Gå til innhold

Har du og mannen felles økonomi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

når jeg begynner å jobbe vil jeg veldig gjerne ha helt skilt øk. bortsett fra mat. lånet er mitt og det vil jeg betale tilbake alene, det er mine verdier og de vil jeg ta med meg. veldig glad for at vi ikke har felles lån. blir også feil for meg å leve fullt og helt på han iom at han har så utrolig mye større formue. så den skal han få beholde så lenge det kommer datteren vår tilgode. tror aldri jeg har brukt sambos kort, liker å klare meg selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har felles økonomi - men to kontoer. Burde vel kanskje bare hatt en for å få bedre oversikt =P Penger går att og fram på kontoene alt ettersom. Er mitt kort tomt, låner jeg hans og omvendt. Her er alle pengene våre penger, ikke noe mitt og ditt. Alltid vært sånn =)

Skrevet

Felles bankkonto. Dit går alt som kommer inn.

Regningskonto, dit går 25 000 i mnd til lån og regninger

Sparekonto, dit går det som er igjen fra sist mnd. Variabelt, men målet er å ha mellom 20 og 30 000 minst.

Skrevet

altså mellom 20 og 30 000 på sparekontoen totalt ja..

Skrevet

hehe, den er digg du

Skrevet

Ja, selvfølgelig har vi det. Noe annet ville bare vært dumt synes jeg. Vi har en drøss med kontoer; hver sin lønnskonto og BSU konto. Så har vi felles sparekonto, regningskonto og brukskonto. Når vi får lønn, så beholder vi 1500 kr på hver vår lønnskonto, som vi bruker på ting til oss selv; klær, cd o.l. Resten av pengene setter vi inn på brukskontoen også fordeler vi det på regningskonto og sparekonto(hvis vi er flinke!:-) ) Slik har vi gjort det siden vi kjøpte vår første hus for 7 år siden, og for oss fungerer dette kjempebra. Vi krangler så og si aldri om penger.

Skrevet

ja har felles økonomi.

BEgge setter inn penger hver til en trekk konto.

Resten deler vi.

Skrevet

Likt som dere. Ikke noen regningskonto e.l. Den som har penger på konto betaler funker fint :o)

Skrevet

Ja.

1. Regningskonto - ALLE årets faste utgifter deles på 12mnd. ( huslån, studielån, strøm,forsikringer, tlf, eiendomsskatt osv...

2. Resten går til FELLES brukskonto til bensin,mat,klær,frisør, og alt mulig...Begge har visa til denne kontoen. Han har noe til sin fiskehobby i scandiabanken. Vi tjener ganske likt og mangler aldri noe.

Skrevet

selvsagt..

vi har ikke noe bestemt system på det da men har bare en konto

Skrevet

Ja, sånn i praksis har vi det. Har felles regningekonto og ellers kan vi også føre penger over, men vi har egne kontoer sånn bortsett fra vår felles regninge konto, men vi har tilgang til hverandres kontor via nettbanken.

Mulig vi gjør om på det når vi er gift en gang, snakka om å ha felles husholdningskonto, sparekonto osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...