Gå til innhold

Hvorfor gir dere barna deres KUMELK?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å jeg ler meg ihjel...

For guleøtter, soya og ris....se det er vekstre som er laaaget for at vinnesker skal spise dem, nemlig..

Det er lizzm det som er deres LIVSOPPGAVE...faktisk..

*dagen*

Før kua fikk madrasser, sovden på flis.

Men det er en annen debatt.

At dyrevelferden har en del veier å gå er det ikke tvil om, men se det positive i det, det blir bedre. Løsdriftskrav og moderniserte driftsbygninger.

når det gjelder å ta kalven fra kua, er det faktisk en nødvendighet for å

kunne produsere melk på en økonomisk måte ( det finnes produsenter som lar kalve gå med og melker overskuddet og de som ønsker å betale for dette, bør absolutt bruke litt energi påå finne seg en slik produsent og kjøpe melk direkte derifra. Da signaliserer man at man faktisk bryr seg og vil bruke ressureser på en bedret dyrevelferd)

så skal det evnes at kua er entrykker og det mest riktige er å ta kalven så lenge kalven fremdeles trykker.

vet du ikke hva en trykker er, så slå det opp, så lærer du noe nytt i dag også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kumelk for kalver, gulrøtter for kaniner, frø for småfugler - egentlig skulle vi bare spist dinosaurer og mamutter, men de døde ut for en stund siden, derfor ble det kneipbrød med leverpostei og melk til istedenfor.

Skrevet

1, Det er litt ekkelt og amme min 8år gamle sønn. Og har ikke lyst og gjøre det i det hele tatt.

2. Han liker det, og vil ha et glass melk til brød mat.

3. Han får jo kalsium fra det.

Ser ikke noe galt med det, siden han faktisk vil ha melk, og har drukket det lenge, blir ikke dårlig. Han er ikke noe glad i youghurt, så det vil han nesten ikke ha. Da er melk bra.

Har en mann som har melkeallergi, Så vi bruker mye soya melk, og rismelk i mat, (med tilsatt kalsium) men sønnen vår vil ha melk.

Og det har vært kuer i Norge, ganske så lenge! Legen vår har sagt til oss at barn har godt av melk, men ikke voksne.

Skrevet

Støtter HI her, kumelk er ikke beregnet på mennesker. Kalsiumet i melken er kjempeflott, men der finnes andre kilder til kalsium. Skjønner at mange vil forsvare det, da propaganda fra produsent og norsk melkekultur er overveldende positiv.

Selv elsker jeg melk, i alle former...ble fora på det fra jeg var ca 7-8 mnd. Men jeg kommer ikke til å overføre dette til mitt barn. Riktignok vil vi ha ost i huset og bruke melk i mat, men å dikke flere desiliter melk utenom dette hver dag ser jeg ikke at skulle være nødvendig eller bra.

Er det ingen som reagerer på at vi som eneste pattedyr drikker melk utover tiden hvor vi ammes?

Skrevet

Makan til argumenter MOT kumelk skal man leite lenge etter. Til og med i USA skal de ha folk til å drikke mer melk. Sikkert fordi dette er SKADELIG...

Dere ga vel ungene morsmelkserstatning?? Det er laget på kumelk faktisk.. les igjen jenter: MME er laget av KUMELK!!

Fatter ikke at dere kan gi ungen MME (kumelt i pulverform) men ikke kumelk rett fra kua?

Idioter og hengerumper alle sammen! Hvis det var et verdensmesterskap i synsing... hadde flere her mulighet til å vinne gull!

Skrevet

Delirium: vi er de eneste pattedyr som destilerer og drikker sprit også.

Vi er det eneste pattedyr som er kristne og tror på en gud (mange av oss i alle fall)

Vi er de eneste pattedyr som faktisk har funnet opp framkomstmiddel som sykkel og bil for å komme oss fram.

Vi er de eneste pattedyr som betaler for å være medlem på et helsestudio.

Vi er de eneste pattedyr om trener og løfter vekter i mangel på fysisk aktivitet.

Vi er de eneste pattedyr som ser TV halve kvelden.

Vi er de eneste pattdyr som ser på internet..

Vi er de eneste pattedyr som bearbeider maten før vi spiser den.

Vi er de eneste pattedyr som spiser frossen ferdigmat.

Vi er de eneste pattedyrene som overlater barna våre til fremmede mennesker for å ta seg av dem halve døgnet.

Vi er de eneset pattedyr som faktisk baker brød av korn.

and on it goes...

Det er faktisk et og annet som skiller oss fra andre pattedyr :P

Skrevet

Bare lurer, men er dere klar over at de fleste MME faktisk er basert på kumelk?? Det er faktisk kumelk MME er laget av.

Skrevet

Det virker som de fleste er blinde for det faktum at mme er laget på kumelk ja.. snodig. Kunnskapsnivået er jo et lavmål. Hva trodde de egentlig mme var laget av? Tryllepulver?

Skrevet

Tryllepulver!! Hahahahahaha!!! Denne diskusjonen er jo ekstremt morsom!!

Melk er anbefalt av myndighetene som del av et sunt kosthold, og det er den beste kilden til kalsium (er utdannet kokk jeg)

Og ikke bare kalsium,men du har mange vitaminer der også som ikke er så lett å oppdrive ellers...

Nei, HI, det er vel heller du som er litt trang i pappen.. Og siden du absolutt gjør feil ved å ikke gi barnet ditt det beste, så skjønner jeg godt at du må ut å forsvare deg...

Propaganda fra Tine faktisk.. Hva med myndighetene og deres anbefalinger da? Jaaa, selvsagt de er vel kjøpt og betalt av Tine meierier... Sikker endel konspirasjonsteorier oppi hodet ditt også... Skal banne på at du er en av de som ikke vaksinerer også.

Skrevet

MELK inneholder K vitamin, Grunnen til at mitt barn LEVER idag, er forskning over mange år som tilsier at tilførsel av K vitamin, gitt gjennom melk gjør at barn med hans diagnose faktisk lever opp og blir over året. Innen det første leveår, så gir man enten morsmelk eller MME.

Hester dies til de skilles fra sin mor. De skilles fra sin mor når de begynner å spise selv. Samme gjelder griser, kaniner, og hunder for å nevne noen...

Men: Fugl; de velger ikke selv? Der flyr mor OG far hele dagen for å finne mat og dytte i munnen på den lille. Foreldrene bestemmer hva som de mener er best for de.

Katter; de får melk utover dieperioden. Vi mennesker har tillagt husdyret katten den egenskap at den skal ha melk i skål og leverpostei. Tidligere fikk disse fløte, uten at det er kattene som klaget over overvekt som er grunnen til at det ble magrere kost etterhvert..

Så plutselig sier alle mødrene at de kun gir barna vann.

Hvorfor blir ungene FEITERE da?????

Hvis dere er så j** la sunne?

Skrevet

Det vannsølet er jeg så irriteret på. Små barn skal ha melk! Vann om natta og kanskje av og til mellom måltidene etter min mening da. Men så er jeg sikkert tett i pappen.

Det barn ikke skal ha: frokostblandinger med sukker, sjokolade, sjokoladepålegg, saft med mye sukker, loff, kaker, hveteboller, godteri på hverdager av alle slag. Oboy osv..

Barn blir feite pga de får for mye dritt å spise, ikke pga melk. Godteri er faktisk en daglig foreteelse for barn. Tragisk!

Skrevet

Fordi jeg ikke er fanatiker hverken den ene eller den andre veien.

Men som fanesak så syns jeg det var en pussig ting å henge seg opp i, når du først skulle henge deg opp i noe som er relatert til kosthold.

Hva med brus, er det naturlig for mennesker å drikke? Sukkertøy? E-stoffer generelt? Epler som ikke råtner i løpet av mange måneder? Osv i det uendelige..

Og sånn i farten, du vet at det finnes dyrearter som dier av andre dyrearter dersom de blir utstøtt av eget opphav? Som f.eks valper som dier av katter osv. Det funker helt fint. Melken ødelegger faktisk ikke ungene.

Og hva er egentlig forskjellen på å benytte seg av melken, når vi opp gjennom tidene har klart å bruke hele dyret når det kommer til spising? Lever, blod, nyrer, mage osv.. Men jeg regner med du ikke spsier kjøtt, for dyrekjøtt er ikke ment for mennesker, siden mennesker fint kan være vegetarianere/veganere?

Skrevet

Jævlig bra innlegg KaMA... !! Blir stuss ja hvis man skal leve på råkost :P

Skrevet

19:01

Helt riktig, men jeg ser ikke hvordan så mye av det du nevner er en FORDEL, og nå var det vel det som var poenget.

Og sånn bare for å ha sagt det, vi er IKKE det eneste pattedyret som overlater barna våre til andre medlemer av arten sin.

Vi som mennesker har muligheten til å gjøre så og si hva vi vill, vi har få begrensninger...men det tilsier jo ikke at vi MÅ gjøre ting. I alle fall når vi vet bedre.

Skrevet

Du skjønte ikke poenget mitt nei....

Mennesker gjør mye rart, var mitt poeng!

Hvem art overlater babyene sine til "ikke familie" medlemmer? *lurer veldig nå*

Du tror du vet best når du sier at kumelk ikker er sundt. Tro - kan du gjøre i kjærka!! Der hører troen hjemme.

Vi andre er nødt å vite vi før vi gjøre noe dumt! Som feks å nekte barna melk. Men så er ikke alle som deg da....

Skrevet

I vår familie tåler ingen kumelk. Lik 40% av den vestlige verdens befolkning produserer ikke våre tarmer de enzymer som skal til for å bryte ned kumelken og omdanne den til næringsstoffer.

For den delen av befolkningen som har disse enzymene i tarmen, er derimot kumelk en fin kilde til næring.

Som mye annet er dette helt individuelt.

Skrevet

Ja, kumelk er usundt ja, men brus derimot, se det er en drikk små barn har godt av.... *ler meg i hjel*

Visste dere forresten at både kylling og storfekjøtt er laget for at vi skal spise det.

Det beste er å ta barnet med til en kylling produsent og la dem fange maten sin selv. Slik unngår man overvekt også.

Barna blir motoriske og sunne av det!

*ler enda jeg*

Skrevet

hehe..ja den er ikke sånn ment. Men det er en del møkkakjærringer her vettu. Har faktisk sett de bruker profilen til folk MOT dem på det mest uanstendige og ufine. De gjør narr av personens utanning, jobb, barna som det kanskje er bilde av der, bilder av dem selv.. Kvalmt...derfor har jeg skrevet det der :P

Skrevet

Hehe... du ler hele veien hjem ja! *lol*...

Skrevet

Gir ikke barna kumelk fordi de er og har vært melkeallergikere og får dermed nutramigen (melkeerstatning) og havremelk.

Dessverre er det slik at kumelk og andre meieriprodukter gir mye vktig næring, så et alternativt kosthold må være fullverdig og bør gjerne planlegges sammen med en ernæringsfysiolog slik at mengde kalsium o.l. regnes ut.

Skrevet

Jeg syns den var artig jeg. :-)

Og jepp, jeg vet det finnes rare folk her inne, gitt..

Skrevet

Må må forøvrig legge til at jeg aldri har følt meg friskere enn de årene jeg har ammet de allergiske smårollingene og dermed gått på totalt melkefri-kost selv.

Skrevet

FY FAEN den tråden her har tatt helt av!!!

Jeg spørte hvorfor dere gir barna deres melk, et fåtall her svarte på det.

Og jeg har aldri nevnt at ungen min får verken brus eller godter.

Rent kjøtt, rotgrønnsaker (med unntak av potet) fet fisk, plantemargarin og oljer, nøtter og bær. Det er et helvetes SUNT KOSTHOLD

selvfølgelig følges ikke dette til punkt og prikke hver jævla dag, men faen dere må da forstå at man kan hente vitaminer og kalsium fra andre kilder enn den jævla KUMELKA!!!!

Er nok D vitamin i FET FISK så trenger IKKE kumelk til den..

jævla idioter (omtrent) hele gjengen,

FORTSETT å gi barna deres den herlige kumelka!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...