Gå til innhold

Åssen har tiden etter fødselen vært da dere?


Morelli *fødte 06.08.08*

Anbefalte innlegg

redorkide: Ja det gjør faktisk jeg også. Liker ikke at de skal måtte gråte i det hele tatt. Da svekger hun så mye luft, og kolikken blir værre, hehe...

 

Samme her når det gjelder sv.skapet!! Eller hadde ikke noe dårlig graviditet, men jeg var så slien av all jobbinga hans å måtte ta meg av 3 åringen og magen og de "plagene" som fulgte med der. MEN, så snudde det brått gitt. Han var nemlig hjemme i 3 uker etter fødsel, og da fikk han virkelig smake på hvordan hverdagen min er. Jeg gjorde "ingen ting" med storebror og han måtte smøre mat, pakke sekken, huske på ditt og datt til barnehagen, lage middag og gjøre husarbeid. Jeg fokuserte nesten bare på ammingen den første tiden. Og jammen skal jeg si deg han har blitt en helt annen, hehe... Ikke misforstå, for han er i utganspunktet veldig flink, men han jobber så mye at han drar tidlig og kommer hjem sent, så han rekker ikke gjøre så mye. Og når han først får gjort noe, må han holde orden ute hos oss.

Skal ikke være lett med disse mannfolka, ha-ha!! :-D

 

Du hadde to større barn? 5 og 7??? Da kan i såfall de være flinke til å hjelpe deg;-) Utfordringen blir vel å rekke skolen til skolestart. Jeg syntes det er vanskelig å bare rekke den til 9 ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

akkuratt sånn så her..han har mye ansvar på jobben.så av og til føler jeg han prioriterer jobben fremfor oss..så nå får han min og se hvordan hverdagen med små barn er..;)sånn på skikkelig hehe..ja jeg og må si,at han er veldig flink..men d er bare d at han er litt for lite hjemme..så jeg gruer meg litt til han begynner på jobb igjen,for da begynner den "brutale" hverdagen igjen..tror jeg skal nyte denne siste uken jeg:)

 

ja snart 5 og en på 7..jeg nyter godt av at de er så store..hadde ikke kunne forestillt meg å hatt en liten en på feks 1-2 år,å en på 3-4..hjelp hehe

ei i nabolaget ble gravid 2 mnd etter hu fødte nr 2..å nå sitter hu der med en nyfødt å en som knappt har blitt 1 år..i tillegg så sliter de med han 1 åringen ,for han vil visst ikke sove om natten..huff..

ja d skal bli spennende å se hvordan jeg skal få de på skolen å bhg tidsnok hehe..neida d går nok fint d:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mannen begynt å jobbe igjen Redorkide? Åssen går det evt?

 

Her har dagene vært travle. Sønnen har vært syk, så jeg har vært hjemme med han og lille tulla som krever sitt.

 

Noen her som så på God morgen i dag? Om babisen som fikk akupunktur. Jeg vurderer å gjøre det med min. HUn er så skrikete på kvelden asså. Men begynner å lure på om hun er sulten? Kanskje jeg ikke har så mye melk på kvelden? Så skal prøve med litt tillegg på kvelden nå for å se om det kan hjelpe (med råd fra helsesøster).

 

Noen flere som har det sånn? At barnet har lyst å sove, men ikke helt klarer. Hun sover gjerne på meg, men med en gang jg legger henne ned våkner hun. Og hun er urolig å trekker stadig bena oppunder seg. Slitsomt når man er "alene" med to barn :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)

han begynner på mandag..blir spennende å se om jeg når alt hehe..

men her går d veldig fint,lillegutt er jo så snill å bedagelig..

det jeg merket i går kveld var at han ikke fant helt roen..såg at han var trøtt men ingenting hjlap..ikke det at han gråt ,men styrte veldigt på..

da la jeg han våken i vogna på gangen,der det er mørkt,å da sovna han ganske fort..så av og til trenger de bare å få roen selv:)

nei jeg såg ikke go morgen n..men jeg skulle absolutt sett d,for jeg skal til akupunktur med eldste mann på 7 år..pga allergi og tett nese..

hva sa de om det?fikk du se et barn som fikk nåler og?

 

huff får håpe gutten din blir frisk snart da..det tar på med syke unger..å en baby i tillegg..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende uke for deg dette da :-)

 

Mulig du kan lese om det på www.tv2.no/gmn.

Men ei jente på 8 uker hadde vært til behandling 2 ganger for kolikk. Tilsammen 4 stikk. Og etter det hadde hun sovet hele natten og var helt rolig. Jeg vurderer det sterkt!! MEN, min sover jo hele natta, bare kvelden hun ikke er helt fornøyd. Er flere ganger jeg også merker hun er trøtt og ikke klarer å sovne. Men når jeg legger henne i vogna, vugga eller andre steder, så bare skriker hun enda mer!!! Ikke tar hun smokk heller :-( Håpløst!

Ender ofte med at jeg går fram og tilbake mens jeg ammer henne. Kan jo ikke holde på sånn:-S

 

Nå er det 5 dager igjen til sambo er hjemme. Herregud jeg gleder meg!!! Men jeg er spent på om vi i det hele tatt får til noe samliv, hehe... åssen får man tid liksom?? Og har man tid, er jeg bare stuptrøtt!! Huff..blir spennende dette, hihi...

 

Enda bra hun tar flaske, for da går det ann å sette henne bort for et par timer hvertfall. Ikke fryktelig lenge til jeg skal ta meg en fest tror jeg. Trenger å komme meg ut med jentene nå etter en hel måned med bare skrik og leven. Hehe..neida, sååå ille er det ikke. Jeg koser meg masse med barna også. Er virkelig fantastisk å være tobarnsmor <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...