Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #27 Skrevet 27. august 2008 Trøste å BEIRE- blir so skremt når ej ser disse PERFEKTE menneska inn på her. Gjer sikkert ikkje andre feil i livet heller. Til sånne pertentelige korrektur lesara bruka ej alltid å sette frimerke skjevt på brevet slik dei får litt til å henge seg opp i. Synd jeg ikkje har adressa deira.
Gjest Zima *pergo* Skrevet 27. august 2008 #28 Skrevet 27. august 2008 Slutt og mobb? Hva faen har hjerneslaget ditt å gjøre med at halvparten her inne ikke gidder å skrive riktig norsk? Og om det er så jævlig vanskelig for deg å "skrive i det hele tatt" så forstår jeg ikke hvorfor du gjør det?
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #29 Skrevet 27. august 2008 Syns du er virkelig frekk i munnen i uttalelsen din til henne med hjerneslag.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #30 Skrevet 27. august 2008 Jeg HATER at folk skriver feil pga latskap.... Det irriterer meg noe så grønnjævlig..!! Min mann har også dysleksi, men slurver som bare det med de ordene jeg vet han kan skrive riktig... Får lyst å filleriste og slå han hver gang han skriver feil... Folk er forskjellige, noen hater ditt og noen hater datt..... Kan vi bare ikke la det være med det...? Eller just shoot me....
Gjest Zima *pergo* Skrevet 27. august 2008 #31 Skrevet 27. august 2008 Det syns jeg overhodet ikke. Hvis hun har hatt hjerneslag er det ingen som klandrer henne for dårlig norsk, da ligger det jo en annen grunn enn slurv bak. Det skjønner du vel? Det er ikke ment på de som har en MEDISINSK GRUNN TIL Å IKKE SKRIVE RIKTIG. Ærlig talt!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #32 Skrevet 27. august 2008 Sitter i en jobb hvor jeg går igjennom jobbsøknader ganske ofte. De som skriver dårlig går dessverre rett i søpla. Det handler rett og slett om at vi ikke kan ansette noen som ikke kan skrive!
LilleBjella Skrevet 27. august 2008 #33 Skrevet 27. august 2008 Det har ikke noe med å være pertentlig eller perfekt å gjøre. Det dreier seg om å gjøre seg forstått. Nå jeg snakker med deg, person til person, så har jeg kroppsspråket ditt, mimikken din og nyanser i stemmen din å forholde meg til. Når vi skriver, er alt så mye verre. Da har du kun ulike ord som skal leses, og det blir desto viktigere å formulere seg riktig, for å få fram det buskapet du ønsker. Noen har dysleksi, lærevansker, og har av ulike årsaker problemer med å skrive riktig norsk. Og det er det selvfølgelig ingen som skal si noe på. Men jeg forstår ikke den holdningen fra andre om at " det er da ikke så nøye". Jeg er langt fra perfekt. Har dårlig håndskrift, limer aldri frimerkene der de skal være og har et rotete hus.
Annette78 Skrevet 27. august 2008 #35 Skrevet 27. august 2008 Det er sånne innlegg og mennesker som deg som får oss med lese og skrivevansker til å kvie oss til å legge inn innlegg, og svare på andre i "frykt" av vi skal skrive for mye feil og dumme oss ut. finn noe bedre mere viktige ting og irritere deg over =(
LilleBjella Skrevet 27. august 2008 #36 Skrevet 27. august 2008 Noen er veldig flinke til å spissformulere seg og kanskje ute etter å provosere. Det gjelder kanskje også trådstarter? Jeg forstår godt at folk med skrivevansker er redde for å uttrykke seg feil og bli tatt for å være "dumme". Det er kjempesynd. Her bør terskelen for å spørre og svare på innlegg være lav. Det er jeg helt enig i. Men generelt mener jeg likevel at man bør gjøre sitt beste for å skrive riktig norsk. Med det mener jeg at man ikke har en sånn "drit og dra" holdning til dette med rettskriving, men gjør det man kan.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #37 Skrevet 27. august 2008 Ser mange mener det ikke er så viktig å skrive riktig, bare man blir forstått. Men poenget med å skrive riktig, er jo at man ikke skal bli misforstått. Et komma kan gjøre hel forskjellen. Eks.: Heng ham, ikke vent til jeg kommer! Heng ham ikke, vent til jeg kommer!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #38 Skrevet 27. august 2008 Ja, der fikk jeg den! Slurvefeil av meg Et komma kan gjøre hele forskjellen, skulle det stå.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #39 Skrevet 27. august 2008 Det finnes jo stavesjekker på pc, bruk det!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #40 Skrevet 27. august 2008 Ikke glem den forbanna de-syken. Jeg blir gal av å lese innlegg der det står de i stedet for dem hele tiden. Utrolig slitsomt. Føles som det bare er Per Egil Hegge og jeg igjen i hele verden som kan forskjellen på de og dem.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #41 Skrevet 27. august 2008 Joda, men de som husker de/ dem, glemmer gjerne han/ ham og hun/ henne. Like irriterende det:)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #42 Skrevet 27. august 2008 Joda, så lenge du ikke bruker stavesjekkeren til orddeling så er det jo greit. Da vil man nemlig få mange feil, som egentlig ikke er feil.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #43 Skrevet 27. august 2008 Jeg er redd for at vi som bruker "ham" er en utdøende rase... Har en sjef som konsekvent bruker "henne" feil. F.eks. henne kommer innom kontoret etterpå...*grrrr*
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #44 Skrevet 27. august 2008 Tror det er stavekontrollen på pc, og ordlista på mobil som har skylda for mange orddelingsfeil. Hvis folk ikke får opp et ord i ordlista, skrevet under ett, nei da deler de det bare opp. Jeg lagrer den første delen av ordet, før jeg skriver den neste, uten mellomrom, funker fint det også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå