Gå til innhold

Åssen har tiden etter fødselen vært da dere?


Morelli *fødte 06.08.08*

Anbefalte innlegg

Tenkte vi kunne dele litt med hvrandre om hvordan livet etter fødselen har blitt. Og kanskje komme med tips og råd til hverandre hvis vi trenger det.

 

Jeg har en sønn på 3 år og fikk nylig ei lita jente. Dagene er veldig hektiske, siden sambo er sjømann og nå har reist ut for 1 mnd!!

Phu!!

...så derfor må jeg komme sterkere tilbake med å fortelle åssen det går her ellers :-)...for nå må storebror få i seg litt frokost mens lillesøster sover:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei,gratulerer med jenta,kan forstå det blir hektisk og være alene fra starten med to små.

Vi fikk en gutt 5 august,veldig koslig,har to jenter fra før,for meg har det vært litt tøff overgang,da pappan ikke har krav på permisjon.

Med to tette,1 års mellomrom,så skal jeg si noen dager og netter har vært harde,nå etter snart 4 uker,hjelper det seg noe,får mer rytme i spising og soving,godt at mellomste mann sover hele natta,prøver og få sove på dagen innimellom,har hatt tider da tårene bare renner,føler man sitter og mater den lille i ett,særlig om ettermiddagen,da roer han seg ikke alltid,da er det godt på kvelden når alle barna er i seng,det er en lettelse,og slappe av med god mat,drikke,bare kose seg,det trenger man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er lillegutt 2 uker gammel, og i dag er første dag alene (sambo tilbake på jobb)med gutten vår. Syns det har vært litt tøft å få barn, kjenner det skal ikke så mye til før tårene presser på. Dårlig søvn på natten, vonde pupper, bekkenvondt og sår nedentil. MEN, alt er i bedring,og jeg flommer over av morslykke. Er skikkelig forelska i den nydelige lille skapningen:)

Det blir vel bare bedre og bedre... når kroppen til mor leger seg også :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min er også sjømann, men blir hjemme til lillegutt er ca 5 uker (han er 10 dager nå)

 

Men mitt lillegull vil IKKE ligge i sin egen seng. Prøvd men han bare våkner etter 5-10 min og vil ikke ligge der. Så ligger i senga ilag med meg enda.

 

På dagen ligger han i vogna si. Der kan han sove godt i 3 timer om gangen.

 

Kunne gjenre trengt tips for å få han til å sove i senga.

 

På sykehuset så snudde han døgnet..sov og spiste på dagen og våken god del av natta..så derfor så gadd jeg ikke slite med senga når jeg kom hjem, men har fått han til å snu døgnet sånn at han iallefall er våken på dagen og sover om natta nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tips om å legge et klesplagg som jeg hadde brukt i senga til lillegutt, så han kunne kjenne lukten av meg når han lå der. Hørt om andre som har sprutet morsmelk på kosebamsen og lagt ved siden av babyen, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kanskje jeg skal prøve det :)

 

Men i natt så sov han to økter på ca 3 timer oppi senga da. fra klokka 9 på kvelden . Men kl 03 da ga jeg opp..så da ble det oppi ilag med meg igjenn ja. Men skal prøve å toppen jeg har på meg idag. Legge den oppi senga ilag med han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre at flere har som meg, -litt slitne og med en nydelig baby som sover bedre på dagen enn om natten:) Til dere som har barn fra før og hvor far ikke får noe permisjon, - all min beundring til dere! Min mann har eget firma, og kan ikke ta seg fri i to uker, men har jobbet en del hjemmefra. Hadde han ikke kunnet det, vet jeg ikke hvordan jeg hadde taklet dette. Hadde masse overskudd og sov godt om natta helt til jeg fødte, og har formen etter fødselen (en og en halv uke siden) har jeg vært dødssliten, vondt absolutt overalt, rygg, pupper, nedentil osv...Det renner blod, svette, tårer og melk i strie strømmer:)

 

Kanskje jeg skal prøve trikset med å legge en topp nedi vogga, for vår også sover best mellom oss i senga, med egen dyne selvfølgelig, men da sover ikke vi så godt. Han ammer nesten hele tiden på natta, -tror han har veldig suttebehov, men redd for å prøve smokk for tidlig. Når har dere tatt i bruk smokk da? I natt satt samboeren min ved vogga hans i en halvtime med lillefingeren i munnen på Sjefen, -han er rolig da, men med en gang han prøver å trekke den ut, er det full action igjen. Men nå sover han søtt i vogna, og har gjort det i noen timer. Er vel på'n igjen straks her tenker jeg.. Han er jo heldigvis verdens søteste, og det gjør at man holder ut.

I dag var vi på kafe og skiftet på han ute for første gang:) Et stort skritt for en veldig fersk mor.

 

Stå på alle nybakte mødre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også kan kjenne meg igjen fra førstemann.

Da er alt nytt i tillegg og man er litt usikker på flere ting.

Sambo pleide å legge en varmeflaske i vugga hans mens jeg ammet. Da jeg la han tilbake var senga god og varm.

Det kan også være en fordel å la babyen ligge tullet inn i et helseteppe..da blir h*n ikke kald når du legger han fra deg.

Nei er ikke lett nei...

 

Nå med min nr to så er alt mye lettere, for hun er suuuupersnill!!!!

Hun sover 6-7 timer hver natt før hun våkner å er sulten, så jeg har måttet stå opp å pumpe meg i blandt, hehe...

Hun har noen dager hvor hun er ekstra mye våken på dagtid, men da er det økedager tror jeg. Også sliter hun med å rape. Stakars..

 

Utfordringen her er ettermiddagen og kvelden...for da er hun mere sulten og puppen er mere "tom". Storebror trenger jo middag, tannpuss og det å lese for han på senga er håpløst. Har ikke tid når lillesøster bare hyler å vil ha mere mat (hørte ikke henne gråte før hun var 16 dager).. Så jeg sliter veldig med dårlig samvittighet for han eldste.

I går var det kaos!! Sønnen hadde mistet favorittbamsen å nektet å legge seg uten, mens lille suppa skreik etter mere mat. Herregud, da måtte jeg ringe mamma etter hjelp. Takk gud for mamma!!!!!

 

Akkurat nå er han hos mommo.

Han er så innmari forskjøla og i en slitsom form, så jeg måtte bare sende han bort. Ble så slitsomt. Ikke bare bare å være "alene-mor" :-(

 

Jeg har to spørsmål:

1: Åssen går ammingen deres? Reagerer barnet på mat/drikke dere får i dere?

2: Min jente bæsjer så syyyykt mye!!!!! Akkurat som melka går rett igjennom. Noen andre som har det sånn? Seriøst, på 2 dager klarte vi å bruke 1 pakke med bleier!!!

 

Nå Har jeg kjøpt smågodt. Skal nyte stillheten alene i kveld, og kan sove leeenge i morgen :-) Så lenge snuppa mi sover godt da..man vet aldri hvordan natta blir,hehe..

 

Hilsen HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gutten vår er 19 dager nå, og er utrolig skjønn;)

Jeg har vært i super form etter fødselen, så vi har farta litt rundt allerede. Men enig med andre her at jeg hadde ikke klart meg uten pappan hjemme de to første ukene! Det var veldig deilig:) Det går fint å være hjemme med gutten alene nå, men mamma har vært mye på besøk denne uka da, så vi får se hvordan det går neste uke nå som hun har reist hjem igjen.

Ellers har jeg fått noen merkelige utslett på bena! Dvs fra magen og nedover...det klør som H og er virkelig forferdelig...Legen mente det var allergi...er det ikke rart å plutselig få en allergi? Håper det går over snart, har prøvd masse forskjellig, men hvitvask funka tilslutt!

 

Ellers sover gutten i senga vår i en sånn ammemadrass, vi liker å ha han nær oss. Da våkner jeg når han begynner å smatte og kan gi han mat før han begynner å skrike. (Det kan man selvfølgelig hvis h*n ligger i egen seng også da..men jeg slipper å reise meg.)

 

I starten ville han ikke sovne uten å få pupp først,(selv om han var mett) noe som var veldig slitsomt siden jeg var veldig sår den første tiden. Derfor starta vi med smokk når han var 11 dager gammel, selv om det er tidligere enn anbefalt. Men vi følte amminga var godt i gang, og han la på seg 400 g (!!) første uka, så da kjørte vi på!

Det tok noen smokketyper før vi fant en han likte, han klarte ikke Ortident, og likte ikke så godt mam, så nå er det Avent-smokkene som er tingen.

 

Ellers sliter jeg også med å rape han...Om nettene gidder jeg ikke å prøve engang, for jeg får det ikke til, men det er vel kanskje noen som ikke trengs å rapes? Det ser ikke ut til at han tar noen skade av det iallefall.

 

Vi prøver å skrive litt om hvordan vi opplever denne tiden, fikk det anbefalt av helsesøster på sykehuset. Hun sier man glemmer ting så fort, og barnet kan ha veldig glede av å høre om denne tiden når det blir større. En fin måte å bearbeide ting på også. Jeg skriver bare i en kladdebok, mens pappan skriver på pcn, så ikke noe spesielt som skal til da heller liksom.

 

Kos dere videre alle nybakte mammaer!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er formen også knall, by the way ;-)

 

Smokk ja.. Tulla vår fikk det allerede på sykehuset hun, og ingen skade skjedd. Hun tar puppen bra også. Men hun vil ikke ha det nå da..så får prøve igjen litt snart. Fin lyd demper;-)

 

Å!! Jeg sliter også med å få henne til å rape!! Plagsomt om natta det. HIS hun er våken og skal ha mat så må hun rape. Da trykker hun til så fært at hun bæsjer liksågodt i stede..Da må vi skifte. Æaj..noen tips her eller?

 

Sirisirisiri: Ammemadrass? hvordan madrass er det? Hmm..har du en link eller noe? Og ang kløe, så har jeg hørt at det hjelper å ta på potetmel. Ta deg en dusj først, også kliner du på litt mens du er halvvåt..Det funka mot sv.skpaskløe hvertfall!! (ei veninne hadde det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammemadrass:

http://dry.no/dry_kid_amme.html

 

Vi liker den veldig godt! Føles litt tryggere liksom. Men husk å ta ut veggene nås du skal vaske den!

 

Takk for tips om potetmel, det skal jeg prøve altså!

Fikk resept på antihistaminerpiller (?) av legen, men de blir jeg så trøtt av at jeg nesten ikke klarer å amme! Og de henger igjen langt utover neste dag, så umulig når pappan er på jobb! Så det ble bare med ett forsøk..

 

Helsesøster kommer på hjemmebesøk i morra, skal spørre om raping da..så skal jeg melde tilbake om det kommer noen gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! angående spørsmål om mat, så prøvde jeg en dag å spise hva jeg ville, og en dag hvor jeg holdt meg helt unna alt som kan gi problemer- merket ingen forskjell. Jeg har veldig lyst til å drikke en latte om dagen igjen, men har vært usikker. Helsesøster sa at det ikke var noe problem, og siden han sover som en stein om dagen, så ser det ikke ut til at han reagerer på maten jeg spiser. Han har rett og slett bare en litt ugunstig døgnrytme. Er det virkelig mulig å snu døgnet tilbake til riktig mønster? Hvordan gjør man det? Tenkte trille en tur ut ganske seint i kveld, se om det hjelper noe. Man blir gåen når babyen har våkenperiode fra 9 til 03 på kvelden/natten. Det er også da han bæsjer som mest, mens om dagen bæsjer han bare når han har ammet, -men en pakke varer ikke mange dagene nei. Men det er jo et veldig godt tegn med mye bæsj- betyr at de har fått i seg masse melk!

 

I natt datt navlen av, det var veldig greit. Gleder meg til den gror helt.

 

Jeg prøver å lære meg å sove på ettermiddagene, men det er vanskelig- ikke lett å snu døgnet for oss voksne heller:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det tøft etter keisersnittet, men er så kjempelykkelig nå! jenta mi er bare helt fantastisk sjønn!! hun sover hele natta og det er jeg som vekker henne om morgenen og ikke omvent! hehe..

 

hun sover godt uansett hvor jeg legger henne.:) vi begynte også med smokk alerede på sykehuset og det gjikk fint. Hun er ikke så flink til dette med raping ennå... er det så farlig?... poenget er vel at hun ikke skal få luftsmerter..? driver ikke med raping om natten ivertfall og det har gått smertefritt til nå. Ikke noe særlig gulping foreløpig heller Hun er 3 uker nå.

 

Ellers bruker vi denne fine ammemadrassen ja og den er veldig fin å ha i senga! Desverre havnet den i armene på min mor (som ser ut til å være i en slags ammetåke hun og!) som vasket den uten å ta ut putene inni, så nå er den blitt myk i kantene..men men...virker fint fordet da.. hehe..'

 

Og jeg har også et forferdelig utslett som ser ut som piskeslag. det kommer akutt og brenner/klør noe inniH....

hvitvask har hjulpet litt til nå og noe dypfryst har jeg lagt på for å dempe hevelsen, men skal og prøve dette med potetmel. Er helt desperat på den fronten!!

 

lykke til videre alle sammen! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Adele!

Mine utslett ser mer ut som elveblest..

Jeg leste dette tipset et sted, har ikke prøvd det enda, men tror jeg må det snart! Vi skal jo ikke bade i badekar så tidlig etter fødselen, og vet ikke hvor du har dine utslett, men kanskje det kan prøves ut!

 

Havregrynsbad:

Fyll en nylonstrømpe eller en annen tynn sokk med to kopper havregryn (som du har malt fint i foodprossesoren, eller bruk havremel) og bind igjen den åpne enden så ikke alt kommer ut i badevannet. Hold denne under springen mens du fyller i vann i badekaret. Dra den noen ganger gjennom vannet før du setter deg ned i vannet. Vri den opp over vannet, slik at de siste saftige restene kommer med i vannet. Sitt i dette badet i minst 15 minutter. Kast strømpen med innhold etterpå, dette kan ikke brukes om igjen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en veldig tøff fødsel som endte i keisersnitt etter 24 timer. Lå 17 timer med drypprier, og så virket ikke epiduralen. Mareritt. Pga. dette gråt jeg mye den første uka, og var hysterisk redd for at noe skulle skje med babyen. Hadde mange samtaler med leger på sykehuset slik at fødselen ikke skulle bli så traumatisk for meg. Sjekket om hun pustet hele tida, og nektet å bevege meg utenfor huset i frykt for at noen skulle velte vogna eller ta henne.... Tøff tid.

 

Etterhvert roet jeg meg ned, og begynte å skjønne at babyen var kommet for å bli. Føler meg endelig mye bedre, og nyter nå livet med lille babyen. Morsfølelsen kom med en gang hun ble født, og tårene var både av glede og frykt. Veldig emosjonelt å bli mor. Kjempesterkt. Kjennes ut som om hjertet har blitt flere størrelser større. Herlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei sirisirisiri!

 

Takk for tipset da! Så snillt av deg! :)

Skal høre med legen min om når jeg kan bade igjen siden jeg har hatt keisersnitt!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt å lese at flere har det som meg, med lite søvn og masse tårer! Ikke at jeg unner andre det altså, men da føler man seg iallefall normal når man går rundt som en zombie...

 

Tiden etter fødselen har vært både fin og veldig tøff. Babyen vår har leppe-, kjeve- og ganespalte, og klarer derfor ikke å die, så jeg "fullpumper", med alt som følger med. Det betyr at jeg ikke bare bruker tid på å mate ham om natten, men også på å pumpe, og når han som regel sover i 2-3 timer blir det ikke lange soveøktene på meg. I tillegg bruker han gjerne 1 time eller mer på et måltid, fordi han spiser sakte, må rapes ofte fordi han svelger mye luft (klarer jo ikke å lukke leppene rundt smokken), og sovner i måltidene. Han sliter en del med rapingen, med den følge at han gulper mye, så jeg er glad vi har en million kluter for å si det sånn! Men må nok ut og handle litt mer klær, har ikke mange nok skift uten å vaske hele tiden, og det er det siste jeg har lyst til å bruke tid på nå for å si det sånn! Han bæsjer sjelden da, og det er ikke nødvendigvis positivt det heller, for han strever veldig med det, og er urolig i lengre tid før bæsjebleien endelig kommer. Alt dette i kombinasjon med de berømte barseltårene og vanlige fødsels"plager" har gjort at jeg synes tiden etter fødsel har vært en god del tøffere enn jeg hadde trodd på forhånd (vi visste om hareskåret). Jeg har omsider fått masse melk da, så mye at fryseren kommer til å bli full, for han klarer ikke å ta unna mer enn litt over halvparten...

 

Dette ble mye negativt... Men jeg synes det har vært veldig tøft, og er sjeleglad for at min kjære har vært hjemme. Uten ham tror jeg at jeg hadde tørnet for lenge siden. Men det er jo verdt det når man ser lillemann ligge og sove på magen til sambo, og jeg koser meg masse med lille vennen min! Regner med at ting roer seg etter hvert, og at det ikke blir like hektisk etter hvert som lillemann klarer større måltider og sover lengre (håpe håpe)! Og mikrosterilisator til flasker og pumpeutstyr er en lifesaver! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig å lese om hvordan andre med like gamle babyer har det ! :)

 

Her går det bra, lilejenta ble tatt med hastekeisersnitt for tre uker siden og det er stort sett spising og soving det går på. Hun er våken en par - tre perioder i løpet av dagen, den siste som regel frem til kl 01-02. Det synes mamma er litt for seint men vil ikke klage siden hun da sover frem til 09-10 hvis hun bare får pupp en par ganger.

 

Hadde sett for meg at disse første ukene bare skulle bestå av nattevåk, ammeproblemer og barsletårer men det ble heldigvis ikke sånn (bank i bordet...)

 

På kvelden og til natta fyller vi på med en skvett mme etter amming til lillemor blir mett. Har heldigvis ikke merket så mye til "ammepresset", vil selvfølgelig amme mest mulig men både jeg, babyen og helsesøster er fornøyd med dagens ordning :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå 4 uker siden jeg fødte - ja samme dato som HI faktisk.:) Og det går egentlig veldig bra. første uka var litt slitsom, jeg revnet en del under fødsel, og mistet en del blod så var veldig slapp og svimmel. Har ei jente på 2 år og 9 mnd fra før og en mann som bare jobber og jobber, så har vært mye alene med dem helt fra vi kom hjem fra sykehuset i grunnen. Det var veldig tøft i begynnelsen, men nå begynner det å gå seg til, selv om storesøster får se mer på tv enn hva jeg egentlig synes er greit... Hun er i bhg på dagen da, så får lekt og vært ute i aktivitet mye - blir ikke bare tv-titting :)

 

Lillesøster er utrolig snill - sover mye og gråter lite. Spiser bra og er mye roligere enn hva storesøster var. Men hun var prematur og jeg hadde svangerskapsforgiftning og haste ks ++... mye som gikk litt over styr sist. Denne gangen er liksom alt i litt mer kontrollerte former, og lillesøster er stor og robust og vi har vært mye ute både på trilleturer og kafèbesøk. sist gang var jeg knapt ut for døra de første 2 månedene!

 

Å bli 2 barnsmor er deilig - det kan være krevende med en fra før, men til gjengjeld er jeg mye tryggere i min rolle som mor for minstejenta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det gått veldig bra, vesla blir ei uke i morgen, og spiser masse, og sover bra både på dagtid og natt. foringstid en gang på natta bare. Hun er ikke veldig interessert i sin egen seng, men vi jobber med saken. storesøsknene her er kjempeflinke, og jeg er bare stolt av dem. hadde første trilleturen idag, og nå soves det godt i vogna på verandaen. må på jevnlige kontroller på sykehuset pga høye bilirubinverdier, skal dit i morgen og håper hun blir friskmeldt nå. hvis ikke blir hun vel innlagt igjen, og satt på lysbehandling. Er kjempeglad for at jeg denne gangen har mer enn nok melk, og med mengden hun spiser vil jeg bli overraska om hun ikke har tatt igjen fødselsvekta si nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Lillegull er nå litt over tre uker, og han forandrer væremåte hele tiden!

Fikk en kraftig brøstbetennelse rett etter at vi kom hjem, og det var slitsomt- akkurat i den perioden da man hadde mest besøk også.

tidligere sov han og spiste og bæsja, men nå er han begynt å gulpe mye, og sover ikke godt verken på dagtid eller natterstid, vi må jobbe med han ca en time etter mating for å få han til å sovne, litt slitsomt på natterstid. er det vi som har skjemt han bort eller? han sovner ofte på pappas brystkasse, det er trolig en uvane...

når han våknes så strigråter han, og det er også noe han er begynt med i det siste, er det noen som har noen tanker rundt dette?

Jeg blir litt betenkt, og lurer på om det er vår feil at han har gått fra "good guy to bad guy" på noen uker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)

nå er d 5 dager siden jeg fødte gutten min:) har to barn fra før på snart 5 og 7 år..

d går veldig bra,han sover godt å spiser godt ,er våken ca 2 ganger til natten å da sovner han med engang igjen i sengen sin.

han er veldig rolog å gråter sjelden..ennå hvertfall..;)

jeg våker om natten av han at han ligger å smatter å lager litt sulten lyder,jeg er veldig obs på å ta han opp før han gråter,siden dette er d siste tegnet på sult..

jeg var veldig sår på puppene etter 3 dagen,d var kjempevondt..kom hjem å la på ullinnlegg med engang,å nå 2 daer etterpå er d helt vekke..ingen tegn til sårhet..ære være ull sier bare jeg:)

å jeg hadde forferdligt spreng etter jeg kom hjem..men hver gang jeg dusjer så har jeg massert de med dusjhodet,å med varmt vann,å nå er dette vekke og:)

 

jeg bader han i tummy tubben om kvelden,å da kommer d alltid masse luft både i form for rap og fis..han nyter å bade i denne:)i går holdt han på å sovne oppi der hehe

å jeg merker og at han får lettere opp luften etter badet og..

 

er kjempe sentimental..å føler som ei annen sa her i et i nnlegg at jeg føler hjertet har vokst å fullt opp av kjærlighet..er ikke nedfor,men kan begynne å gråte bare fordi jeg syns han er så deilig..eller at jeg er så gla i han..nå har han ligget i ro en time å bare kikket..sier ikke et pip ..:)storesøskene er kjempekry..å nå har han ligget i fanget til storesøsteren sin i over 20 min mens hu ser på tv hehe hu elsker d:)å d gjør han og..

 

håper dette varer..for dette er livet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redorkide: Jeg har både lest og blitt fortalt at babiser har et variert søvnmønster. De går fra lett til dyp søvn om hverandre. Så det jeg ble fortalt var at de kunne lage mange rare lyder som bl.a smatting selv om de sover. Så jg fikk beskjed om å ikke ta henne opp før hun gråt et par ganger. Det er også flere som ikke orker å ligge å høre på dette, som tenker at det er like greit å bare ta opp barnet å gi det mat, så det kan sove lenger. Men det var visst å gjøre seg selv en bjørnetjeneste..barnets søvn blir bare forværret...

Men ikke vet jeg. Fungerer det greit som nå, burde det vel være greit. Jeg føler jeg kjenner barnet mitt såpass godt nå at jeg skjønner/vet uansett at det er tid for mat :-)

Bra dere koser dere da. Må være moro med 3 barn <3

 

Selv har tulla mi fått litt kolikk. Så i dag har jeg startet mitt nye liv med å ikke spise en dritt!!!! Ingen ting kan jeg spise nå, for å se om det hjelper. Og deretter prøve meg på litt og litt. Men jaggu har det funka!!! Hun har sovet i hele dag og hun sover nå. Første gang på leeeenge! Har i tillegg gitt henne et middel fra apoteket som heter minifom. Det er virkelig å anbefale :-)

 

Jobber med å få henne til å ta smokk. Seriøst prøvd alle smokker. Noen som har noen triks på lur?

 

Storebror har overnattingbesøk av en kompis på samme alder (3). De våkner nok tidlig. Så får vel bare legge meg nå hvis tulla fortsetter å sove.

 

BARE 2 uker igjen til sambo kommer hjem. Gleder meg enormt!!!!

 

Ha en fin lørdagskveld videre jenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei morelli:)

 

ja jeg de har veldig varierende søvnmønster de små..men jeg vet at hvis jegi kke tar han opp når han begynner med den gryntingen og smattingen så ender d opp i gråt,å d vil jeg ikke..han skal ikke gråte seg til mat..ikke når han er så liten..da skal han få pupp med engang han vil ha:)

men etterhvert som han blir større så kommer jeg ikke til å ta han med engang da..:)dette funket veldig bra med min nr 2 og..å så lenge han sover et par timer i strekk om natten,så synes jeg ikke d gjør noe å ta han opp når han begynner med den smattingen,:)

 

kolikk ja..huff..jeg og prøvde den miniform med nr 1..å d funka veldig bra..han hadde og mye luft å tendenser til kolikk,..

 

en ting til som jeg synes er så delig ,er at samb endelig er hjemme med oss å vi har mye tid sammen..faktisk mer tid sammen nå enn d vi hadde i sommer..han jobber veldig mye ,så dette har vært å er kjempedeilig..gruer meg til han skal begynne på jobb igjen om en uke..

å forholdet vårt er blitt mye bedre nå..jeg hadde etr veldig tøfft svangerskap ,som tæret både på meg å han..så nå er jo alt sååå mye bedre:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...