Tøysetipp Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Jeg har etterhvert lært meg å være tolerant med de(n) forhenværende. Til og med etablert en relasjon med vedkomne.. Som jeg setter pris på.. og liker godt som et medmenneske.. Likevel.. Må kråka bare ta meg, jeg er sjalu av og til. Og det er ingen god følelse.. Jeg vil ikke skape konflikt. Men, når de spiser middag sammen, hviler middag 'sammen' for så å dra ut på fisketur, for så og dra tilbake til min kjærestes leilighet.. Og hun ikke returnerer tilbake før midnatt. Jeg liker det ikke.. Jeg har måtte lære meg å akseptere ekse®.. Jeg har jo selv et godt forhold til min(e).. Men, jeg ønsker først og fremts å gjøre partneren min trygg på meg.. hennes følelser.. Og det går først i rekken, for meg.. Dumma meg.. Litt lei meg.. Og sjalu.. Og og og..
cherry coke Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Hviler middag sammen?? Synes du har god grunn til å være sjalu jeg.
Banshee Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Hadde min samboer/kjæreste lagt på sofaen og hvilt middag med eksdama hadde jeg klikket i vinkler... det er meg ;o)
MintCondition Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Både spist middag sammen, HVILT middag sammen og fisketur sammen er noe jeg ikke hadde satt pris på. Uffameg, nei...syns IKKE du skal bare sitte og liksom ikke være sjalu på slikt, det er ikke veldig normal oppførsel med ekser det der altså!
skorpionfruen Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 Ehh jeg mener de har tråkket over grensen for lenge siden. Hva har han å gjøre sammen med xn i utgangspunktet. Middag, hvile og fisketur..?? Nei slike ting gjør man ikke sammen med xn når man har funnet en ny!
~sjiraff~ Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 Anser meg selv som lite sjalu, og har ikke noe problem med min samboers eks. Nå er hun også gift med en av min samboers beste venner, så vi har jo mye omgang, og hun er fantastisk. Går ikke ann å ikke like henne. Min samboer snakker med henne, de kan være sjåfør for hverandre innimellom, osv og det er ikke noe problem. Men det du beskriver i ditt innlegg er neppe særlig vanlig blant tidligere kjærestepar. Jeg tror ikke jeg hadde hoppet i taket om det du beskriver der hadde vært vanlig... en gang ja, men gjentagende?! Spise middag sammen ok, fiske sammen ok, hvile middag sammen og henge sammen hele kvelden hjemme hos henne?!?!
Tøysetipp Skrevet 26. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 26. august 2008 Det skal være mer akseptert blant lesbiske (har noe hvisket til meg).. De er jo tross alt venninner.. Høh..
Tøysetipp Skrevet 26. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. august 2008 Jeg jubler heller ikke.. Liker faktisk eksen veldig godt, og har truffet henne noen ganger selv. Men, det føler jeg var et overtramp og i det meste laget for meg. Men, det blir fremstillt som verdens mest naturlige ting. De er jo to jenter- og da er det tydelig at det er obligatorisk at de fortsetter et vennskap.
Alba44 Skrevet 26. august 2008 #10 Skrevet 26. august 2008 Verken mannen eller jeg har noen ekser vi har sosial omgang med, så den problemstillingen her er ukjent. Men; må si jeg forstår deg meget godt!
~sjiraff~ Skrevet 26. august 2008 #12 Skrevet 26. august 2008 Har du luftet dine følelser for kjæresten din da? Kan jo hende hun viser deg såpass respekt at hun toner ned vennskapet litt om hun vet om følelsene dine.
Anne-B. Skrevet 26. august 2008 #14 Skrevet 26. august 2008 Jeg hadde reagert jeg og. En eks er en eks, ferdig med det. Syns ikke man trenger å ha noe med dem å gjøre, med mindre man jobber sammen med dem, eller at man har barn sammen med dem.
Komatrollet ønsker seg spire Skrevet 26. august 2008 #15 Skrevet 26. august 2008 Det er jo faktisk litt annerledes når det er jenter.. Eller? Jeg hadde aldri akseptert det fra en gutte-kjæreste, men jenter ER jo faktisk litt sånn kosekose selv om man ikke er keen.. Og om man er venninner, er det jo slik jenter gjør.. Men når det er sagt; jeg forstår godt at du blir usikker i slike situasjoner, jeg hadde nok blitt sjalu jeg også. Syntes det er litt rart at de ikke går inn for å inkludere deg i større grad.. Ihvertfall om kjæresten din vet at du ikke er helt komfortabel med situasjonen.
Gjest Skrevet 26. august 2008 #16 Skrevet 26. august 2008 Kjip som jeg er heller jeg nok dessverre til å være uenig med deg. Det er mer akseptert i slike kretser, det er en ting. En annen ting er at jeg ikke ville reagert selv dersom det var her i huset. Det har jeg liksom ikke rett til, siden jeg og min bestekompis gjennom 13 år har hatt et intimt forhold, jeg var hans store kjærlighet osv. Likevel er vi venner i dag, sammen når mannen er borte fordi jeg kjeder meg, sover på samme sofa osv. Vi er jo faktisk bestevenner også! Jeg kunne aldri forestille meg å gjøre noenting som helst med ham, jeg er lykkelig gift med en fantastisk mann. Hadde det vært beste/xen jeg ville ha hadde han jo ikke vrt xen! Eller hva? På den annen side har jeg all forståelse for at det ikke er noen hyggelig følelse og vanskelig håndterbart. Dere bør jobbe med et kompromiss som fungerer for dere begge. Feks at de gjerne må hvile middag sammen, men de kan da vel la være å ligge i samme sofa, etc...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 26. august 2008 #17 Skrevet 26. august 2008 Det der er iallefall langt over min toleranse-grense.. Og skal det være noe anderledes for 2 jenter da? Kan ikke skjønne det, og jeg har vitterlig levd i parforhold med ei jente også. Greit å ha et normalt forhold til x'n sin, men en kan jo gjøre sitt ytterste for å la vær å gjøre partneren sin sjaul da.
Northernlights Skrevet 26. august 2008 #18 Skrevet 26. august 2008 Helt enig med mom2two. Hadde aldri akseptert sånn "nærkontakt". En eks er en eks, uaqnsett kjønn eller seksuell tiltrekning. (hei mom2two, det ble ikke noe telefon den dagen,men vi kan avtale en annen dag;o)
Northernlights Skrevet 26. august 2008 #19 Skrevet 26. august 2008 HI, hadde det vært like akseptabelt for henne om du og fks barnefaren lå og hvilte middag sammen etter en bedre middag?
Komatrollet ønsker seg spire Skrevet 26. august 2008 #20 Skrevet 26. august 2008 Jeg aner ikke om det stemmer, men mitt intrykk er at lesbiske i større grad forblir venner etter brudd. Det skjeive miljøet er som regel ganske lite og veletablert, og man må kanskje forholde seg til ekser i større grad enn heterofile? Jeg mener IKKE at man skal aseptere noe mer fra kjæresten sin selv om det er ei jente, alle har jo sine egne grenser og her har det tydeligvis blitt overskredet. Jeg mener bare at jenter er litt mer kosete selv om man ikke er kjærester. Så når man først er venner så er det jo slik et venninne-forhold utarter seg.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 26. august 2008 #21 Skrevet 26. august 2008 Huff da søta, den der hadde jeg blitt skikkelig snurt for altså, samme om det er to jenter eller gutt og jente. Jeg har ei venninne her i Oslo som har det samme problemet med ekser og sjalusi, så jeg har også fått med meg at det er ganske vanlig i rene jentemiljøer... Huff, samme hvilket kjønn kjærester og ekser er i så er da uansett det viktigste å respektere hverandres følelser, så jeg må si at jeg synes det er unødvendig gjort av henne når hun vet at du blir lei deg av det:( Håper alt er glemt i morgen og at dere får snakket skikkelig ut om dette, det er ikke noe gøy å føle seg sjalu og usikker.
Gjest Skrevet 26. august 2008 #22 Skrevet 26. august 2008 Mom2Two, jada, romslig også På den annen side har de kjent hverandre lengre enn jeg har kjent noen av dem. Så det har jo klart også noe med saken å gjøre.
Tøysetipp Skrevet 26. august 2008 Forfatter #23 Skrevet 26. august 2008 Jeg stoler på henne, men det var på grensen av hva jeg tåler. Om det hadde vært omvendt hadde hun nok reagert på samme måte. Det går bra.. He he.. Mettis ;-) .. Godt å høre..bare.. at jeg ikke er så urimelig.
Tøysetipp Skrevet 26. august 2008 Forfatter #24 Skrevet 26. august 2008 Hvordan hadde du reagert selv da tillab? Kjæresten din må være veldig tolerant. Det er noe med, 'men mine tanker får du aldri'.' Av respekt til min kjære hadde jeg kuttet ut vedkomne dersom det fremdeles var romantiske følelser involvert.. Man kan ikke få i pose og sekk..
endelig mamma t 2 :) Skrevet 27. august 2008 #25 Skrevet 27. august 2008 Jeg hadde blitt dritsjalu. Jeg og min kjære har ikke kontakt med noen av eksene våre annet enn hei og hallo når man treffer på dem. Om en av oss hadde hatt så nær kontakt som å hvile middag sammen og å tilbringe hele kvelden sammen, hadde det nok blitt fyr og flamme hjemme. Ser ikke vitsen med å opprettholde kontakt med ekser, det er en annen stemning mellom to mennesker som har hatt et intimt forhold uansett. Jeg ser ikke at det skal være så mye bedre om man er av samme kjønn. Et intimt forhold har man jo hatt like forbannet. Hadde jeg tilbringt masse tid sammen med min tidligere jentekjæreste så hadde han nok blitt like sjalu som på en mannlig eks... Ekser er forbudt område i min verden...! Kan aldri bli et hvilket som helst vennskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå