier altsåå.. Fortsår på en måte ikke at det er mulig engang. Da alt er som det skal, hvorfor må man få den forbaskade TR hver eneste måned da.. Hmm.. Føler virkelig med deg/dere!

Men har gyn sagt noe om hvorfor det ikke har klaffet ennå da? Har jo på en måte hørt at for noen så tar det bare lang tid.. Huff, men forstår på en måte ikke hvorfor det skal ta såå lang tid som over 1,5 år.. De har jo på en måte sjekket alt m/ dere to da, og det er jo veldig bra..Det må jo hvertfall være kjempegodt å tenke på at alt er som det skal :-) Håper alt er som det skal for oss også, så kanskje det går ann å slappe av litt!!

Men var det LAP (operasjon gjennom navlen) du tok eller var det sånn at dem bare spylte igjenom egglederne og så med røngten?

Det var hvertfall en oppmuntring å høre at det ikke gjorde vondt :)

Takk for at du er med her du også, nå må du være med videre og! Oppdater om det skulle skje noe.. Håper virkelig det klaffer for dere denne gangen etter å ha startet litt med pergo!! :-)

Klem

Skrevet

Det er så vanskelig å gå å legge seg når eg har det så kjekt på BIM:), men søvn må man ha.

ja kanskje tvilling er det rette ordet, morsomt at du også har brystoperert deg. gleder meg ihjæl. ja for silikon. må nesten ta det nå for det er nå jeg har penger til det. er jo ikke akkuratt gratis=( er skikkelig forberedt på at det gjør vont. kan ikke du fortelle litt mer, om hvor lenge det gjorde vondt hos deg og nårtid du kunne begynne å gå normalt igjen, var det slik at når du hadde operert så måtte du ligge hele tiden?

kjipt det der med at el kanskje uteblir en mnd, og hvertfall hvis du vet at du har truffet på dagen også! det er nok det vi må utdanne oss som ja, slik at vi vet alt som er om temaet.

ja er inne på babyverden også men bare for å legge inn syklusen min. i tillegg til fertilityfriend=) det er gøy! du burde hive deg på bølga du også.

utrolig koselig å skrive med deg=)

Skrevet

Hei og hopp *mitt største ønske*

koselig at du hiver deg på her=) kjekt å prate!

lite kjekt å høre at det er så mange som ikke får spira til å sitte. men en gang blir det nok vår tur også!

lettende og få vite at du faktisk har el og at det ikke er noenting galt med svømmerne til sambo, har sikkert bare ikke helt truffet på dagen da, hvor lenge gikk du på p-piller før du sluttet? de sier jo at p-pillene kan sitte i kroppen i opptil 1 år og faktisk lenger og før man begynner å få skikkelige sykluser igjen og el er som den skal være.

hva er prisen på sånn gjennomskylling/lap?(ikke at det er et alternativ her enda men greit og vite, for det blir nok fortere enn forventet et alternativ) tror nok at smertene etter en slik skylling er veldig individuelt, du var veldig heldig da som ikke fikk noe smerter ;)

du må fortelle hvordan det går med pergokuren ettersom dagene går=) når kommer el med pergo? krysser virkelig fingrer og tær for at spira vårs sitter snart!

takk for tipset, skal gi beskjed når jeg er hos gyn, STÅ PÅ KRAVA :D hehe

huff kjenner virkelig at TR er på vei(er skikkelig øm i nedre deler av magen) . er det noen av dere som har peiling på hvordan tappen er om man er gravid? når åpner den seg før mensen?

klem =)

Skrevet

Hehe, det er jammen sant :) Første jeg gjorde før jeg hoppa i dusjen var å gå inn her for å se om noe hadde skjedd! Er ikke alle som finner en BIM venn, slik som oss! ,p

Så du gleder deg ja! Er jo utrolig vondt, men jammen meg verdt det om man blir fornøyd!! Hvor er det du skal opereres da? Jeg gjorde det på fornebuklinikken i Oslo.

Og jeg var sengeliggende i nesten ei uke etterpå.. Var absolutt ikke godt.. Greide ikke en gang tørke meg skikkelig etter jeg var på do en gang,fordi det var så vondt å bruke armene! Hihi :) Men så er jeg ei skikkelig pingle også da.. Takler egentlig ikke blodprøver o.l. før jeg besvimer, så utrolig at jeg overlevde..

Men det er veldig viktig å ta det med ro etterpå! Vær sengeliggende/sofaslave i minst en uke etterpå. Det gir best resultater!! Ei venninne av meg tok det etter meg og hun dreiv å pusset opp huset sitt rett etterpå, og det har gitt konsekvenser..... Hun har ofte vondt i puppa og den ene protesa har snudd seg på en måte! Så du bør holde deg mest mulig i ro til det har begynt å gro skikkelig!! Det er mitt tips:) Men det er klart at det er veldig inviduelt.. Noen syns omtrent ikke det gjør vondt, mens andre føler det er dems siste dag i verden.. Hehe..

Jeg får kikke litt innom babyverden litt senere.. Er på jobb nå, men jeg sitter jo snart mere her inne enn å jobbe! Neida ;p

Huff,sitter å kjenner på at TR kommer etterhvert jeg også.. Kjennes hvertfall litt sånn ut..For EL er vell forsent å ha nå..Og testen er jo neg. Mens syklusen min er jo helt på tryne.. Alt fra 29 dager til 46 dager... Og nå kjenner jeg litt menssmerter i ny og ne, tror jeg.. Eller så er det fordi jeg driver å har lett etter EL, og kjenner veldig etter symtomer til EL.. Men.. Kan vel ikke innbille meg smerter vel!? Kroppen er så merkelig!! Var det ca 3 sept du skulle ha neste TR? Gleder meg til å høre om testen du skal ta om 2 dager hvertfall :-)

Klem

Skrevet

Jeg skal starte på pergo i sep pga manglende el. Er bare 4pp, men var hos gyn i forbindelse med at jeg får så smerter under el(eller da den burde ha vært). Han fant ikke noe galt på ul, men tok blodprøver av meg på da 21 for å se om jeg hadde el, noe jeg ikke hadde. Så da fikk jeg pergo med en gang uten å spørre. Nå skal jeg gå på dobbel kur annenhvar mnd, 3 kurer. Veldig spent!!

Lykke til til dere andre :-)

Skrevet

Hei jenter=)

åhh,så koselig å finne noen å snakke med her=) og virkelig godt er det når det er noen i samme situasjon!!!

Ang den undersøkelsen jeg tok var det med røntgen og kontrastvæske,nesten som en gu- undersøkelse,men at dem festa et kateter ved egglederne mine eller no...hehehe...er ikke så lett å følge med på alt,selvom jeg er veldig nysgjerrig!!!

jeg fikk beskjed av gyn at hvis jeg ikke ble gravid innen 3 mnd med pergo,så måtte jeg ta en sånn undersøkelse gjennom navelen/lap?...før søknaden om prøverør blir sent...men håper at vi slipper unna prøverør,siden alt er som det skal,men det klaffer jo bare ikke....har vel prøvd alt tror jeg...sex hver dag, annenhver dag, og hver 3 dag!!!! og jeg er så lei av at folk sier at dere må slutte å tenke på det så ordner det seg for dere vettu...hva vet dem om det? er jo en psykisk knekk hver mnd synes jeg da...og få TR...men,men... og de eneste menneskene jeg møter på butikken er gravide eller nybakte mødre...blir GAAAAAAAAAL...hehehe,har dere det sånn eller? jeg gikk på p-piller fra jeg var 16 år til jeg var 24,nå er jeg 25...har tatt el-tester også,men har ikke klaffa da eller...men har kjøpt nye den mnd her da siden jeg skal gå på pergo..prøver alt nå!! syklus på 29-46 dager ja...uff...vet du når du har el da?eller tester du? min syklus er på 26 dager etter at jeg slutta på p-piller,og kommer alltid når den skal...men nå kom den 4 dager over tida...tok en test og greier men negativ,og hadde vedlig symptomer synes jeg...var nok innbilte!!!

sitter nå med pergo pakka foran meg,og her står det:pergotime er et legemiddel for stimulering av eggproduksjonen..brukes ved ufrivillig barnløshet som følge av manglende eggproduksjon!...

hvor gamle er dere da jenter,og hvor i verden bor dere?

En venninne av meg har også tatt silikon,og ho var sykemeldt en stund etter operasjonen,pga at ho jobber i barnehage,og ho fikk beskjed om at ho ikke måtte bruke armene til å løfte tungt den neste mnd,lykke til ihvertfall=)

hmmm,kanskje jeg skal slenge meg inn på babyverden jeg også...idag skal jeg begynne å trene igjen etter en altfor lang sommerferie...3 mnd uten trening..så nå er det bare til å komme igang igjen=)

Klemmer

Skrevet

ønskerbaby09:

det første jeg gjorde i dag når jeg stod opp klokka 9 var å skru på skjermen og logge meg inn:D ikke rart hor avhengige man blir av dette. kjekt at andre hiver seg på praten, er kjekt å høre andres erfaringer i nøyaktig samme situasjon som oss selv:)

huff gruer meg litt også, men må jo være forberedt på et smerteH######. er du fornøyd med resultatet? jeg skulle faktisk opereres på fornebuklinikken jeg også men fant ut at selv om det er noen tusenlapper billigere der enn der hvor jeg skal ta så koster det mye og sove på hotell, reisen til og fra, og med mat og sånn så ble det med ett like dyrt som på colosseumklinikken i stavanger. der jeg skal opereres. oj, kjenner meg ganske mye igjen med det der pingle greiene du nevnte, er litt slik jeg også, takler smerte veeeeeeldig dårlig..:( får bare tenke på det at det er mange som har gjort det før meg og komt seg gjennom det selv om det er vondt.=) bør altså bevege meg minimalt den første uka altså..

med en gang jeg logger meg ut herfra begynner det å klø i fingrene etter å komme meg inn igjen:) haha føler meg litt sånn ... ehm..avhengig.

nei takk til TR asså. kjenner bare mer og mer at det rumler i magen.. og det er et tegn på at hun er rett rundt hjørnet:( kjipern

kan jo være som jeg nevnte tidligere at du ikke har el denne perioden og at mensen kommer når den skal, men la oss heller håpe at du har hatt el uten at du har merket det og så har du fått inn en fulltreffer! hvor lenge siden var det du sluttet på p-pillen?

jeg venter på ikm 4 september. fikk mensen 7 august så da tror jeg hvertfall at det er 4 september, med mine 28 dagers sykluser.gleder meg egentlig ikke til å ta den testen, fordi jeg føler at ved å ta den, kaster jeg penger ut av vinduet, med tanke på at den er sikkert neg.

ser frem til å høre fra deg igjen! =)

klem

lille_luna_4pp:

fikk du bekreftet at du ikke har el denne perioden eller generellt? ikke kjekt å få høre. greit å få begynne på pergo med en gang da slik at du slipper å vente. masse lykke til!!

keep us updated =)

*mitt største ønske* :

alltid kjekt å ha noen å snakke med =) dere slipper helt sikkert prøverør så lenge alt bare er i sin skjønneste orden med dere. fikk høre når jeg begynte på min utredning at det var 30% sjangse for at det er noe med meg, 30% sjangse for at det er noe med han, 30% sjangse for at det er noe med oss som par som gjør at det bare ikke klaffer, meeen får vel håpe at det ikke er noe galt med oss som par, det ville jo vært sørgelig.

krysser virkelig alt som er å krysse for at pergoen skal hjelpe for deg!=)

jeg har el mellom 12 og 14 dag, men er ikke sikker på om jeg alltid har el, har vært utrolig slapp med el testingen i de siste mnd for jeg føler at jeg har fått litt kontroll, men er vel kanskje på tide å begynne igjen!. er de billig testene 100% pålitelige?

legen sa til meg at jeg måtte stresse ned siden jeg er så ung og at jeg hadde laaaaaaaang tid foran meg med å få barn, men blir mer stressa av å høre sånne kommentarer egentlig. jeg er 21 og er fra stavanger:D hva med deg? det er ikke det at vi stresser med det, er det vel? VI ønsker oss bare så gjerne barn, nå med en gang:P hehe

pluss at det kryr av gravide rundt omkring. blir jo bare enda mer verpesyk av det. vet akkuratt hva du tenker på med gal..

jeg skal ta operasjonen med storm:) hehe

vi må alle holde hverandre godt oppdaterte=)

OJOJOJ dette innlegget ble jammen langt..=)

stor klem

Skrevet

Kjenner meg igjen der!! Idag jobber jeg seinvakt og det som fikk meg opp før jeg egentlig måtte var BIM!! Haha.. Gledet meg til å lese fler innlegg på debatten her ;)

Og, ja.. Jeg er veldig fornøyd.. Men syns nesten de har blitt litt mindre og "slappere"nå enn det de var for 1 år siden.. Også syns jeg nesten de henger litt på en måte, ettersom de veier mer, men så lenge min kjære er fornøyd, så er jeg det også! :)

Men du er nødt til å holde deg veeeldig rolig den første uka, det er viktig! Så går dette veldig bra! Belive me :)

Men jeg håper jo egentlig at du slipper operasjonen jeg da! Men kjenner igjen den feelingen av at man kaster penger ut av vinduet da man tester og tester.. Men bruker du de fra billige-tester.no eller? Etter jeg bestilte derifra sist og ble fornøyd, så skal jeg fortsette med det! Er jo kjempebillig.. Får jo faktisk 21 EL tester + 6 gravitester for under 200 kr!! Så da er det jo okey og teste da man føler for det :)

Klem!

Skrevet

.......Også er det kanskje greit å svare på alt med det samme, men ikke så lett da man sitter på jobb :) Hehe.. Så istedenfor 1 kjempelang innlegg så blir det 2 ;

Nei ellers takk til TR, men hun kommer nok heeeelt sikker denne måneden også!! Jeg må si jeg har begynt å gi litt opp det håpet.. Men men.. Du sier jo noe der, kansjke jeg bare ikke har merket EL og at det kanskje klaffet denne gangen.. Og at det er derfor jeg allerede har litt svake menssmerter.. MEN TVILER STERKT!! Enten så er det en start på menssmerter og at TR er på vei ellers så er det noe annet rart med meg.. Innbilning kanskje?? HAHA!! ;) For EL er vel forsent nå, ettersom jeg er på dag 24.. Men man vet jo aldri! Blir bare sprø av å håpe på det, for skuffelsen blir så stor da man får TR eller at testen er neg!!

Jeg sluttet på p pilla for godt i feb 07 tror jeg.. Men var veldig av og på med pilla noen mnd før det.. Sånn ettersom jeg opererte osv :)

Hva med deg?

Vil ha baby nåååååå jeg... ;(

:-))

Skrevet

litt kjekt å jobbe seinvakt, da man kan sove lenge og sitte på bim før jobb. hvilken jobb har du da?

det er vel slik at huden blir mer elastisk etter en stund og derfor virker de mindre. hvor gammel var du da du tok? hvor mye har du? det viktigste er at du og sambo er fornøyde og kan leve med resultatet:) hihi

holde meg i ro,det kan ble en utfordring, men så lenge jeg kan være inne på bim og gjøre skolearbeid så tror jeg det skal gå så fint atte. bandasjen skal sitte på i 4 dager sant? hvordan er det å ta den av og få se resultatet?

takk for det, håper også jeg slipper operasjon, men i grunn så har jeg på en måte syka meg opp til dette her og er veldig klar nå så det blir litt dumt om jeg ikke fikk tat den nå. men mest snnsynlig kommer tr så da er det ikke no stress.

ja jeg har brukt de testene fra billige-tester. Er ikke helt fornøyd me de, enten så har jeg ikke truffet på dagen eller så er det reklamasjonsfeil på de, skjedde mange ganger at det ikke kom noen som helst streker selv om jeg vet at jeg utførte testen riktig, etterhvert brukte jeg noen andre jeg kjøpte på apoteket, og da fikk jeg fulltreffer med en gang.

kan jo være at jeg har vært uheldig med noen pakker, så kommer nok til å bestille derfra igjen. de har jo kjempetilbud på tester!

kan jo være en lite innbilning. er ganske sikker på at det har skjedd med meg meg: gikk 14 dager over mensen, hadde masse symptomer, som kvalme, hodeverk, halsbrann, murringer til de grader. så tok jeg bare en graviditetstest turte ikke teste før, fordi jeg håpet jo på en spire. men da fikk sambo endelig overtalt meg til å ta en test og den var negativ, dagen etter ville den kjære TR ut av sin hule..

jeg slutta på p-piller januar 2006. tror nok kanskje ikke jeg klarer å holde meg til onsdag med å teste.

klem

Skrevet

Ja, helt greit å jobbe seint.. Men litt kjedelig da jeg ikke kommer meg opp og får noe ut av dagen! For da jeg vet at jeg kan sove til 11 tiden, så gjør jeg heller det enn å stå opp tidlig ;p Jobber i Kundeservice.. Og sitter foran en pc hele dagen lang.. Veldig greit, for da tar jeg meg en liten pause i ny og ne og skriver litt her inne. Hihi :)

Hva driver du med da? Skjønte at du gikk litt på skole også?

Ja, det er nok fordi huden er elastisk og den strekker seg litt etter protesene.. Jeg var vel akkurat fylt 19 da jeg tok, mener jeg.. Eller så var det like før jeg fylte! Og jeg hadde en B-cup fra før og tok 345 g i hver. Så de er jo forholdsvis store nok nå.. Haha.. Så har vel en D cup.. Men er veldig forskjell på BH'ene også.. De på H&M i D er jo altfor små.. Men jeg bruker som regel bare sports'bh til hverdags jeg, syns det er så behagelig å gå med! :) Grunnen til at jeg tok var rett og slett fordi jeg ikke var helt fornøyd med fasongen o.l.

Så lenge du er her inne på BIM så burde det ikke være noe problem å holde seg i ro vettu, for det må du altså.. Jeg anbefaler deg hvertfall det, men du må jo kjenne litt på det selv da :)

Og hmmmm, nå må jeg tenke, men jeg tror jeg ikke turte å ta av bandasjen før etter nesten ei uke jeg.. Jeg turte jo ikke se på de før etter noen dager.. Hehe.. Men det er jo såpass lenge siden så jeg husker ikke heeeelt hvordan de første dagene var.. Eneste jeg husker er smertene og en hau med pinex fortè.. Men ikke spis for mye pinex, for da kaster du opp.. Ask me ;p

Skal bli spennende å høre da, hvordan testingen går, om det blir operasjon.. Men da slipper du å bli såååååå skuffet om testen skulle være negativ, for da har du jo noe annet å se fram til.. :-) Ta en test imorgen tidlig da kanskje, om du kjenner litt murringer? Blir nysgjerrig jeg også! Hehe

Ja, huff, den der kjenner jeg til.... Gått lenge over tiden og en haug med symtomer!! Samboern min også måtte overtale meg sist det gikk 6 uker mellom TR til TR.. Og to dager etter negativ test så ramlet hun ut av hulen hun ja!!

Kanskje det er noe galt med de testene jeg også har brukt denne gangen ettersom jeg ikke har fått noe utslag på EL? Men det skulle jo ha vært merkelig det også da, ettersom jeg fikk skikkelig utslag forrige måned. Og det er samme pakke jeg bruker nå også..

Slo ikke en gang kontrollstreken ut på deg? For om de ikke slo ut i det hele tatt på deg, så burde du jo ha klaget og fått nye! Tror nok ikke de hadde vært vanskelige med det hvertfall.. For syns servicen er veldig bra der! Har ringt inn til de og hatt noen spm. tidligere før jeg bestilte! :)

Dette ble langt innlegg igjen.. Hehe, skriver snart fingra av meg ;p

Nå var den pausa over, jeg får sette igang å jobbe litt igjen!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...